. . .

فرهنگ فرهنگ مردم اردن

تالار فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
970
نوشته‌ها
2,272
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,470
امتیازها
436
سن
20
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
فرهنگ اردن در عناصر عربی و اسلامی با تأثیر چشمگیر غربی بنا شده‌است. اردن در تقاطع سه قاره جهان باستان ایستاده و دارای جغرافیا و فرهنگ متنوعی است. جنبه‌های قابل توجه این فرهنگ شامل موسیقی و لباس سنتی اردن و علاقه به ورزش است. اینها شامل فوتبال و بسکتبال و همچنین سایر ورزشهای وارداتی، عمدتاً از اروپای غربی و ایالات متحده است.

بیش از ۴۰٪ از جمعیت در کلان‌شهر عمان زندگی می‌کنند و فرهنگ اردن را در آن شهر متمرکز می‌کنند. موسیقی، فیلم، مد اروپایی و آمریکایی در بین مردم اردن محبوب است.

موسیقی سنتی اردن قدمتی طولانی دارد. اخیراً اردن شاهد ظهور چندین دی جی و ستاره‌های برجسته است.

اردن صنعت فیلم‌سازی ندارد. تنها فیلم اردنی کاپیتان ابو رائد است.اگرچه این تنها فیلم اردنی است که در اردن ساخته شده‌است، فیلم‌های متعدد هالیوودی در مکان‌هایی در اردن مانند لارنس عربستان و ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی فیلمبرداری شده‌است. برنده اسکار بهترین فیلم، مهلکه در سال ۲۰۱۰ نیز در اردن فیلمبرداری شد. اخیراً فیلمبرداری مریخی در وادی رم انجام شد.

مطالعه باستان‌شناسی اردن در قرن نوزدهم با کشف پترا توسط یوهان لودویگ برکارتت آغاز شد. با این حال بیشترین توجه باستان‌شناسی در قرن نوزدهم روی فلسطین متمرکز بود، زیرا باستان شناسان خارجی تمایل داشتند که با گسترش مکانهای کتاب مقدس واقع در آنجا مشغول به کار باشند. وزارت آثار باستانی در عمان در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد. پلا، ام قیس، پترا، جرش، کرک (اردن) از آثار کشف شده قرن اخیر در اردن هستند. تندیس‌های دوران نوسنگی در سال ۱۹۸۳ در محل دهکده ماقبل تاریخ عین غزال یافت شد. موزاییک‌های قرن چهارم در کلیسا در بنای یادبود موسی در کوه نبویافت شده‌اند.

غذاهای اردن سبک سنتی آماده‌سازی مواد غذایی نشات گرفته از روش آشپزان اردنی یا روش استفاده معمول در اردن است که در طی قرن‌های متمادی از تغییرات اجتماعی و سیاسی توسعه یافته‌است.

طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های موجود در آشپزی اردنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعم از تنوری کردن، تَف دادن و کباب کردن با چاشنی سبزیجات (هویج و برگها، بادمجان و غیره), گوشت و مرغ. همچنین یک زوش متداول در غذاهای اردنی برشته کردن یا تهیه غذاها با انواع سس‌های مخصوص است.

به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زیتون در جهان روغن زیتون اصلی تربن روغن پخت‌وپز در اردن است. سبزیها، سیر، پیاز، سس گوجه فرنگی و لیمو ترش از طعم‌هایی هستند که معمولاً در غداهای اردن یافت می‌شوند. ترکیبی از ادویه جات ترشیجات به نام za'atar شامل یک گیاه محلی معروف به نام سماقاست. سماق یک گیاه وحشی است که در غذاهای اردن و کشورهای همسایه و نزدیک به آن در منطقه مدیترانه استفاده می‌شود.
 
نام موضوع : فرهنگ مردم اردن دسته : فرهنگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
238
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
269
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
250
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
152
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
81
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
84
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
110
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
102

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین