. . .

آموزش طرز تهیه مربای انجیر سیاه

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • انجیر 1 کیلو
  • شکر 700 گرم الی 1 کیلوگرم
  • زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
  • آب لیموترش تازه 1 قاشق غذا خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • آب 2 لیوان
ابتدا انجیرها را با دقت در آب بشویید و کنار بگذارید تا آب انجیرها به خوبی کشیده شود. سپس در هر کدام از انجیرها با خلال دندان یک سوراخ ایجاد کنید تا در هنگام پخت، شربت مربا کاملا به خورد انجیرها برود. دم انجیرها را نگیرید تا موقع پخت له نشوند و همچنین به مربای شما زیبایی بیشتری بدهد. اگر دوست داشتید می توانید این مربا را با انجیر زرد هم درست کنید. روش دوم پخت مربا به این صورت است که ابتدا مقداری از انجیر را داخل یک ظرف ریخنه و یک لایه شکر روی آن بریزید دوباره یک لایه انجیر و یک لایه شکر. این کار را تکرار کنید تا جایی که لایه آخر شکر روی انجیرها را بگیرد و به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد از آن به روش گفته شده در ابتدا مربای خود را طبخ کنید.

قابلمه ای را بردارید و شکر را به همراه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید و مخلوط کم کم غلیظ شود. اگر روی شکر کف جمع شد مدام کف ها را با کفگیر بگیرید و دور بریزید. در صورتی که انجیرها خیلی شیرین باشند 700 گرم شکر کافی است در غیر این صورت تا 1 کیلوگرم شکر نیاز خواهید داشت.

کمی که شربت غلیظ شد (تقریبا 15 دقیقه بعد) انجیرها را به آرامی داخل شربت بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید بعد حرارت را کم کنید تا شربت به خورد انجیرها برود و انجیرها بپزند. معمولا پخت مربای انجیر از زمانی که انجیرها را اضافه کردید 1 ساعت زمان می برد.

حدود یک ربع قبل از برداشتن مربا از روی حرارت وانیل و آب لیموترش تازه را اضافه کنید. از 1 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده هم برای خوشرنگ تر شدن مربا استفاده کنید. می توانید در این مرحله وانیل را حذف کنید و به جای آن چند تکه چوب دارچین و کمی پودر هل اضافه کنید. بعد از پخت مربا حرارت اجاق گاز را خاموش و صبر کنید تا مربا خنک شود و در شیشه های درب دار نگهداری کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین