. . .

آموزش طرز تهیه کرم باواریا

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم کرم باواریا
شیرنیم لیتر
زرده تخم مرغ۶ عدد
خامه۳۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
وانیل۲ قاشق چای خوری
ژلاتین۲ قاشق غذا خوری
ژله توت فرنگی۱ بسته

برای تهیه کرم باواریا در ابتدای کار، ژلاتین را به همراه نصف فنجان آب جوش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم تا ژلاتین حل شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
مواد را به خوبی هم می زنیم تا کاملاً سفید و سفت شوند. در ادامه شیر را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوشد. سپس مخلوط تخم مرغ را کم کم به شیر اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.
پس از اینکه مواد به خوبی یکدست شدند، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مایه دسر کمی خنک شود. در ادامه ژلاتین ذوب شده را به قابلمه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.
بلافاصله خامه را هم اضافه کرده و می گذاریم تا مایه دسر کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن مواد بالا را به دو قسمت تقسیم می کنیم، یکی کرم رنگ باقی می‌ماند و در قسمت دیگر پودر کاکائو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
ژله توت فرنگی را طبق دستور روی بسته با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد درست می کنیم و روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری کامل حل و شفاف شود. سپس درون ظرف های تک نفره می ریزیم.
در این مرحله تعدادی توت فرنگی یا میوه ها دلخواه خود را خرد کرده و درون ظرف ها می ریزیم. در ادامه ژله را در یخچال قرار داده و اجازه می دهیم خودش را بگیرد. پس از اینکه خودش را گرفت، کرم ها را روی دسر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین