. . .

آموزش طرز تهیه مربای هویج

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • هویج 1 کیلوگرم
  • شکر 1 کیلوگرم
  • آب 2 لیوان بزرگ سر پر
  • وانیل 1/4 ق چای خوری
  • آبلیمو 1 ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده و غلیظ 3 ق غذا خوری
ابتدا هویج ها را با آب سرد بشویید و بعد آن ها را پوست بگیرید سپس تمامی آن ها را با تیغه طرف ریز رنده، رنده کنید و آن ها را داخل قابلمه ای لعابی بریزید و بعد قابلمه را روی حرارت ملایم گاز به مدت 15 تا 20 دقیقه ای قرار دهید و هویج ها را روی حرارت با کفگیر چوبی به طور مداوم هم بزنید تا زهم مربای شما گرفته شود. بعد از گذشت زمان مورد نظر 2 لیوان آب سر پر را نیز به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و حرارت گاز را کم کنید و به هویج ها 40 تا 60 دقیقه ای زمان دهید تا به آرامی داخل آب پخته شوند.

بعد از آن که هویج ها مدتی داخل آب با درب بسته کمی پخته شدند به آن ها شکر را نیز به همراه زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و ترکیب آن ها را با یکدیگر با کفگیر و یا قاشق چوبی مقداری هم بزنید و مخلوط کنید و سپس درب قابلمه را مجدد با همان شعله کم قرار دهید و این بار به مربای خود 1 ساعت تا 1 ساعت و ربع دیگر زمان دهید تا شکر درون مربا حل شود و مربا نیز مقداری غلیظ شود.

بعد از گذشت 1 ساعت تا 1 ساعت و ربع که شکر درون مربا حل شد و مربا نیز مقداری غلیظ شد وانیل را نیز به آن اضافه کرده و مجدد مربا را مقداری هم بزنید تا وانیل نیز درون آن ترکیب شود و دوباره درب قابلمه را با همان شعله کم این بار به مدت 10 دقیقه دیگر قرار دهید تا مربای شما کاملاً به قوام بیفتد. بعد از 10 دقیقه درب قابلمه را برداشته و برای جلوگیری از شکرک زدن مربا به آن آبلیمو را هم اضافه کرده و برای بار آخر مجدد مربا را کمی هم بزنید و سپس قوام مربای هویج خود را تست کنید. برای تست قوام مربا کافی است مقدار کمی از آب مربا را داخل بشقابی بریزید و آن را به مدت 3 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد ظرف را از یخچال خارج کنید و آن را مقداری کج کنید و اگر مربا به آرامی داخل ظرف حرکت کرد یعنی مربای شما به قوام آمده پس آن را از روی حرارت برداشته و مدتی کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد و سپس آن را داخل ظرف شیشه ای درب دار و تمیزی بریزید و آن را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از آن هم مربای هویج خوشمزه و خانگی شما آماده سرو است آن را میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین