. . .

آموزش طرز تهیه رولت تن ماهی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • كنسرو تن ماهی 400 گرم
  • تخم مرغ 4 عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده 100 گرم
  • آرد 50 گرم
  • جعفری 100 گرم
  • سرکه 1 ق غذا خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
ابتدا تن ماهی ها را در آب جوش به مدت بیست دقیقه بجوشانید و بعد بگذارید تا کمی خنک شوند بعد از خنک شدن باید روغن تن ماهی ها را جدا کنید و تن ها را داخل ظرف بزرگی خالی کنید و تا جایی که امکان دارد آن ها را با چنگال خرد کنید.
قابلمه ای را آب پر کنید و دو عدد از تخم مرغ ها را درون آن بگذارید و آن ها را آب پز کنید. دقت کنید تخم مرغ های آب پز باید سفت شده باشند و به حالت شل و یا عسلی نباشند. سپس به آن ها زمان دهید تا کمی خنک شوند.

جعفری ها را با آب سرد بشویید و بعد ساقه هایش را جدا کنید و آن را پاک کنید و پس از پاک کردن آن ها را ریز خرد کنید.
برای درست کردن خمیر دو عدد از تخم مرغ ها را داخل ظرف تن ماهی بشکنید و آن ها را به همراه آرد و پنیر پیتزای رنده شده و سرکه و جعفری خرد شده و نمک و فلفل با هم خیلی خوب مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید.

یک لایه سلفون محافظ غذا را روی میز پهن کنید و سپس خمیر را روی آن بریزید و روی سلفون پخش کنید و با پشت قاشق آن را صاف کرده و فشرده کنید پس از آن تخم مرغ های آب پز شده را نیز در وسط خمیر تن ماهی قرار دهید و بعد آن را آرام آرام رول کنید. دقت کنید قبل از رول کردن خمیر را خوب فشرده و پخش کرده باشید اگر یک طرف خمیر کلفت تر و قسمتی نازک تر باشد هنگام رول کردن ممکن است قسمتی از رول شما خراب شود. سپس دو سر محافظ را محکم ببندید چند بار این کار را تکرار کنید تا از محکم بودن سلفون خود اطمینان پیدا کنید تا هنگام پخت آب به آن نفوذ نکند.

کاسه ای را به شکل دمر درون زودپز قرار دهید و داخل زودپز را آب بریزید و رولی که درست کرده بودید را روی کاسه ی دمر قرار دهید و بعد درب آن را ببندید و آن را برای مدت 20 دقیقه بگذارید تا بپزد بعد از 20 دقیقه پس از خارج شدن بخار زودپز آن را چک کنید اگر باز جای پخت داشت 5 دقیقه دیگر نیز آن را بگذارید تا بپزد.
پس از پخته شدن رولت به آن زمان دهید تا به طور کامل سرد شود و بعد از سرد شدن سلفون را باز کنید و آن را به روش دلخواه برش دهید
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین