. . .

آموزش طرز تهیه پاستا با سبزیجات

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
هویج۲ عدد
فلفل دلمه ای¼ پیماننه
نخود فرنگی½ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
قارچ۷ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پولبیبر و پودر آویشنبه مقدار کافی

برای تهیه پاستا با سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار پوست هویج، سیب زمینی و پیاز را جدا کرده و پس از شستن به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ را شسته و پوست روی آن را با چاقو جدا می کنیم.
حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم و مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا قارچ ها سیاه نشوند. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم.
مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز و مقداری زردچوبه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. حالا هویج، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و سیب زمینی را به تابه می افزاییم.
سبزیجات را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس قارچ را به تابه افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد و آب میان بافتی اش تبخیر شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پودر آویشن به تابه می افزاییم.
حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود.
در این مرحله گوجه فرنگی ها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شود. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.
قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه مقداری نمک و روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب به نقطه جوش رسید پاستا را به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم.
پس از اضافه کردن پاستا اجازه می دهیم درون آب جوش بماند تا نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه درون قابلمه مورد نظرمان مقداری روغن ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم.
یک لایه پاستا درون قابلمه ریخته و روی پاستا را با مخلوط سبزیجات می پوشانیم. در ادامه مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.
درب قابلمه را بسته و آنرا روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پاستا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.
پاستا را مخلوط کرده تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس پاستا با سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت به دلخواه مقداری ریحان خرد شده و پنیر پارمزان روی پاستا ریخته و سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین