. . .

آموزش طرز تهیه شربت زعفران و آبلیمو

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • آب 2 لیوان پر
  • شکر 1 لیوان پر
  • زعفران دم کرده نصف استکان
  • آبلیمو ترش تازه 2 ق غذا خوری
  • گلاب 2 ق غذا خوری
ابتدا قابلمه ای را برداشته و سپس داخل آن آب را به همراه شکر بریزید و آن را روی حرارت ملایم کاز قرار دهید و کمی آن را هم بزنید و مخلوط کنید تا شکر به طور کامل داخل آب حل و مایه به دست آمده یکدست شود. دقت داشته باشید در حین حل شدن شکر داخل آب حتماً اطراف قابلمه را به وسیله برس آشپزی آغشته شده به آب تمیز کنید تا شربت شما به هیچ عنوان شکرک نزند.

بعد از حل شدن کامل شکر در آب نوبت اضافه کردن گلاب و زعفران دم کرده به شربت است پس آن ها را نیز به همراه آب لیمو ترش تازه به شربت اضافه کنید و مجدد شربت را هم بزنید و مخلوط کنید تا تمامی مواد با یکدیگر کاملاً ترکیب و یکدست شوند و زعفران دم کرده نیز در کل شربت به خوبی پخش شود. دقت داشته باشید حتماً حرارت را ملایم قرار دهید و اجازه دهید در این مرحله شربت شما به آرامی و با حرارت کم به قوام برسد و کاملاً آماده شود.

پس از آن که احساس کردید شربت شما تهیه و آماده شده است برای تست قوام آن کافی است 1 قاشق غذا خوری از شربت را برداشته و آن را داخل بشقابی بریزید و زمان دهید تا شربت داخل بشقاب خنک شود و بعد آن را بسنجید و اگر احساس کردید شربت زعفران به قوام مورد نظر شما رسیده است می توانید آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود و اگر هم احساس کردید هنوز به قوام مورد نظر شما نرسیده است می توانید مجدد به آن زمان دهید تا روی حرارت ملایم باقی بماند و به قوام مورد نظر شما برسد و بعد از خنک شدن آن را داخل ظرف شیشه ای و تمیز بریزید و بعد از آن هم شربت زعفران خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین