. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی مربایی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • شکر 1/3 لیوان
  • شیر داغ 1/3 لیوان
  • بیکینگ پودر 1 ق چایی خوری
  • روغن مایع نصف لیوان
  • آرد سفید قنادی 1/5 لیوان
  • نشاسته ذرت 3 ق غذاخوری سر پر
  • شیره مربا آلبالو به مقدار لازم
  • ترافل به مقدار دلخواه
ابتدا ظرفی را برداشته و درون آن شکر را به همراه شیر داغ بریزید و آن ها را با یکدیگر خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا به خوبی شکر درون شیر حل و ترکیب آن دو یکدست شود.
پس از آن که شیر و شکر با یکدیگر به خوبی یکدست شدند به آن ها روغن مایع و نشاسته ذرت را نیز اضافه کرده و مجدد آن ها را نیز هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

اول آرد سفید قنادی را با بیکینگ پودر به خوبی هم بزنید و آن را ترکیب کنید و سپس ترکیب آن دو را طی 3 مرحله الک کرده و بعد آن را طی چندین مرحله به آرامی و کم کم به ترکیب داخل ظرف اضافه کنید و خوب آن ها را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید تا یکدست شوند. دقت داشته باشید که آرد را مرحله به مرحله اضافه کنید تا خمیری که به دست می آید دارای بافتی لطیف باشد که بتوان به راحتی با دست به آن شکل داد. پس از آماده شدن خمیر آن را داخل یک کیسه فریزر تمیزی قرار دهید و سپس آن را برای مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر به خوبی استراحت کند.

پس از آن که خمیر را به خوبی داخل یخچال استراحت دادید آن را از کیسه فریزر خارج نکنید و داخل همان کیسه خمیر را به وسیله وردنه ای روی سطح کار خود به ضخامت 2 میلی متر مقداری پخش کنید و سپس پلاستیک دور خمیر را به آرامی به وسیله قیچی از خمیر جدا کنید و سپس آن را به وسیله قالبی به شکل دلخواه خود کاتر کنید و سپس تعدادی از آن ها را به کمک ته ماسوره سوراخی دایره ای شکل در آن ها ایجاد کنید.

ماهیتابه ای را برداشته و روی شعله پخش کن روی شعله ملایم و کم گاز قرار دهید و سپس روی درب ماهیتابه دمکنی بکشید و درب آن را برای مدت 15 دقیقه بگذارید و زمان دهید تا درون ماهیتابه ابتدا به خوبی گرم و آماده شود و بعد کف ماهیتابه کاغذ روغنی قرار دهید و سپس خمیر هایی که آماده کرده اید را کف ماهیتابه قرار دهید و مجدد درب ماهیتابه را بگذارید و به آن با شعله ملایم و کم روی شعله پخش کن به مدت 10 دقیقه زمان دهید تا به خوبی پخته شوند. دقت داشته باشید زمانی که زیر شیرینی های شما طلایی شدند شیرنی ها آماده اند و سپس آن ها را از داخل ماهیتابه بیرون بیاورید.

پس از آن که تمامی شیرینی ها به خوبی آماده شدند نان شیرینی هایی که وسط آن ها را سوراخ نکرده بودید را مقداری از مارمالاد مربای آلبالو بریزید و سپس نان شیرینی دیگری که وسط آن را به وسیله ماسوره سوراخ کرده بودید روی آن یکی قرار دهید و به همین شکل تمامی شیرینی ها را با مارمالاد پر و آماده کنید و سپس با مقداری ترافل روی تمامی شیرینی ها را کمی تزیین کرده و پس از آن نیز شیرینی مربایی شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین