. . .

آموزش طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

تالار آموزش آشپزی

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,862
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,680
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
مواد لازم پاناکوتا وانیلی
شیر۲ لیوان
خامه صبحانه½ لیوان
شکر¾ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آب سرد¼ پیمانه
مواد لازم دسر توت فرنگی
شیر۲ پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
توت فرنگی۳۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۵۰ گرم
شکر۵ قاشق سوپخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی​


مرحله اول​

برای تهیه پاناکوتا وانیلی خوشمزه در ابتدای کار آب سرد را به همراه پودر ژلاتین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کمی مخلوط کرده و اجازه می دهیم ژلاتین به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم​

پس از گذشت این زمان ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین ذوب شده و کاملا شفاف شود. در ادامه شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم​

حالا اجازه می دهیم ذرات شکر درون شیر حل شده و شیر کمی گرم شود. در ادامه خامه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا روان شود، سپس ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم​

در این مرحله خامه روان شده را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب شوند، سپس وانیل را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید شیر نجوشد.

مرحله پنجم​

در حد گرم شدن مایه پاناکوتا کفایت می کند. در ادامه لیوان های سرومان را انتخاب کرده، سپس مقداری از مایه پاناکوتا درون لیوان ها ریخته و اجازه می دهیم کمی از دمای آنها کاسته شود و بعد درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم​

حالا اجازه می دهیم لیوان های سرو به مدت ۲ ساعت درون یخچال بمانند تا پاناکوتا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن دسر توت فرنگی می رویم، برای این منظور نصف پیمانه شیر را با ژلاتین مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم​

حالا مخلوط شیر و ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند. در ادامه توت فرنگی ها را شسته و به همراه خامه صبحانه، شکر و باقی مانده شیر درون غذاساز یا میکسر می ریزیم.

مرحله هشتم​

حالا مواد درون غذاساز را به خوبی میکس می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط شیر و ژلاتین را به غذاساز اضافه کرده و چند پالس می زنیم تا مایه دسر کاملا یکدست شود، سپس لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم​

برای شکیل تر شدن دسر، چند اسلایس توت فرنگی در دیواره های لیوان قرار داده، سپس مایه دسر را درون آن می ریزیم و مجددا لیوان ها را درون یخچال قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم دسر به مدت ۳ ساعت درون یخچال بماند.

مرحله دهم​

پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی دسر را با اسلایس های توت فرنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان. در صورت تمایل می توانید برای قوی تر کردن طعم دسر، از اسانس توت فرنگی استفاده کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین