. . .

آموزش طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ نفر
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
خامه صبحانهیک بسته
شیر۱٫۵ پیمانه
شکرنصف پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

برای تهیه پاناکوتای خوشمزه و مخصوص با طعم زعفرانی ابتدا پودر ژلاتین را در کاسه ای می ریزیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و نصف لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود.
در این مرحله حدود ۳۰ دقیقه زودتر شیر و خامه را از یخچال بیرون می آوریم و گوشه ای می گذاریم تا با دمای آشپزخانه سازگار شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با قلموی آغشته به روغن مایع چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
حالا پس از اینکه پودر ژلاتین کاملا در آب حل شد، شیر را داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و بلافاصله خامه را نیز به شیر می افزاییم و شکر را نیز کم کم اضافه می کنیم و کمی با هم ترکیب می کنیم.
سپس با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد ژلاتین شفاف شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا مخلوط می کنیم و زعفران دم کرده را نیز می افزاییم و (می توانید کمی گلاب نیز به مواد اضافه کنید) مداوم مایه پاناکوتا را هم می زنیم تا قوام یابد.
زمانی که مایع پاناکوتا غلیظ شد و به حالتی شبیه به فرنی رسید حرارت را خاموش می کنیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و کنار می گذاریم تا خنک شود و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت کاملا خودش را بگیرد.
پاناکوتا آماده شده را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقاب قرار می دهیم و بر می گردانیم.البته می توانید اول کناره های آن را با کارد از قالب جدا کنید و بعد بر گردانید و روی آن را با انواع مغزیجات مانند پسته یا انواع میوه ها تزئین کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین