. . .

روان شناسی عدم تمرکز در نوجوانان

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
646
نوشته‌ها
1,737
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,011
امتیازها
585

  • #1
🗣عدم تمرکز در نوجوانان

محیط بی‌نظم و شلوغ از مهم‌ترین عوامل عدم تمرکز است و سبک زندگی نیز تاثیر بسیار زیادی در عدم تمرکز فرد دارد.

سبک زندگی شامل میزان خواب، ورزش و نوع تغذیه است که هر کدام از این عوامل تاثیر زیادی در عدم تمرکز فرد دارد. اگر بخواهیم عدم تمرکز نوجوانان را مورد بررسی قرار دهیم باید این راهکارها را به‌دقت اجرایی کنیم. اولین درمان عدم تمرکز نوجوانان، کاهش عوامل حواس‌پرتی و دوری از تلویزیون، کامپیوتر و موبایل در حین انجام کار یا مطالعه است.

دومین راهکار تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچک‌تر و داشتن زمان‌بندی و اولویت‌بندی است. انجام دادن یک کار بزرگ موجب خستگی فرد نوجوان عدم تمرکز نوجوانان می‌شود. وقتی کار یا مطالعه برای یک نوجوانان به قسمت‌های کوچک‌تری تبدیل شود و او بتواند آن‌ها را اولویت‌بندی کند و در زمان خود به انجام رساند، کمتر با مشکل عدم تمرکز روبه‌رو می‌شود. باید در نظر داشت که تبدیل تکلیف به یک عادت برای نوجوانان می‌تواند کاهش عدم تمرکز هنگام مطالعه و خیال‌پردازی را به همراه داشته باشد.
فعالیت بدنی در کنار تغذیه سالم می‌تواند یکی از راه‌های درمان حواس‌پرتی و عدم تمرکز باشد؛ زیرا فعالیت بدنی به همراه تغذیه سالم به‌صورت مداوم سبب کاهش استرس و اضطراب می‌شود و کاهش استرس و اضطراب خود دلیلی بر کاهش عدم تمرکز است. استراحت کافی نیز یکی از راه‌های کاهش عدم تمرکز است. استراحت کافی خستگی نوجوان را کاهش می‌دهد و خستگی کمتر تمرکز بیشتر را به همراه دارد.

استراحت در میان کارها یا مطالعه نیز از عواملی است که هم سبب می‌شود مغز استراحت کند و آماده انجام فعالیت جدید شود و هم سبب می‌شود خستگی فرد یا نوجوان کمتر شده و تمرکز روی کار یا مطالعه بیشتر شود.

یکی دیگر از درمان‌های عدم تمرکز نوجوانان این است که عادت کنند تا در برابر حرکات و صداهای کوچک حساس نباشند و تمرکز خود را حفظ کنند. این تمرین و عادت سبب می‌شود تا در ادامه زندگی خود از تمرکز بالایی بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که انجام بازی‌های فکری تاثیر بسیار مثبتی در افزایش تمرکز جوانان دارد و می‌تواند میزان حواس‌پرتی را در آن‌ها کاهش دهد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین