. . .

آموزش طرز تهیه پاناکوتا کدو حلوایی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم پاناکوتا کدو حلوایی
شیر۲ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
پوره کدو حلوایی۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری

برای تهیه پاناکوتا کدو حلوایی ابتدا کدو حلوایی را می شوییم، سپس به تکه های مربعی تقسیم می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه ۱ لیوان آب به کدو حلوایی اضافه می کنیم.
حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که کدو حلوایی کاملا پخته و نرم شده بود، آن را از قابلمه خارج می کنیم.
گوشت کدو را از پوست آن جدا می کنیم، سپس درون غذا ساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کدو حلوایی پوره شود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه خامه اضافه می کنیم.
با همزن دستی مخلوط می کنیم تا شیر و خامه با هم ترکیب شوند. در ادامه شکر و پودر ژلاتین را به مخلوط شیر و خامه اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم.
پوره کدو حلوایی را درون قابلمه حاوی مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا جوش بیاید. در ادامه پس از این که مخلوط شیر جوش آمد وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم.
اجازه می دهیم مخلوط شیر ۱ دقیقه روی حرارت جوش بزند، سپس حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم از حرارت آن کاسته شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را کمی آب می پاشیم.
در نهایت ظرف را درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند. در ادامه ظرف را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس مایه پاناکوتا را درون ظرف می ریزیم و به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین