. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی پنجره ای

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • شیر 1 پیمانه
  • نشاسته گندم 1/2 پیمانه
  • تخم مرغ 5 عدد
  • زعفران دم کرده 2 ق چای خوری
  • آرد گندم 1 پیمانه
  • آرد برنج 1/4 پیمانه
  • هل 1/4 ق چای خوری
  • پودر قند به میزان لازم
  • روغن مایع به میزان لازم
ابتدا تمامی مواد اولیه برای تهیه شیرینی پنجره ای را چند دقیقه ای قبل از استفاده از یخچال خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا با محیط مقداری هم دما شوند.
سپس ظرفی را برداشته و درون آن شیر را به همراه نشاسته گندم بریزید و بعد آن ها را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و هم بزنید تا نشاسته گندم به خوبی درون شیر حل و یکدست شود.

ظرف دیگری را برداشته و تمامی تخم مرغ هایی که تا حدی با محیط هم دما شده اند را داخل ظرف بشکنید و بعد آن ها را به خوبی با همزن دستی و یا چنگالی شروع به هم زدن کنید تا به خوبی تخم مرغ ها با یکدیگر ترکیب شوند و از لختگی خود نیز کاملاً خارج شوند و بعد به آن ها زعفران دم کرده را نیز اضافه کرده و دوباره هم بزنید. زمانی که تخم مرغ و زعفران ها نیز به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند ترکیب شیر و نشاسته گندم را هم به آن ها اضافه کنید و مجدد مایه را به خوبی هم بزنید و مخلوط کنید تا تمامی مواد با یکدگیر ترکیب و مخلوط شوند.
نوبت به اضافه کردن آرد گندم است پس آرد گندم را نیز به آرامی طی چند مرحله الک کنید و به مایه شیرینی خود اضافه کنید و هر بار پس از اضافه کردن آرد گندم ترکیب آرد و مایه را مجدد با همزن شروع به هم زدن کنید تا مایه شیرینی شما مقداری غلیظ شود.
پس از اضافه کردن آرد گندم هل را نیز به مایه خود اضافه کرده و خوب هم بزنید و در آخر نیز درون ظرف آرد برنج را هم الک کنید و به مایه اضافه کنید و برای بار آخر مایه را مجدد به خوبی با همزن دستی هم بزنید تا مایه مقداری غلظت پیدا کند و یکدست شود.

ماهیتابه و یا قابلمه ای را برداشته و درون آن مقداری روغن بریزید به طوری داخل آن حوضچه روغن تشکیل شود و بعد آن را روی حرارت گاز قرار دهید و زمان دهید تا روغن شما به خوبی داغ و گرم شود و سپس قالب های مخصوص نان پنجره ای را داخل روغن قرار دهید تا مقداری گرم شوند و بعد آن ها را درون مایه شیرینی پنجره ای که تهیه کرده اید فرو کنید تا کمی مایه به قالب داغ بچسبد و سپس قالب را درون حوضچه روغن داغ قرار دهید تا مایه از قالب شما جدا شود و بعد نیز به هر کدام از شیرینی ها 1 دقیقه زمان دهید تا دو طرف آن ها به خوبی داخل روغن داغ سرخ و طلایی شوند و بعد آن ها را از روغن داغ خارج کنید و داخل ظرف مناسبی برای سرو آن ها قرار دهید و در آخر نیز به میزان دلخواه خود روی تمامی شیرینی های پنجره ای مقداری پودر قند الک کنید و بعد از آن هم شیرینی پنجره ای شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین