. . .

خبر جف بیزوس به‌دلیل عدم همکاری با ایلان ماسک، دادگاهی می‌شود!

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


یک سهام‌دار آمازون می‌گوید این شرکت برای پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای کویپر به همکاری با اسپیس‌ایکس فکر نکرده است و باید دادگاهی شود.

یکی از سهام‌داران آمازون از جف بیزوس (بنیان‌گذار شرکت) و اعضای تیم هیئت‌مدیره شکایت کرده است. در پرونده آمده که مدیران آمازون به‌هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب شریک تجاری پروژه‌ی کویپر، تمامی جوانب را در نظر نگرفته‌اند.
پروژه‌ی کویپر سرویس اینترنت ماهواره‌ای آمازون برای رقابت‌با استارلینک است. ماهواره‌های کویپر را بلو اوریجین (شرکت فضایی جف بیزوس) به مدار می‌فرستد.
شاکی پرونده می‌گوید تیم هیئت‌مدیره‌ی آمازون با امضای قراردادی به ارزش میلیاردها دلار با بلو اوریجین موافقت کرده است، بدون این‌که به همکاری با اسپیس‌ایکس فکر کند. اسپیس‌ایکس سابقه‌ی درخشانی در پرتاب ماهواره به مدار زمین دارد و ظاهراً مدیران آمازون هیچ اهمیتی به این موضوع نداده‌اند و مستقیماً سراغ بلو اوریجین رفته‌اند.
پروژه‌ی کویپر آمازون قرار است بیش‌از ۳٬۰۰۰ ماهواره داشته باشد و اینترنت پهن‌باند را به ناحیه‌های دوردست برساند. اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی ایلان ماسک، در این زمینه عملکرد بسیار بهتری داشته است.
فردی به نمایندگی از آمازون به رویترز گفته است ادعاهای مطرح‌شده در پرونده بی‌اساسند و آمازون در روند دادگاه، این موضوع را اثبات خواهد کرد. شاکی اصلی پرونده می‌گوید قرارداد امضاشده با بلو اوریجین در آن زمان دومین هزینه‌ی سرمایه‌ای بزرگ تاریخ آمازون بوده است. بزرگ‌ترین قرارداد آمازون در سال ۲۰۱۷ برای تصاحب Whole Foods با ارزش ۱۳٫۷ میلیارد دلار امضا شد.

آمازون تاکنون نزدیک‌به ۱٫۷ میلیارد دلار به سه شرکتی که پرتاب ماهواره‌های پروژه‌ی کویپر را انجام می‌دهند پرداخت کرده است، ازجمله پرداخت مستقیم ۵۸۵ میلیون دلار به بلو اوریجین. پرداخت به بلو اوریجین در حالی انجام شده که این شرکت تاکنون نمونه‌ی آزمایشی ماهواره‌ی کویپر را به مدار زمین ارسال نکرده است.
تولید انبوه ماهواره‌های پروژه‌ی کویپر قبل از پایان سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود و نسخه‌ی آزمایشی این سرویس در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. آمازون می‌خواهد نیمی از ۳٬۲۳۶ ماهواره‌ی کویپر را تا سال ۲۰۲۶ پرتاب کند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین