. . .

فرهنگ فرهنگ مردم استونی

تالار فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
970
نوشته‌ها
2,272
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,466
امتیازها
436
سن
20
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1

جغرافیای انسانی استونی​

جمعیت: طبق آخرین آمار منتشر شده جمعیت کنونی این کشور بالغ بر ۱/۳۱۶ میلیون نفر می باشد. این کشور همچون دیگر کشورهای اروپایی نرخ رشد جمعیت منفی دارد.

نژاد: اکثر مردم استونی در حدود ۶۹ درصد از نژاد استونیایی و ۲۵ درصد آنها از نژاد روس ها می باشند.

زبان: زبان رسمی این کشور استونیایی می باشد. که این زبان به زبان فنلاندی بسیار نزدیک است. البته بیشتر استونیایی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند.

دین: طی نظر سنجی های اخیر از مردم این کشور ۷۰ درصدشان به دین اعتقادی ندارند و مابقی آنها بیشتر مسیحی وتری، ارتودوکسیمی باشند.

فرهنگ استونی​

بعد از تولد هر شهروند استونی یک کد ۱۱ رقمی اختصاصی دیجیتالی به او می دهند که بعد از مرگ همراه اوست. که این کد ۱۱ رقمی همان کارت ملی، شناسنامه و دفترچه بیمه وی می باشد.

این کشور آینده دنیا است. در سال ۲۰۰۰ دسترسی به اینترنت در این کشور مثل سایر نیازهای اولیه بشر مانند: آزادی بیان و حق انتخاب و حقوق اجتماعی مختلف، جزو ضرورت های مهم شد. وقتی وارد پایتخت آن تالین می شوید اولین چیزی که توجه شما جلب می کند اینترنت بی سیم مجانی در کل شهر می باشد.

برای تجربه کردن یک زندگی کاملاً دیجیتالی باید به استونی سفر کنید. در این حد که کشورهای پیشرفته ای چون سنگاپور و ژاپن به این کشور چشم دوخته و آن دنبال می کنند. بچه های استونی در مقطع ابتدایی و در بعضی موارد در مهد کودک برنامه نویسی یاد می گیرند.

تمام کارهای اداری، پرکردن فرم های مالیاتی، افتتاح حساب بانکی، دریافت وام، تأسیس شرکت بصورت اینترنتی و با یک کامپیوتر انجام می گیرد. و با امضاء دیجیتالی اسناد ومدارک رو تأیید کنند. به گفته یک شهروند این کشور: من شرکت خودم در ظرف مدت ۲۰ دقیقه بدون اینکه از خانه بیرون بروم تأسیس کردم. من تا بحال کارمندان اداره مالیات را ندیده ام چون همه چیز از طریق اینترنت قابل انجام است.

تمام توافق نامه ها و دستور های دولتی به صورت آنلاین امضا می شوند!! در سال ۲۰۰۵ اولین کشوری بود که انتخابات آنلاین برگذار کرد. که تمام مردم در خانه پای کامپیوتر شخصی خودشان و با همان کد ۱۱ رقمی مختص خود وارد سیستم می شوند و رأی می دهند.

اسکایپ، سیستم پیام‌رسان بسیار محبوب اینترنتی، همین‌جا ابداع شده است. که شهرت و همه گیر شدن اسکایپ تأثیر فراوانی در فکر و روحیات مردم گذاشت و همچنین تأثیر آن بر اقتصاد و تکنولوژی این کشور را نمی توان در نظر نگرفت. شرکت ماکروسافت در سال ۲۰۱۱ این نرم افزار یعنی اسکایپ را به ارزش ۸/۵ میلیارد دلار خرید ک باعث شد صاحبان اولیه آن این مبلغ را در دیگر حوزه ها تازه سرمایه گذاری کنند.

مناسبت های استونی:

روز استقلال استونی: در روز ۲۴ فوریه ۱۹۱۸ زمانی است که استونی استقلال کشور خود را از روسیه اعلام کرد. که همه ساله این روز تعطیل است و جشن گرفته می شود. البته یک جشن نظامی هم در این روز برگزار می شود که تماشای آن لذت بخش است.

روز سال نو: اولین روز ماه ژانویه در این کشور به عنوان روز کریسمس جشن گرفته می شد و هر سال باشکوه تر و گسترده تر برگزار می شود. مردم در این روز ۷ نوع غذا می خورند تا سالی پر از فراوانی داشته باشند.

جمعه خوب: بین ۱۷ مارس و ۲۰ آپریل اولین جمعه به عنوان جمعه خوب جشن می گیرند.

یکشنبه پاک: ۲۲ مارس تا ۲۶ آپریل یکشنبه ای که در بهار، ماه کامل باشد جشن برگزار می کنند.

روز ماه مه: که در ابتدا در شوروی سابق به عنوان روز کار شناخته می شد. که بعدها به ۳۰ آوریل یعنی شب قبل آن انتقال یافت. در این شب مردم لباس های جادوگران را بر تن می کنند و در خیابان ها ظاهر می شوند. در شهر تارتو این جشن را دانشجویان اداره می کنند.

روز میان تابستان: روز ۲۴ ژانویه که البته در شب قبل هم بر جشن گرفته می شود. در روستاهای استونی و بعضی شهرها ساکنین آن درو هم تجمع می کنند. و به صورت نمادین از روی آتش می پرند و به شادی می پردازند. در برخی از جزایر غربی قایق های ماهیگیری قدیمی را می سوزانند و اکثر مردم این شب را تاصبح بیدارند.
 
نام موضوع : فرهنگ مردم استونی دسته : فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
238
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
269
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
250
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
152
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
81
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
84
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
110
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
102

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین