. . .

آموزش طرز تهیه پودینگ گندم

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ لیتر
آرد برنج۳ قاشق غذاخوری
گندم پوست کنده۲۰۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
ع×ر×ق نعنا۵ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری

برای تهیه پودینگ گندم به روش مجلسی در ابتدای کار گندم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی گندم را بپوشاند. در ادامه اجازه می دهیم گندم به مدت ۲ روز خیس بخورد.
پس از اینکه گندم به خوبی خیس خورد، آنرا آبکشی می کنیم و به همراه یک لیتر آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گندم بپزد و به خوبی لعاب بیندازد.
پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه ۱ لیوان از شیر را به گندم اضافه کرده، سپس درب قابلمه را گذاشته و آنرا به مدت یک شب درون یخچال قرار می دهیم تا شیر جذب گندم شود.
پس از گذشت این زمان باقیمانده شیر را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم پودینگ به غلظت مناسب برسد. در ۲۰ دقیقه پایانی پخت پودینگ گلاب و ع×ر×ق را ترکیب می کنیم.
یک لیوان شیر به همراه آرد برنج را به ترکیب ع×ر×ق نعنا و گلاب اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پودینگ را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی جا بیفتد.
برای اینکه پودینگ کاملا یکدست شود، می توانیم آن را با گوشتکوب برقی مخلوط کنیم. پس از اینکه پودینگ به غلظت مناسب رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. برای تزیین پودینگ از دارچین و خلال پسته استفاده می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین