. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی گردویی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل نوک ق چایی خوری
  • آرد سفید 2 ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر 1 ق چایی خوری
  • گردو با پوست 250 گرم
  • شکر 3/4 لیوان
ابتدا تمامی مواد اولیه خود را قبل از استفاده و پخت چند دقیقه ای در دمای محیط قرار دهید و زمان دهید تا تمامی مواد به خوبی با دمای محیط هم دما شوند.
پس از آنکه تخم مرغ ها با محیط هم دما شدند زرده آن ها را از سفیده جدا کنید و سپس زرده تخم مرغ ها را داخل ظرفی بریزید و وانیل را نیز به آن ها اضافه کنید و با چنگالی آن ها با هم دیگر خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا زرده تخم مرغ ها و وانیل به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و زرده تخم مرغ ها نیز از حالت لختگی خود خارج شوند.

نوبت اضافه کردن شکر است پس شکر را نیز به آرامی به ترکیب زرده تخم مرغ و وانیل اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن شکر ترکیب آن ها را به وسیله همزن برقی به مدت تقریباً 5 دقیقه هم بزنید تا ترکیبی با حالتی کرمی و کش دار بدست آید.

آرد و بیکینگ پودر را نیز ابتدا با یکدیگر خوب ترکیب کنید و سپس ترکیب آن دو را داخل ظرف خود الک کنید و بعد این بار با همزن برقی و با دور کند خیلی کم آن ها را هم بزنید تنها به اندازه ای که فقط با مواد ترکیب شوند کافی است. دقت داشته باشید در این مرحله برای اینکه مواد با یکدیگر خیلی هم زده نشوند می توانید به جای همزن از لیسک استفاده کنید و آرد و بیکینگ پودر را با لیسک با مواد ترکیب کنید.
در آخر نیز گردو های خود را شکسته و پوست بگیرید و مغز آن ها را از پوستشان جدا کنید تا 100 گرم مغز گردو داشته باشید و بعد آن ها را به اندازه های دلخواه ولی نه خیلی ریز با چاقو برش دهید و خرد کنید و سپس مغز گردو های خرد شده را به ترکیب خود درون ظرف اضافه کنید و به وسیله لیسکی آن ها رانیز خوب با مایه مخلوط کنید تا در همه جای آن به خوبی پخش شوند.

برای پخت این شیرینی ابتدا فر خود را برای مدت 15 دقیقه روی دمای 150 درجه قرار دهید و زمان دهید تا داخل فر به خوبی گرم و آماده شود و سپس سینی فر را برداشته و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه شیرینی گردویی را هر بار به اندازه نصف قاشق غذا خوری برداشته و با فاصله از هم روی سینی فر بریزید و سپس سینی فر را برای مدت حدوداً 10 دقیقه داخل طبقه وسط فر قرار دهید و زمان دهید تا به خوبی پخته شوند و پف کنند و پس از آن که به خوبی پخته شدند آن ها را از فر درآورید و کمی زمان دهید تا خنک شوند و بعد آن ها را داخل ظرف مناسبی که برای سرو آن در نظر دارید بریزید و پس از آن هم شیرینی گردویی شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین