. . .

آموزش طرز تهیه کیک نوتلا

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,518
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم کیک نوتلا
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
نوتلا۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

برای تهیه کیک نوتلا خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود.
حالا نوتلا را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.
در این مرحله مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم.
مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله اضافه می کنیم. در ادامه با کمک لیسک مواد را به صورت چرخشی و دورانی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.
در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس کاغذ روغنی را درون قالب قرار می دهیم و فیکس می کنیم.
مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار قالب را محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود. در ادامه کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند.
در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک نوتلا را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم. به این منظور خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم اگر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک کاملا پخته است.
در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس کیک را برش می زنیم و درون ظرف مورد نظر می چینیم. در آخر می توانید کیک را با شکلات چیپسی و خلال پسته تزئین کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین