. . .

آموزش طرز تهیه مارشمالو

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم مارشمالو
شکر۴۳۰ گرم
ژلاتین۲۰ گرم
وانیل۵ گرم
نمک½ قاشق غذاخوری
نشاسته۳۰ گرم

برای تهیه مارشمالو خوشمزه ابتدا ژلاتین را به همراه یک لیوان سر خالی آب سرد ترکیب می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم. در ادامه ۴۰۰ گرم از شکر را به همراه وانیل و نمک را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد تا شکر به طور کامل ذوب شود. در ادامه مخلوط ژلاتین و آب سرد را داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و روی بخار آب قرار می دهیم.
پس از اینکه ژلاتین به طور کامل حل شد، مواد درون قابلمه را به طور متداوم هم می زنیم و ژلاتین را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. برای این منظور بهتر است از همزن دستی یا برقی استفاده کنیم.
در صورت تمایل می توانیم چند قطره رنگ خوراکی هم اضافه کنیم تا مارشمال رنگی شود. حالا با دور تند همزن مواد را ترکیب می کنیم تا رنگش روشن و حجمش بیشتر شده و حدودا ۴ برابر مقدار مواد اولیه شود.
پس از گذشت حدودا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه که مارشمالو به خوبی حجیم شد، داخل یک ظرف مناسب را با سلفون پوشش می دهیم، سپس با کمی روغن مایع روی سلفون را چرب می کنیم و مواد را داخل ظرف می ریزیم تا خنک شوند.
روی مواد را نیز با سلفون می پوشانیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مارشمالو آماده شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم و مارشمالو را به صورت دلخواه برش می زنیم.
پس از اینکه برش زدن مارشمالو به پایان رسید، نشاسته و ۳۰ گرم شکر باقیمانده را ترکیب می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مارشمالوها را درون مخلوط شکر و نشاسته می غلطانیم و در پایان سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین