. . .

آموزش طرز تهیه پاستا آلفردو

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای 4 نفر
پاستا پنه یا فتوچینی500 گرم
خامه1 بسته 200 گرم
شیر1.5 لیوان + 3 قاشق غذاخوری
سیر6 حبه
روغن زیتونبه مقدار کافی
سینه مرغ1 عدد کامل
قارچ400 گرم
جعفری1 دسته
سرکه2 قاشق غذاخوری
آرد سفید1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشنبه مقدار کافی

برای تهیه پاستا آلفردو ابتدا قارچ ها را با دستمال تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.
البته می توانید پوست روی آن ها را نیز قبل از خرد کردن بگیرید که این کاملا سلیقه ای است. در ادامه سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و در گوشه ای از بشقاب محتوی قارچ ها می ریزیم و کنار می گذاریم.
بعد سینه مرغ را می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آن را کاملا خارج می کنیم و از عرض هر طرف سینه مرغ را برش می زنیم و کمی سرکه روی هر دو طرف مرغ می ریزیم.
حالا آن را به همه نقاط سینه مرغ پخش می کنیم و کمی آویشن،فلفل سیاه و نمک روی آن می پاشیم.بهتر است برای زودتر آماده شدن پاستا از دو تابه همزمان استفاده کنیم و هر دو را روی گاز قرار دهیم.
یکی از تابه ها که گریل دارد برای سینه مرغ استفاده می شود و تابه دوم برای پختن پاستا است.این کار باعث می شود هیچ کدام از مواد سرد نشود.قابلمه ای را تقریبا تا نیمه آبجوش می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

سپس پنه را داخل آن می ریزیم تا به مدت حدودا 30 دقیقه نرم شود. در ادامه داخل تابه گریل 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و سینه مرغ ها را داخل آن می چینیم تا گریل شوند.
در تابه دوم قارچ های خرد شده را می ریزیم و و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به ان اضافه می کنیم و مداوم قارچ ها را تفت می دهیم تا آب آن ها تبخیر شود و بعد شیر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به جوش بیاید.
به سینه مرغ ها سر می زنیم و اگر یک طرف آنها کاملا گریل شده است آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز گریل شود. پس از اینکه شیر در حال جوشیدن بود سیرهای خرد شده را می افزاییم.

سپس بلافاصله 1 قاشق غذاخوری آرد را با دو الی 3 قاشق غذاخوری شیر سرد حل می کنیم و اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم و 2 دقیقه بعد خامه را همراه با کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم.
حدود 3 دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم و در آخر کمی جعفری خرد شده به سس اضافه می کنیم و خوب با سس مخلوط می کنیم.تابه محتوی سینه های مرغ را نگاه می کنیم اگر کاملا گریل شده بودند حرارت را خاموش می کنیم.
پاستاهای نرم و پخته شده را داخل آبکش می ریزیم و آب اضافه آن ها که خارج شد پاستاها را داخل تابه محتوی سس آلفردوی داغ می ریزیم و کمی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.
پس از اینکه همگی پاستاها به سس آغشته شدند و به خوبی گرم شدند، آنها را در ظرف مورد نظر مان می کشیم، سپس سینه های مرغ گریل شده را خرد می کنیم و روی پاستا می چینیم
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین