. . .

آموزش طرز تهیه خوراک میگو زعفرانی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • میگو 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی 1 ق غذا خوری
  • قارچ 6 عدد بزرگ
  • سیب زمینی 2 عدد
  • آبلیمو تازه 3 ق غذا خوری
  • زعفران 4 ق غذا خوری
  • پیاز متوسط 2 عدد
  • نمک، فلفل قرمز، زنجبیل، دارچین، زردچوبه، پودر سیر، پودر پاپریکا به مقدار لازم
ابتدا میگو ها را با آب سرد بشویید و سپس آن ها را تمیز و پاک کنید و سر و دم آن ها را بزنید و پوست آن ها را جدا کنید سپس رگ سیاهی که پشت کمر میگوها قرار دارد را برش داده و خارج کنید.
پیاز ها را نیز با آب سرد بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و بعد آن ها را داخل روغن داغ سرخ کنید تا هنگامی که رنگ آن ها طلایی شود.

سیب زمینی ها را پس از شست و شو با آب سرد بشویید سپس پوست بگیرید و به شکل دلخواه آن ها را خلالی کنید و درون ماهیتابه ای جداگانه روغن ریخته و سیب زمینی ها را همراه با مقداری نمک سرخ کنید. قارچ ها را نیز ابتدا بشویید و بعد آن ها را طوری خرد کنید که خیلی نازک نباشند تا بعد از تفت دادن خیلی آب نشوند.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
دوباره ماهیتابه ای جداگانه برداشته و میگو های پاک شده را در آن بریزید و شعله ی آن را کم کنید و زمان دهید تا آب میگو ها کشیده شود. دقت کنید قرار نیست میگو ها را سرخ کنید در این مرحله فقط قرار است تا آب آن ها را بگیرید. پس از کشیده شدن آب آن ها میگو ها را به پیاز سرخ شده اضافه کنید.
میگو ها را کمی با پیاز داغ تف دهید مقداری که از تف دادن آن ها گذشت وسط تابه را خالی کنید و رب گوجه را به همراه نمک و فلفل قرمز و زردچوبه به مواد اضافه کنید و آن ها را به خوبی با رب ترکیب و مخلوط کنید. بهتر است که ابتدا رب را به همراه ادویه ها مقداری در روغن تف دهید تا مزه خامی رب از بین برود.

پس از آن که رب از حالت خامی درآمد نوبت اضافه کردن به همراه پودر سیر و زنجبیل و پودر پاپریکا و دارچین است پس آن ها را نیز به مواد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید تا ادویه ها در همه جای میگو ها به طور یکدست پخش شوند. مقداری که گذشت قارچ های خرد شده را نیز به همراه آبلیموی تازه به مواد اضافه کنید و آن ها را با مواد خوب تف دهید.

حالا زعفرانی را که از قبل کوبیده شده به آب جوش اضافه کنید و مقداری آن را روی بخار کتری قرار دهید تا دم شود. پس از دم کردن زعفران حالا برای رنگ و طعم بهتر میگو ها زعفران را نیز به میگو ها اضافه کنید و آن را به همه جای ترکیب پخش کنید و بعد دوباره میگو ها را هم بزنید.

در آخر یک لیوان آب جوشیده شده را به ترکیب داخل ماهیتابه اضافه کنید و شعله گاز را کم کنید و درب ماهیتابه را بگذارید و به مواد 20 دقیقه زمان دهید تا به طور کامل با هم دیگر بپزند. پس از پخت، خوراک میگو را در ظرف مورد نظر بریزید و سپس سیب زمینی های سرخ شده را دور آن بریزید حالا خوراک شما آماده سرو است
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین