. . .

آموزش طرز تهیه مربای توت فرنگی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • توت فرنگی ریز 1 کیلو
  • شکر 1 کیلو
  • وانیل 1 ق چای خوری
  • جوهر لیمو 1 ق چای خوری
ابتدا تمامی توت فرنگی ها را کاملاً با آب سرد بشویید و سپس سر کلاهک های توت فرنگی ها را از آن ها جدا کنید و بعد تمامی آن ها را داخل آبکشی قرار دهید تا آب اضافی توت فرنگی ها کاملاً گرفته شود.
قابلمه ای را برداشته و درون آن یک لایه مقداری از توت فرنگی ها را بریزید و سپس به آن مقداری شکر اضافه کنید و مجدد یک لایه دیگر توت فرنگی به آن ها اضافه کنید و به همین صورت قابلمه را لایه لایه با توت فرنگی شکر پر کنید و بعد درب قابلمه را قرار دهید و آن را به مدت 24 ساعت درون یخچال قرار دهید و زمان دهید تا توت فرنگی ها آب بیاندازند.

بعد از گذشت زمان مورد نظر قابلمه را روی شعله تقریباً زیاد گاز قرار دهید و مقداری به مدت 30 دقیقه ای زمان دهید تا شکر درون توت فرنگی ها حل شود. دقت داشته باشید که ترکیب شکر و توت فرنگی نیازی خیلی به هم زدن نداشته است در حد دو بار هم زدن آن کافی است. توجه داشته باشید در این مدت لاز به بستن درب قابلمه نیست. زمانی که مربا شروع به جوشیدن کرد و کف هایی که روی مربا درست می شوند را با قاشقی جمع کرده و دور بریزید.

5 دقیقه نهایی پخت مربا وانیل را به آن اضافه کنید و دقت داشته باشید که اضافه کردن آن در این موقع باعث می شود تا طعم و مزه مربا توت فرنگی شما چند برابر شده و بسیار خوشمزه تر نیز شود.
یک دقیقه آخر پخت مربا جوهر لیمو را هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آن را کاملاً درون مربا حل کنید و بعد مقداری از آب مربا را برداشته و آن را درون کاسه ای بریزید و آن را درون یخچالی قرار دهید و زمان دهید تا کاملاً داخل یخچال خنک شود و بعد آن را تست کنید ببیندی که مربا بعد از خنک شدن به قوام افتاده است یا نه در صورتی که قوام پیدا کرده باشد مربا شما لعاب انداخته و آماده است آن را از روی حرارت برداشته و کمی زمان دهید تا از حرارت بیافته و بعد آن را داخل ظرف های شیشیه ای تمیزی قرار دهید و می توانید این مربا را به مدت 6 ماه داخل یخچال قرار دهید و آن را میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین