. . .

آموزش طرز تهیه کوبیده مرغ

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
پیاز بزرگ۲ عدد
سیر۴ حبه
تخم گشنیزنصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

برای تهیه کباب کوبیده مرغ ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آن ها را کاملا از گوشت جدا می کنیم و بعد در چرخ گوشت یا مخلوط کن سینه ها را دو مرتبه چرخ می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.
در این مرحله پیازها را پوست می گیریم و پس از شستشو، با رنده ریز رنده می کنیم. سپس آب پیاز را با فشار دست به طور کامل می گیریم و پیاز آب گرفته شده را به کاسه محتوی گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.
حالا سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم، سپس رنده ریز می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم گشنیز را آسیاب می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت مرغ می پاشیم.
سپس به خوبی مایه کباب را با دست زیر و رو می کنیم و ورز می دهیم تا طعم ادویه ها به خوبی به همه نقاط گوشت برسد. پس از اینکه ورز دادن گوشت به پایان رسید، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.
کاسه را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و به خوبی طعم دار شود. پس از گذشت زمان استراحت مایه کباب، کاسه محتوی مایه کباب را از یخچال بیرون می آوریم.
در این مرحله کف تابه مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم و مایه کباب را کف تابه می ریزیم و با کف دست آن را کف تابه با قطر یکسان پهن می کنیم، به طوری که همه نقاط مایه کباب یکدست شود.
سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا گوشت آب خودش را جذب کند و خودش را بگیرد.زعفران را دم می کنیم و کره را در تابه ای کوچک می گذاریم و روی حرارت کم می گذاریم تا ذوب شود و بعد از روی حرارت بر می داریم.
زعفران را به کره اضافه می کنیم و زمانی که کباب مرغ خودش را گرفت با کارد آرام روی گوشت برش های طولی مانند کباب کوبیده سیخی می زنیم. بعد کباب های برش داده شده را آرام با کفگیر و قاشق بر می گردانیم.
روی کباب ها با قلمو از مخلوط کره و زعفران می زنیم تا علاوه بر اینکه خشک نشوند، عطر زعفران را نیز بگیرند. بعد از سرخ شدن آن را مجددا بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز از مخلوط کره و زعفران بزنیم. حالا از مخلوط کره و زعفران به طرف دیگر کباب ها نیز می زنیم.
البته می توانید این کباب را مانند کوبیده به سیخ بکشید. برای کباب کردن این کباب به صورت سیخی بر روی ذغال، باید از سیخ های پهن مانند سیخ کباب کوبیده استفاده کنیم و مایه کباب را حداقل ۱۰ دقیقه بیشتر ورز دهید تا چسبندگی پیدا کند.
نکته دیگر اینکه اگر می خواهید این کباب را روی منقل بپزید حتما ۱۰۰ گرم دنبه هم به مواد کباب اضافه کنید و به همراه گوشت مرغ چرخ کنید. ابتدا با آب پیاز سیخ ها را خیس کنید سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از مایه کباب بردارید و به سیخ بکشید.
حالا باید منقل ذغال را آماده کنید. حتما صبر کنید تا تمام ذغال ها سرخ شوند سپس سیخ های کباب را روی منقل بچینید. ابتدا صبر کنید تا کباب ها به سیخ بچسبند و خودشان را بگیرند سپس آنها را به صورت متداوم بچرخانید تا کباب شوند.
در حین پختن کباب ها می توانید از مخلوط کره و زعفران هم روی کباب ها بمالید تا لذیذتر شوند. توصیه می شود از گوجه فرنگی کباب شده هم در کنار کباب خود استفاده کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین