. . .

آموزش طرز تهیه کرم انبه

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم کرم انبه
انبه درشت۱ عدد
شیر۳ پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق سوپ خوری
آبنصف پیمانه
وانیلکمی
خامه۱۵-۰ گرم

برای تهیه کرم انبه در ابتدای کار، ژلاتین را درون یک کاسه کوچک می ریزیم. سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا به صورت بن ماری حرارت ببیند و حل شود.
وقتی ژلاتین حل شد و کامل شفاف شد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. درون یک قابلمه، شیر و شکر را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا شکر در شیر حل شود. از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.
خامه را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کردیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه خامه را کم کم به مواد شیری اضافه می کنیم و به همراه وانیل مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی یک دست شود. انبه را شسته و پوست می کنیم.
سپس هسته آن را جدا کرده و درون غذا ساز قرار می دهیم تا پوره شود. در ادامه می توان آن را با رنده نیز پوره کرد. ژلاتین را به انبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و به مخلوط شیر اضافه می کنیم. بعد از این که کامل مخلوط شد،
مخلوط را از صافی رد می کنیم. این کار باعث می شود پوره یکدست شود و دسر ما زیبا تر شود. در ادامه قالب سیلیکونی را برداشته و روی کی بشقاب یا سینی قرار می دهیم، سپس مواد کرم را درون آن می ریزیم.
سپس حدود ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. وقتی دسر به طور کامل بست، کناره های دسر را آزاد کرده و قالب را در ظرف مناسب بر می گردانیم. سپس با گل های خوراکی یا اکیلی خوراکی روی آن را تزیین می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین