. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوینی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • آرد سفید قنادی نصف لیوان
  • آرد برنج نصف لیوان
  • آرد نخودچی نصف لیوان
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پودر دارچین نصف 1ق چای خوری
  • هل ساییده 1 ق چای خوری
  • روغن صاف قنادی 3/4 لیوان
  • پودر قند نصف لیوان و 1 ق چای خوری
  • عسل 1 ق چای خوری
  • زنجبیل نوک ق چای خوری
  • زعفران غلیظ شده 1 ق غذا خوری
در ابتدا بهتر است برای تهیه این شیرینی تمامی مواد اولیه خود را چند دقیقه ای در محیط قرار دهید تا مواد اولیه شیرینی شما مقداری با دمای محیط هم دما شوند.
ظرفی را برداشته و درون آن روغن صاف قنادی را بریزید و سپس نصف لیوان پودر قند را نیز درون ظرف الک کرده و به روغن صاف قنادی اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه آن ها را با یکدیگر خوب هم بزنید و ترکیب کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله اصلاً نباید روغن را پوک و سبک کنید و خیلی آن ها را هم بزنید.
پس از آن که روغن و پودر قند را مخلوط کردید یکی از تخم مرغ ها را بشکنید و به مواد اضافه کنید و بعد عسل را نیز به همراه هل ساییده شده و زنجبیل و پودر دارچین به مواد داخل ظرف اضافه کنید و مجدد با همزن برقی آن ها را نیز با مواد به خوبی به مدت 1 دقیقه ترکیب کنید و هم بزنید.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
ظرف جداگانه ای را برداشته و درون آن آرد سفید قنادی را به همراه آرد نخودچی و آرد برنج بریزید و با قاشق تمامی آرد ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید و بعد ترکیب این 3 آرد را 2 مرتبه درون ظرفی الک کنید تا هیچ گلوله ای درون ترکیب آرد ها باقی نماند.

ترکیب 3 آردی را که از قبل 2 بار الک کرده بودید برای بار آخر و سومین بار طی 3 مرحله درون ظرفی که مواد را در آن مخلوط کرده بودید به آرامی و کم کم الک کنید و به مواد درون ظرف اضافه کنید و هر بار پس از اضافه کردن ترکیب آرد ها به مواد آن ها را به خوبی به وسیله قاشقی شروع به هم زدن کنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند و بعد خمیری که تهیه شد را با نوک انگشتان دست شروع به ورز دادن کنید. دقت داشته باشید که ورز دادن خمیر را اصلاً با کف دست انجام ندهید فقط با نوک انگشتان این کار را انجام دهید چون در غیر این صورت خمیر شما روغن می اندازد. سپس خمیر را داخل کیسه فریزری تمیز قرار دهید و بعد آن را به مدت 1 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر شما مقداری استراحت کند.
پس از آن که خمیر شما به خوبی استراحت کرد آن را از داخل کیسه فریزر بیرون آورده و سپس آن را به وسیله وردنه روی سطح کار خود با قطر نیم سانتی متر باز کنید و بعد خمیر را به وسیله قالب شیرینی زبونی کوچک شکل دهید و قالب بزنید.

برای پخت این شیرینی بدون فر نیاز است که قابلمه ای را برداشته و داخل آن جسم و یا پایه فلزی کوچک و نسوزی را قرار دهید و بعد آن را روی شعله پخش کن گاز قرار دهید و شعله را روی کم تنظیم کنید و روی درب قابلمه را دمکنی قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید تا داخل قابلمه به خوبی گرم و آماده شود و در این فاصله سینی مخصوصی را برداشته و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و سپس خمیر های شکل داده شده ای که تهیه کرده اید را روی کاغذ روغنی قرار دهید و بعد ظرفی برداشته و داخل آن تخم مرغ دیگری را که باقی مانده بود را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید و سفیده را دور بریزید و زرده را داخل ظرف با چنگالی خوب هم بزنید و مخلوط کنید تا از لختگی خود خارج شود و بعد به آن زعفران دم کرده را به همراه 1 قاشق چایی خوری پودر قند اضافه کنید و مجدد خوب با زرده آن ها را نیز مخلوط کنید و هم بزنید و بعد مایه بدست آمده را به وسیله برس آشپزی روی تمامی شیرینی های خود رومال کنید.

پس از آن که تمامی شیرینی ها را داخل سینی کوچک چیدید و رومال کردید آن را داخل قابلمه ای که از قبل داخل آن را گرم کرده اید روی پایه قرار دهید به طوری که سینی با کف قابلمه تماس مستقیم نداشته باشد و بعد درب قابلمه که دمکنی روی آن است را مجدد روی قابلمه قرار دهید و به شیرینی های خود 25 دقیقه زمان دهید تا با شعله پخش کن و حرارت کم به آرامی و کم کم پخته و آماده شوند. دقت داشته باشید که آن ها را به حال خود رها نکنید و در صورت نیاز می توانید زمان پخت را کوتاه و یا بلند تر کنید و بعد از آن هم شیرینی پادرازی شما آماده است آن را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی خنک شوند و بعد داخل ظرفی مناسب برای سرو آن ها را قرار دهید.

برای پخت این شیرینی داخل فر باید سینی فر را برداشته و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و بعد تمام شیرینی هایی که آماده کرده بودید را داخل سینی قرار دهید و بعد روی تمام آن ها را با ترکیب زعفران و پودر قند و زرده تخم مرغی که آماده کرده بودید رومال کنید و سپس فر را برای مدت 15 دقیقه با دمای 150 درجه روشن کنید و زمان دهید تا به خوبی داخل آن گرم و آماده شود و بعد سینی فر را طبقه وسط آن قرار دهید و 15 دقیقه به شیرینی ها با دمای 150 درجه زمان دهید تا به خوبی پخته و آماده شوند و بعد از گذشت زمان مورد نظر حرارت فر را خاموش کنید و آن را روی حالت گریل به مدت 2 دقیقه قرار دهید تا روی شیرینی های شما به خوبی طلایی و آماده شوند. دقت داشته باشید که مراقب شیرینی های خود باشید که به هیچ عنوان نسوزند. بعد از آماده شدن شیرینی ها اول به آن ها زمان بدهید تا خنک شوند و بعد آن ها را داخل ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و بعد از آن هم شیرینی های شما آماده سرو هستند میل کنید و لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین