. . .

فرهنگ فرهنگ مردم لبنان

تالار فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
970
نوشته‌ها
2,272
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,466
امتیازها
436
سن
20
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
مردم این کشور به سه زبان کشورهای مختلف صحبت میکنند. زبان اصلی مردم لبنانی عربی می باشد و ممکن است شما هنگام صحبت کردن با یک فرد لبنانی با زبان فرانسوی یا انگلیسی نیز روبرو شوید. زمانی که شما با یک لبنانی برخورد میکنید آنها با لبخند و فشردن دست و گفتن مرحبا مراسم احوالپرسی را انجام میدهند، همچنین جویا شدن سلامت و حال خانواده برای مردم لبنان اهمیت بسیار بالایی دارد.

نشست در جمع مردم لبنان:​

هنگامی که به مهمانی دعوت شده اید یا در جمع دوستانه ای نشسته اید حواستان باشد پایتان را روی پای دیگر به طوری که کف پایتان (یا کفشتان) روبروی صورت فردی دیگر باشد نیندازید زیرا مردم لبنان این حرکت را یک بی احترامی بزرگ به خود میدانند.

هدیه دادن به مردم لبنان:​

هدیه دادن در لبنان ارزش معنوی زیادی دارد نه مادی. مردم لبنان زمانی که به مهمانی دعوت میشوند یک دسته گل هدیه میبرند، و هدیه خود را دودست یا با دست راست به میزبان تقدیم میکنند. جالب است بدانید. اگر دعوت شما به شام باشد بهتر است شیرینی هم ببرید.

نوشیدن قهوه و کشیدن سیگار با یک دست:​

افراد سیگاری در لبنان صبح زود با یک دست مقداری قهوه میخورند و یک پک سیگار میکشند.

شب نشینی مردم لبنان:​

لبنانی ها نیز مانند کشورهای اروپایی روز یکشنبه تعطیل میباشند، پس برای شب یکشنبه خود برنامه های مختلفی مانند نشستن با خانواده یا دوستان خود تا نزدیکی صبح و تعریف خاطرات، بحث، خوردن قهوه و … دارند.

آداب و رسوم ازدواج در لبنان:​

مراسم خواستگاری توسط بزرگترها انجام میشود و پس از اعلام رضایت جوانان طبق رسومات هرقبیله مراسم انجام میشود. مهریه دختران در لبنان به دوصورت معجل و مؤجل میباشد، اگر مهریه معجل باشد هرزمان که دختر خواست میتواند آنرا بگیرد اما مهریه مؤجل یک زمان مشخص برای آن تعیین شده و زودتر از آن پرداخت نمیشود، تهیه لوازم خانه و مسکن نیز برعهده داماد میباشد.

مراسم محرمیت با حضور دوشاهد عقد انجام و محرمیتشان را در شریعه جعفریه به ثبت میرسانند، همچنین پذیرایی و برگزاری مراسم عروسی با توجه به موقعیت مالی داماد برگزار میشود. در شب های عروسی لبنانی ها صدای شلیک گلوله، موسیقی محلی و آتش بازی در تمامی خانواده ها(فقیر و پولدار) برگزار میشود.

ازدواج لبنانی ها با هم مذهب یا هم طایفه خود انجام میشود در غیر اینصورت ممکن است پیامد های منفی مانند طردشدن از خانواده و… را به همراه داشته باشد.
 
نام موضوع : فرهنگ مردم لبنان دسته : فرهنگ

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
970
نوشته‌ها
2,272
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,466
امتیازها
436
سن
20
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #2

آداب و رسوم ماه رمضان در لبنان:​

در ماه رمضان شب ها مردم به حسینیه یا مساجد رفته و مراسم خواندن قرآن، حفظ قرآن و یا به صحبت درباره مسایل دینی، سیاسی و اجتماعی میپردازند. هنگام سحر گروهی به نام مسحراتی ها در کوچه ها طبل میزنند و مردم را برای سحری بیدار میکنند .کبه و فطایر دو غذای مخصوص لبنانی ها هنگام افطار است. مردم لبنان عید سعید فطر را با آتش بازی و عیدی دادن به کودکان، پوشیدن لباس نو و شادی سپری میکنند.

آداب و رسوم مردم لبنان در عزاداری ها:​

بیشتر مردم لبنان در ماه محرم لباس سیاه میپوشند، مردان چفیه و زنان شال مشکی برسر می اندازند. مراسم های عزاداری به صورت جداگانه و در مساجد صورت میگیرد، اگر این مراسم در مساجد برگزار شود مردم بر روی زمین نشسته ولی اگر در حسینیه باشد حتما باید صندلی گذاشته شود.

مردم لبنان در ماه محرم حلیم نذر میکنند و اعتقاد دارند هم زدن حلیم برکت و حاجت روایی برایشان دارد. کبسه نیز یکی از غذاهای محلی لبنان است که نذر داده میشود.

در صورتی که قصد سفر به خارج از کشور را دارید می توانید ارزان ترین و بهترین بلیط ها را از سامانه آنلاین گت بیلیت خریداری کنید.

آداب غذاخوردن در مهمانی:​

زمانی که شما مهمان یک خانواده لبنانی هستید بهتر است لباس رسمی بپوشید و هنگام ورود به مهمانی اول به افراد مسن سلام کنید. هنگام صرف غذا چاقو را در دست چپ، چنگال را در دست راست خود بگیرید و از تمامی غذاهایی که برای شما تدارک دیده اند امتحان کنید. جالب است بدانید در لبنان دیر رسیدن به مهمانی نشانه باکلاسی شما میباشد و مهمان نوازی از سنت های اجتماعی لبنانی ها میباشد، مردم لبنان بسیار مهمان نواز هستند. لبنانی ها با آوردن چای در آخر مجلس با شما خداحافظی میکنند و منتظر هستند تا زحمتتان را کم کنید

مردم لبنان قبل از غذای اصلی خود پیش غذایی مثل سالاد یا حمص میخورند و بعد از آن غذای اصلی را سرو میشود که بیشتر کباب یا غداهای نونی(علاقه خاص به نان پیتا) میباشد. زیتون یکی از مواردی است که حتما باید سر میز صبحانه، ناهار، شام لبنانی باشد و اهمیت بالایی دارد.

کسب و کار در لبنان:​

در تمامی جلسات لبنانی ها به گرمی احوالپرسی میکنند و تمامی جلسات خود را به صورت رسمی برگزار میکنند. کارت ویزیت هایی که در جلسه رد و بدل میشود اگر یک طرف آن به زبان فرانسوی یا عربی نوشته شده باشد تاثیر بیشتری در معامله میگذارد ، همچنین حضور به موقع در جلسه اهمیت بسیاری برای حضار دارد.

حق و حقوق زنان لبنانی با مردان آن کشور تقریبا یکسان بوده و زنان میتوانند در زمینه های تجاری و یا سیاسی جایگاه داشته باشند. روابط بین زنان و مردان لبنانی در محل کار باز بوده و بحث محرم و نامحرم در نظر گرفته نمیشود اما فقط در محیط کار و اماکن عمومی.

اجرای رقص سنتی دبکه:​

رقص سنتی دبکه در لبنان یک مهارت به حساب می آید که معمولا در تمامی جشن و پایکوبی ها برگزار میشود.

موارد بالا بخشی از فرهنگ و رسوم کشور لبنان است که برای شما گفته شد، اگر شما قصد سفر به لبنان را دارید حتما باید موارد زیر را در نظر بگیرید

جا به جایی داروهای ممنوعه جرایم سنگینی برای شما به همراه دارد. در فروشگاه ها، هتل یا مکنهای تفریحی بهتر است پول نقد همراه خود داشته باشید.(برخی از آنها کارت اعتباری قبول نمیکنند). کشور لبنان هیچ محدودیتی برای نوع لباس شما مشخص نمیکند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
238
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
269
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
250
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
152
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
81
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
84
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
110
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
102

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین