بازدیدهای مهمان دارای محدودیت می‌باشند.
. . .

آموزش طرز تهیه شربت زردآلو

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • زردآلو 1 کیلوگرم
  • شکر 1 لیوان
  • آب 1 لیوان
  • زعفران دم کرده غلیظ به میزان دلخواه
در ابتدا چمبه و برگ های زردآلو را جدا کرده و به خوبی با آب سرد می شوییم تا زردآلوها کاملا تمیز شوند و زردآلوها را نصف کرده و با دقت هسته آن ها را جدا می کنیم و دور می ریزیم و زردآلوهای بدون هسته را داخل یک ظرف قرار می دهیم.
قابلمه ای را برداشته و داخل آن مقدار آب مورد نظر را ریخته و شکر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا شکر داخل آب حل شود. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا اینکه آب داخل قابلمه به جوش آید. پس از اینکه آب جوش آمد زردآلوهای بدون هسته را به آب داخل قابلمه اضافه می کنیم.

اجازه دهید تا زردآلوها به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل شربت بجوشد و کم کم شربت غلیظ شده و زردآلوها پخته شود. مدام کف روی شربت را گرفته و دور بریزید تا در نهایت شربت شفاف تری داشته باشید. می توانید کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید تا شربت شما رنگ بهتری به خود بگیرد. شربت تا زمانی باید روی حرارت باقی بماند تا به آن غلظت و قوام مورد دلخواه شما برسد.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا در دمای محیط کاملا خنک شود. مخلوط شربت و زردآلوهای پخته شده را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا با هم میکس می کنیم. بعد ترکیب میکس شده را از صافی عبور می دهیم تا پوست و رگه های زردآلو از آن جدا شود و ترکیب یکدستی داشته باشیم. قوام شربت را بعد از سرد شدن بسنجید و سعی کنید زیادی هم نجوشانید تا شربت شما سفت نشود. شما حتی می توانید مقداری از مخلوط شربت و زردآلو را نگه داشته و با آن مربا تهیه کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین