. . .

آموزش طرز تهیه تارت زغال اخته

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • کره 115 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پودر شکر 30 گرم
  • شیر سرد 80 میلی لیتر
  • وانیل 1/8 ق مربا خوری
  • نمک 1 پنس
  • آرد 250 گرم
  • زغال اخته نیم کیلو
  • شکر 1 پیمانه
  • آب نصف پیمانه
  • آبلیمو 1 ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت 1 ق غذا خوری
ابتدا تمامی زغال اخته ها را با آب سرد بشویید و آن ها را پاک کنید و چومبه و برگ های آن ها را جدا کنید و سپس قابلمه ای را برداشته و زغال اخته های شسته و پاک شده را به همراه 1 پیمانه شکر و آبلیمو داخل قابلمه بریزید و خوب آن ها را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید و بعد نصف پیمانه آب را نیز به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم و کم گاز قرار دهید و فرصت دهید تا در این مدت تمامی زغال اخته ها کاملاً نرم و پخته شوند. بعد از پخته و نرم شدن تمامی زغال اخته ها قابلمه را از روی حرارت برداشته و قبل از سرد شدن زغال اخته ها آن ها را داخل صافی بریزید و خوب آن ها را از صافی ردد کنید تا هسته تمامی آن ها جدا شود و بعد هسته و توفاله ها را دور ریخته و ماهیتابه ای نچسبی را برداشته و داخل آن پوره زغال اخته ای که تهیه کرده بودید را بریزید و به آن نشاسته ذرت را هم اضافه کرده و ماهیتابه را مجدد روی حرارت ملایم و کم گاز قرار دهید و آن قدر آن را به وسیله لیسک روی حرارت ملایم و کم هم بزنید و مخلوط کنید تا سس شما غلیظ شود و رد لیسک نیز روی سس باقی بماند و بعد حرارت را خاموش کنید و سس زغال اخته شما آماده است.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
برای این کار کره سرد را داخل ظرفی بریزید و سپس به آن وانیل را نیز به همراه نمک اضافه کرده و در آخر نیز آرد را داخل ظرف الک کرده و آن را هم به مواد اضافه کنید و سپس ترکیب مواد را به وسیله یک چنگال خوب با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید تا آرد دانه درشت تر شده و کره نیز کاملاً به خورد آرد برود.

به مواد تارت پودر شکر را نیز اضافه کرده و آن را هم با مواد در حد مخلوط و ترکیب شدن هم بزنید و مخلوط کنید و بعد از پودر شکر تخم مرغ را هم بشکنید و زرده آن را از سفیده آن جدا کرده و سفیده را کنار گذاشته و زرده را به مواد خمیر اضافه کنید و مجدد با مواد هم بزنید و مخلوط کنید و در آخرین مرحله شیر سرد را هم به صورت آرام آرام و کم کم به مواد اضافه کنید و هر بار پس از اضافه کردن شیر به خمیر تارت مواد را کاملاً با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید تا خمیر تارت تهیه و به طور کامل جمع شود. پس از جمع شدن خمیر آن را برداشته و داخل نایلونی قرار دهید و سپس آن را به مدت 30 دقیقه ای داخل یخچال قرار دهید و به آن زمان دهید تا در این مدت خمیر شما استراحت کند و داخل یخچال سرد شود.

خمیر را پس از استراحت از یخچال خارج کنید و آن را بین دو نایلون قرار دهید و سپس آن را به وسیله وردنه مقداری روی سطح کار پهن کنید و بعد قالب جدا شونده را برداشته و خمیر را داخل قالب قرار دهید و آن را داخل قالب فیکس کنید و سپس سس زغال اخته ای که تهیه کرده اید را روی خمیر بریزید و بعد فر را به مدت 15 دقیقه روی دمای 180 درجه قرار دهید تا داخل فر گرم و آماده شود و بعد قالب را به مدت 15 دقیقه روی دمای 200 درجه قرار دهید و بعد دما را به 180 تغییر دهید و به آن مجدد 45 دقیقه دیگر زمان دهید تا تارت شما کاملاً پخته و آماده شوند. دقت داشته باشید این دما و این زمانی که گفته شد برای فر های معمولی می باشد و اگر از فر های کانوکشن دار استفاده می کنید تارت شما زمان کمتری برای پخت نیاز دارد. بعد از گذشت زمان مورد نظر تارت زغال اخته خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین