. . .

فرهنگ فرهنگ مردم ایسلند

تالار فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
967
نوشته‌ها
2,252
راه‌حل‌ها
26
پسندها
3,387
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1

زبان مردم ایسلند​

زبان مردم ایسلند به طور رسمی زبان ایسلندی است که یک زبان ژرمنی محسوب می شود ، ایسلندی ها دوست دارند زبان خود را شاعرانه و موسیقیایی بدانند و حفظ زبان آن ها بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی می باشد ، جالب اینکه اکثر ایسلندی ها انگلیسی صحبت می کنند و از گفتگو با گردشگران به زبان انگلیسی خوشحال می شوند ، اما به زبان مادری خود نیز افتخار بسیار می کنند و زمانی که گردشگران خارجی حتی چند کلمه ایسلندی به زبان می آورند ؛ لذت می برند.

نزدیکترین زبان به ایسلندی زبان فاروئی است که تقریباً 50 هزار نفر به آن صحبت می کنند و زبان نزدیک دیگر که توسط گروه بزرگتری صحبت می شود نروژی است ، بسیاری از ایسلندی ها به دلیل برخی شباهت ها می توانند زبان نروژی ، سوئدی و دانمارکی را بفهمند و همچنین این که یادگیری زبان ایسلندی برای بسیاری از خارجی ها به دلیل گرامر و لهجه پیچیده یک چالش است.

اسامی ایسلندی​

موضوع جالبی که در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند وجود دارد اینکه ایسلند دارای یک کمیته نامگذاری سرسخت است که باید اسامی را که والدین می خواهند برای نوزادان خود بگذارند ، با روح حفظ فرهنگ ایسلندی تایید کند ، به همین دلیل ، نام های کوچک رایج زیادی پیدا خواهید کرد ، از جمله Bjorn ، Jón ، Ólafur ، Guðmundur و Magnús برای مردان و Guðrun ، Sara ، و Anna برای زنان.

نکته جالب دیگر در رابطه با اسامی ایسلندی این که تعداد بسیار کمی از ایسلندی ها نام خانوادگی دارند ، در عوض ، ایسلند از سیستمی پیروی می کند که در آن نام کوچک پدرشان به فرزندان و پس از آن -son یا -dottir داده می شود ، اگر مردی به نام اینار یک پسر به نام یوهانس و یک دختر به نام آنا داشته باشد ، نام آنها یوهانس اینارسون و آنا ایناردوتیر خواهد بود.

دین مردم ایسلند​

بت پرستی اسکاندیناوی دین اصلی در میان اسکاندیناویانی بود که در قرن 9 پس از میلاد در ایسلند ساکن شدند ، مسیحیت بعداً در حدود سال 1000 پس از میلاد به ایسلند آمد و در اواسط قرن شانزدهم ، ولیعهد دانمارک رسماً لوترانیسم را دین دولتی تحت اصلاحات ایسلندی اعلام کرد ، در حال حاضر اکثر دین مردم ایسلند مربوط به مسیحیت لوتری با 75.4% می باشد و از میان اقلیت ها ، کاتولیک ها با حدود 4 درصد بزرگترین اقلیت هستند و حدود 1000 مسلمان ایسلند را خانه می خوانند و همچنین حدود 100 یهودی نیز در کشور ساکن هستند.
ایسلندی ها رابطه جالبی با مذهب دارند و دین بخش مهمی از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند می باشد و همانطور که گفتیم اکثر مردم این کشور لوتری هستند ؛ اما اکثر ایسلندی ها به طور منظم در کلیسا شرکت نمی کنند یا در مورد اعتقادات مذهبی خود صحبت نمی کنند ، در حالی که اکثریت کشور مذهبی هستند و ایسلند یک ملت لیبرال در نظر گرفته می شود.
جدایی کلیسا و دولت در ایسلند وجود ندارد و کلیسای ملی ایسلند توسط ایسلندی ها از طریق مالیات کلیسا کمک مالی می شود ، با این حال ، غیرلوتری ها می توانند انتخاب کنند که مالیات کلیسا به موسسات خیریه تعیین شده اهدا شود ، جالب اینکه در ایسلند حتی یک کنیسه وجود ندارد ، زیرا جمعیت یهودی درخواست این را نکرده اند ، اما یک مسجد در سال 2014 توسط ریکیاویک تأیید شد و ساخت و ساز در حال انجام است.

هنر در ایسلند​

با توجه به اینکه ایسلند تنها 376 هزار نفر جمعیت دارد ، اما تعداد موزه ها و گالری های هنری در این کشور شگفت انگیز است ، حتی در شهرهای کوچک و دهکده های ماهیگیری دور از دسترس ، با مکانی عمومی مواجه خواهید شد که به حفظ میراث ملی یا نمایش آثار هنرمندان محلی اختصاص داده شده است.

هنر در ایسلند از آوانگارد گرفته تا تاریخی ، گالری ها ، موزه ها و تئاترهای ریکیاویک از فرهنگ هنری پرجنب وجوش و در عین حال پیچیده پشتیبانی می‌کنند ، جشنواره هنر ریکیاویک ، جشنواره‌های موسیقی پیشرفته مانند Airwaves ، نمایشگاه های ویژه و تولیدات صحنه به این معنی است که تقویم فرهنگی این کشور همیشه مملو از رویدادهایی است که بازدیدکنندگان از آن لذت می‌برند.

موسیقی​

ایسلند کشوری از عاشقان موسیقی است که دارای صحنه موسیقی پرطرفدار است که شهرت بین المللی گسترده ای به دست آورده است ، این صحنه تنوعی از سبک ها و ژانرها را با همه چیز از پانک و راک مستقل گرفته تا موسیقی مجلسی و هیپ هاپ ارائه می دهد.

پایتخت دارای تعداد زیادی مکان موسیقی صمیمی و همچنین سالن کنسرت هارپا است که به تازگی افتتاح شده و ارکستر سمفونیک ایسلندی را در خود جای داده است ، فصل فرهنگی ایسلند در پاییز با اولین کنسرت ارکستر آغاز می‌شود که برای اجراهای تور منطقه‌ای خود نقدهای خوبی را دریافت کرده است ، در طول فصل ، ارکستر سمفونیک ایسلندی حدود 60 اجرا دارد که شامل کنسرت های کلاسیک سنتی و موسیقی معاصر می شود.
 
نام موضوع : فرهنگ مردم ایسلند دسته : فرهنگ

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
967
نوشته‌ها
2,252
راه‌حل‌ها
26
پسندها
3,387
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #2

خانواده در ایسلند​

خانواده در ایسلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یک بخش بسیار مهم و اصلی را در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند بر عهده دارد.
بر خلاف این که ایسلند کشوری بسیار کوچک است ؛ خانواده های ایسلندی اغلب بزرگ تر از سایر کشورهای اروپای شمالی هستند ، اما اعضای گسترده خانواده معمولاً با هم زندگی نمی کنند ، اما عموها ، خاله ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اغلب در مراقبت از کودکان کمک می کنند.
از آن جایی که اکثر مردم ایسلند برای مدت طولانی در آنجا بوده اند ، ترسیم تاریخچه خانوادگی یک سرگرمی محبوب برای بسیاری از ایسلندی ها است.
در فرهنگ و سنت ایسلند ، کارهای خانه توسط تمام خانواده مشترک انجام می شود ؛ به جوانان ایسلندی آموزش داده می شود که خودکفا باشند و از آن ها انتظار می رود که اتاق خواب خود را تمیز کرده ، ملحفه ها را عوض کنند ، کف اتاق ها را جاروبرقی تمیز کنند یا بشویند ، لباس ها را بشویید ، غذاها را آماده کنند و آشپزخانه را بعد از استفاده عمومی تمیز نمایند.
نوجوانان ایسلندی کمی استقلال دارند و برای فوتبال ، مهمانی ها ، فیلم ، ورزش و لذت بردن از فضای باز وقت می گذارند ، روابط بین معلمان و جوانان به عنوان بخشی از فضای عمومی همراه با خلاقیت و حمایت ، به صورت عادی و دوستانه است ، دانش‌آموزان به باشگاه های مدارس مانند عکاسی ، سینما ، رادیو و گروه کر می‌پیوندند یا در فعالیت هایی مانند کوهنوردی ، مدلینگ و آشپزی شرکت می کنند.

ارتباط با مردم ایسلند​

در ابتدای ارتباط با مردم ایسلند ، ممکن است خجالتی یا محجوب به نظر برسند ، اما زمانی که با کسی آشنا می شوند کاملاً رفتاری دوستانه از خود نشان می دهند ، آن ها معمولاً در مکالمه احساساتی نیستند و بیان خنثی تری را ترجیح می دهند ، همچنین ایسلندی ها طرفدار سبک ارتباط مستقیم و رو در رو هستند.
صداقت یک ویژگی بسیار ارزشمند در فرهنگ ایسلندی است ، به طوری که مردم ایسلند بیش از حد وعده نمی دهند یا انتظارات غیرمنطقی را ارائه نمی دهند ، به طور کلی ، ارتباطات در ایسلند غیررسمی و مشارکتی است و به اصطلاح چیزی مانند رودربایستی یا تعارف در فرهنگ آن ها تعریف نشده است و همه چیز صادقانه و بی آلایش نشان داده می شود.

غذا در فرهنگ ایسلندی​

ایسلندی ها غذاهای دریایی ، پنیر و اسکایر ( نسخه محلی ماست ) را زیاد می خورند ، اصول اولیه رژیم ایسلندی شامل ماهی ، گوشت بره و محصولات لبنی است و در رژیم غذایی آنان ماهی تازه به وفور یافت می شود که شامل انواعی مانند ماهی کاد ، هیدوک ، هالیبوت ، پلیس (نوعی ماهی دست و پا) ، شاه ماهی ، سالمون و قزل آلا می باشد.
یک غذای محبوب هانگی جات (گوشت دودی گوسفند) ، غذای سنتی در روز کریسمس است ، شام مهمترین وعده غذایی روز است که تمام اعضای خانواده دور هم جمع می شوند ؛ همچنین سیب زمینی آب پز همراه اکثر وعده های غذایی وجود دارد ، به لطف گلخانه های فراوان ایسلند ، طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات تازه نیز در دسترس مردم قرار دارد!
غذا در فرهنگ ایسلندی از جایگاه مهمی برخوردار است و آن را یک نشانه مهم در ایجاد وحدت و صمیمت خانواده می دانند ، جالب است بدانید که ایسلندی ها به خاطر میزان قهوه ای که می نوشند و میزان شکری که مصرف می کنند ؛ در جهان معروف هستند.

غذاهای سنتی ایسلندی چیست؟​

رژیم غذایی ایسلندی اساساً بر این واقعیت استوار است که ایسلندی ها در جزیره ای زندگی می کنند که خیلی بزرگ نیست و اقیانوس همیشه نزدیک است ، در نتیجه ، آن ها غذاهای دریایی زیادی می خورند و مقدار زیادی دام در ارتفاعات مرکزی پرورش می دهند ، گونه های رایج ماهی شامل هادوک ، ماهی کاد ، هالیبوت و سالمون می باشد.

ایسلند غذاهای شگفت انگیز زیادی دارد که رژیم غذایی آن را از سایر کشورها متمایز می کند ، به عنوان مثال یکی از غذاهای پرطرفدار گوشت دودی گوسفندی است که به آن hangikjöt می گویند ، این فقط یک غذای معمولی نیست ، بلکه غذای سنتی است که در روز کریسمس سرو می‌کنند.

از دیگر غذاهای سنتی ایسلندی می توان به کلینور ، دونات پیچ خورده و پیلسا و هات داگ ایسلندی اشاره کرد ، شاید معروف ترین غذای ایسلندی هاکارل باشد ، هاکارل یک تکه کوسه تخمیر شده است که به طور موثری پوسیده شده است ، برخی از مردم می گویند طعم آن کمی آجیلی ، شیرین و فقط کمی شبیه به ماهی است ، امروزه ، ایسلندی ها تقریباً به طور انحصاری این را می خورند تا با ریشه های خود در ارتباط باشند
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
231
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
260
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
238
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
147
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
104
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
76
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
72
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
105
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
80

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین