. . .

آموزش طرز تهیه مربای هویج

تالار آموزش آشپزی

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,523
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1

طرز تهیه مربای هویج​

طرز تهیه مربای هویج شفاف کارخانه ای با عسل با پیمانه با پیمانه لیوان بدون شکر رژیمی نی نی سایت رولی شرکتی راز خوشمزه شدن xvc jidi lvfhd i d
مربای هویج یکی از انواع مرباهای پر مصرف و محبوب در سراسر جهان است که مانند دیگر مرباها بیشتر به عنوان صبحانه استفاده می شود. مربای هویج یکی از پر مصرف ترین مرباها در سراسر جهان است و در کشور ما نیز مربای هویج به همراه مرباهایی مثل مربای به و بالنگ از محبوب ترین مرباها محسوب می شود. مربای هویج با دستورهای متنوعی تهیه می شود و معمول ترین روش تهیه این مربا با هویج رنده شده می باشد. البته در صورتی که بخواهیم مربای هویج را به صورت مجلسی تر درست کنیم، می توانیم هویج را به صورت خلالی خرد کنیم، یا به سلیقه خود از کاترهای کوچک برای خرد کردن هویج استفاده کنیم.

مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
هویج۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان
زعفران۱ قاشق چایخوری
پودر هلیک پنس

طرز تهیه مربای هویج​



مرحله اول​

برای تهیه مربای هویج خانگی ابتدا سر و ته هویج ها را با چاقو می گیریم و با پوست کن یا چاقو پوست هویج را می گیریم، سپس هویج ها را داخل آبکش می ریزیم و به خوبی می شویم. در ادامه هویج ها را کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.


مرحله دوم​

در این مرحله هویج ها را با رنده ریز یا درشت که بستگی به سلیقه شما دارد هویج ها را رنده می کنیم و داخل قابلمه ای ترجیحا مسی می ریزیم. سپس روی شعله می گذاریم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا کمی هویج ها نرم شوند.


مرحله سوم​

سپس هویج رنده شده را به صورت مداوم تفت می دهیم تا کمی رنگ هویج ها تغییر کند و بعد ۲ لیوان آب را اضافه می کنیم و شکر را کم کم به هویج اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا در آب کاملا حل شود.


مرحله چهارم​

درب قابلمه را می گذاریم و شعله پخش کن را روی شعله می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا مربا بپزد و قوام یابد.هر از گاهی به مربا باید سر بزنیم تا زمان مناسب آن را از روی حرارت بر داریم.



مرحله پنجم​

برای اینکه مطمئن شویم که مربا به غلظت مورد نظرمان رسیده یا نه می توانید کمی از شهد مربا بر داریم و داخل یک لیوان آب سرد بریزیم. اگر شهد مربا به صورت سالم در آب سرد ته نشین شد و متلاشی نشد یعنی مربا آماده شده است.


مرحله ششم​

اما در صورتی که شهد متلاشی شد، یعنی هنوز باید به مربا زمان داد تا بپزد و به غلظت مناسب برسد. مربا که به قوام مطلوب رسید هل را به همراه آبلیمو و گلاب به آن می افزاییم و با قاشق همگی مواد را آرام مخلوط می کنیم.


مرحله هفتم​

بعد از ۲ الی ۳ دقیقه بعد مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را می گذاریم و در یخچال نگهداری می کنیم و برای صبحانه این مربا هویج خوشمزه را نوش جان کنید.

طرز تهیه مربای هویج با عسل​

روش پخت مربای هویج با عسل هیچ تفاوتی با مربای هویج ساده ندارد فقط باید به مقدار کافی عسل به مواد لازم اضافه کنیم و شکر را از مواد لازم حذف کنیم. زمانی که عسل را داخل آب می ریزیم باید صبر کنیم تا عسل حل شود، سپس باقی مواد را اضافه کنیم.


شکرک زدن مربای هویج​

یکی از بزرگترین مشکلات خانم های خانه دار در تهیه مربای هویج این است که مربا پس از پخت خیلی سریع در کوتاه مدت شکرک می زند. یکی از مهم ترین دلایل شکرک زدن مربای هویج این است، ممکن است مربا با حرارت بالا پخته شده باشد.
در صورتی که مربا با حرارت بالا پخته شود، شهد یا شربت آن خیلی سریع غلیظ می شود، ولی هویج به طور کامل پخته نمی شود که همین امر باعث شکرک زدن مربا در کوتاه مدت می شود. به همین دلیل باید مربا را با حرارت ملایم بپزیم تا پس از آماده شدن شکرک نزند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین