. . .

فرهنگ فرهنگ مردم کلمبیا

تالار فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
967
نوشته‌ها
2,252
راه‌حل‌ها
26
پسندها
3,387
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
منشأ بسیاری از جنبه های فرهنگ کلمبیا را می توان در فرهنگ اولیه مهاجران اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی و برخورد آن ها با تمدن های بومی سرخ پوستان در کلمبیا (شامل موئیسکا و تایرونا) یافت. فرهنگ های اسپانیایی، کاتولیکی، آفریقایی، سیستم فئودالی، انکومیاندا و سیستم کست، که سفیدپوستان اروپایی مهاجر به وجود آورده بودند، در شکل گیری فرهنگ این ناحیه نقش به سزایی داشتند. پس از استقلال از امپراتوری اسپانیا، کریویو ها تلاش کردند تا یک سیستم سیاسی متنوع و بین ایدئال های محافظه کارانه و لیبرال ایجاد کنند. محافظه کاران از مشارکت کلیسای کاتولیک در امور کشور پشتیبانی می کردند، در حالی که لیبرال ها تمایل به جدایی دین از سیاست را داشتند. محافظه کاران توانستند آموزش عمومی را به کلیسای کاتولیک اعطا کنند، و برای سال ها کلیسا سیستم آموزشی کشور را کنترل می کرد. هر دو طرف درگیر جنگ های چندگانه ای بوده اند که منجر به پیشرفت آهسته کشور و انزوای مناطق تا پایان قرن نوزدهم شد. گروه های قومی و نژادی فرهنگ میراث اجدادی خود را حفظ کردند: سفید پوستان تلاش می کردند خود را در طبقهٔ فرادست حفظ کنند. علی رغم تعداد روزافزون زاد و ولد فرزندان نامشـ×ر×و×ع میان خانواده های دورگهٔ سفیدپوست-آفریقایی/بومی، کودکان با سیستم کست برچسب گذاری شدند و نام هایی چون مستیزو، مولاتو و مورنو گرفتند. سیاه پوستان و بومیان کلمبیا نیز در صورت زاد و ولد فرزندی با برچسب زامبو صاحب می شدند. این مسائل موجب ایجاد گروه های نژادی متنوع و نوین در فرهنگ آمریکای جنوبی شد. این اختلاط های نژادی همچنین به ترکیب و ادغام فرهنگ ها انجامید. به عنوان مثال ایجاد کارناوال های گوناگون فرصتی برای همه طبقات و رنگ ها برای ابراز شادی بدون تعصب شد. معرفی لایحه حقوق شهروندان و لغو برده داری (در سال ۱۸۵۱ میلادی) تنش های بین نژادها را کاهش داد، اما تسلط سفیدپوستان همچنان غالب بود.

دین و زبان در کلمبیا​

مطالعات نشان می دهد که حدود ۷۰٫۹٪ کلمبیاها کاتولیک رومی هستند. با این حال، کلمبیایی ها در پذیرش دیگر اعتقادات و مذاهب قابل توجه هستند. اداره آمار ملی (DANE) آمار مذهبی را جمع آوری نمی کند و گزارش های دقیق برای به دست آوردن آن دشوار است. با این حال، بر اساس مطالعات مختلف و یک نظرسنجی، حدود ۹۰ درصد از جمعیت به مسیحیت گرایش دارند، که اکثریت آن ها (بیش از ۷۰ درصد) پیرو کلیسای کاتولیک هستند، در حالی که اقلیت قابل توجه (بیش از ۱۶ درصد) به پروتستانتیسم (عمدتاً مسیحیت انجیلی) پایبند هستند. حدود ۴٫۷ درصد از جمعیت خود را خداناباور یا اگنوستیک معرفی کردند، در حالی که ۳٫۵ درصد ادعا می کنند که به خدا اعتقاد دارند اما دین خاصی را دنبال نمی کنند. ۱٫۸٪ از کلمبیایی ها به شاهدان یهوه و ادونتیسم پیوسته اند و کمتر از ۱٪ از دیگر ادیان مانند اسلام، یهودیت، بودیسم، مورمونیسم، هندوئیسم ،روح باوری، انجمن بین المللی آگاهی کریشنا، جنبش راستافار، کلیسای ارتدکس شرقی و مطالعات معنوی پیروی می کنند. افراد باقیمانده یا پاسخ ندادند یا پاسخ دادند که نمی دانند. علاوه بر آمار فوق، ۳۵٫۹ درصد از کلمبیایی ها گفتند که دینشان در زندگی روزمره اهمیتی ندارد.

زبان رسمی کشور کلمبیا (اسپانیایی) و گاهی زبان انگلیسی می باشد. بیش از 2/99 درصد از مردم کشور کلمبیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. البته حدود 65 درصد به زبان آمریکایی صحبت می کنند که طبق گزارش های انجام شده زبان انگلیسی زبان اصلی کشور کلمبیا است.

خانواده در کلمبیا​

اگرچه در بسیاری از مناطق کشور به طور فزاینده ای مدرن هستند، فرهنگ ملی بسیاری از عناصر سنتی را حفظ می کند. یکی از اصلی ترین زمینه هایی که این موضوع صحت دارد ، استحکام روابط خانوادگی و تداوم نقش های سنتی خانگی است. در سراسر کشور، بلوک مرکزی جامعه، خانواده است ،چه در شکل آنی و چه در شکل گسترده.

برای کلمبیایی ها بهترین راه برای زندگی روزمره تعامل با نزدیکان آنها است. اجتماعات خانوادگی و رویدادهای اجتماعی به طور منظم انجام می شود و همیشه خانواده را بر دوستان خود در اولویت قرار می دهند. این ممکن است برای افراد خارجی که می خواهند در زندگی کلمبیایی ادغام شوند دشوار باشد. استحکام پیوندهای خانوادگی بدان معناست که نسل های جوان تمایل به زندگی در خانه خانوادگی را تا زمان ازدواج ادامه می دهند و همیشه اوقات فراغت خود را در کنار والدین و اقوام خود می گذرانند.

با تغییر ساختارهای اجتماعی، همچنان مردان و زنان کلمبیایی نقش اصلی را در خانواده به عهده دارند و اهمیت خانواده در خانه همچنان به قوت خود باقی است. از نظر آنها امر عادی این است که مرد برای تأمین هزینه های خانواده کار می کند و درآمد کسب می کند و زن به کارهای خانه و مراقبت از فرزندان رسیدگی می کند و از نظر مالی به شوهرش بستگی دارد. یافتن مردانی که به سختی آشپزی بلد هستند و یا قادر به انجام خرید هفتگی بدون کمک نیستند کار دشواری نیست.

مهمانی در کلمبیا​

کلمبیا یکی از خوش بین ترین و خوشبخت ترین کشورهای جهان است. لذت بردن از زندگی به لطف رقص، مهمانی یا هر کاری که در هر زمان انجام می دهند به راحتی دیده می شود. زندگی شبانه آنها با شرکت در جشن ها تعریف می شود. کلمبیایی ها واقعاً دوست دارند در میهمانی ها شرکت کرده و برقصند. هدف نهایی کلمبیایی ها در بیشتر مهمانی های خانوادگی تفریح و لذت بردن است و نقش اصلی را دارد. لباس معمولی کلمبیایی همچنین قابل تحسین است.

لباس سنتی کلمبیا
 
نام موضوع : فرهنگ مردم کلمبیا دسته : فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
232
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
260
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
239
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
104
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
76
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
72
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
105
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
98
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
80

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین