بازدیدهای مهمان دارای محدودیت می‌باشند.
. . .

فرهنگ فرهنگ چیست؟

تالار فرهنگ

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #11
همه می‌دانیم که تمامی انبیای الهی علیهم السلام، برای روشن کردن عقول و بیدار کردن فطرت‌ها در خداشناسی و خدا پرستی (توحید) و شناساندن و باور بازگشت به سوی او (معاد) گسیل شده‌اند، اما در اینجا می‌بینیم که فرمود «برای اکمال مکارم اخلاقی»! حال آیا این دو هدف مغایر یا حتی متفاوت با هم هستند؟ خیر. بلکه اخلاق، موضع‌گیری نسبت به توحید و معاد را نیز شامل می‌گردد و سایر مواضع را در جهت آن تبیین و اصلاح می‌نماید.
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #12
از چگونگی موضع‌گیری نسبت به اصول دین گرفته، تا عبادات، واجبات و محرمات ...، تا موضع‌گیری مقابل پدر، مادر، فرزند و خویشان و همسایگان و دوستان، تا موضع‌گیری در برابر چگونگی کسب معاش، در برابر حقوق مردم، و حتی چگونگی موضع‌گیری در رابطه با حیوانات، نباتات، جامدات، فضای سبز، آلودگی فضا، مکان و یا آلودگی صوتی ...، تا مواضع اقتصادی و سیاسی، همه نمودهای "اخلاقی" می‌باشند.
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #13
ذاتی و یا اکتسابی:

هم فرهنگ انسانی ریشه‌های ذاتی دارد و هم اخلاق انسانی، و هم فرهنگ انسانی ساختاری و اکتسابی است و هم اخلاق انسانی.

بی‌تردید اگر قوه و استعداد حالتی در انسان نباشد، هرگز آن را نمی‌شناسد و به آن دست نمی‌یابد
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #14
عقل و بدیهیات اولیه‌ی عقلی که پایه‌ها و ابزار شناخت انسان است و هم چنین "حب و بغض" قلبی، که سبب گرایش یا نفرت، کُنش و واکنش، دوری یا نزدیکی می‌گردد، همه ذاتی می‌باشند؛ اما نیروی آن ذاتی است، نه مصداق بیرونی و عملیاتی آن. مثلاً در قرآن کریم تصریح شده که همه ایمان دارند، برخی به خدا و برخی به طاغوت – همه کفر دارند، برخی به خدا و برخی به طاغوت. همه مجاهدات و حتی جنگ می‌کنند، برخی در راه خدا و برخی در راه طاغوت – و همگان حب و بغض دارند، برخی به دنیا و مظاهرش، برخی به خدا و جمال و جلالش
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #15
اگر در انسان میل و امکان "شناخت" نبود، اگر عشق به کمال [در عرصه‌های گوناگون، مثل علم، قدرت، زیبایی، رحمت، رأفت و ...) نبود، فرهنگ و اخلاقی هم در کار نبود.
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
443
نوشته‌ها
3,264
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,396
امتیازها
463
محل سکونت
✨️moon

  • #16
از سوی دیگر، می‌دانیم که انسان قابلیت و استعداد "شدن" را دارد و از این رو "تعلیم و تربیت پذیر" است، پس آن نیروها و استعدادهای ذاتی، با تعلیم و تربیت، جهت می‌یابند و فرهنگ و اخلاق را شکل می‌دهند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
245
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
276
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
257
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
157
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
113
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
85
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
80
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
87
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
113

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین