. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی اتابکی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • آرد سفید 1 لیوان
  • آرد برنج 1 پیمانه سر خالی
  • پودر قند 3/3 پیمانه
  • روغن نیمه جامد 1 پیمانه سر خالی
  • تخم مرغ 1 عدد
  • زعفران دم کرده غلیظ 1 ق غذا خوری سر پر
  • پودر کاکائو 1 ق غذا خوری
روغن جامد خود را داخل ظرفی بریزید و سپس ظرف را روی بخار کتری قرار دهید آن را به طور مداوم هم بزنید تا روغن به خوبی آب شود و بعد آن را مدتی در دمای محیط قرار دهید تا حرارت آن کم شود و بعد روی ظرف را بپوشانید و آن را مدتی داخل یخچال قرار دهید تا روغن کمی سفت شود و بعد از آن استفاده کنید.

تمامی مواد اولیه شیرینی خود را چند دقیقه ای قبل از پخت شیرینی در دمای محیط قرار دهید تا تمامی مواد به خوبی مقداری با محیط هم دما شوند. دقت داشته باشید روغن باید قبل از استفاده در دمای محیط به خوبی آب شده باشد و بعد آن را استفاده کنید برای همین به روغن مدت زمان بیشتری را نسبت به سایر مواد برای هم دما شدن با محیط بدهید.

درون ظرفی روغن صاف شده را بریزید و به آن پودر قند را نیز اضافه کرده و اول ترکیب آن دو را با لیسک شروع به هم زدن کنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و بعد ترکیب آن ها را به وسیله همزن برقی شروع به هم زدن کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید تا ترکیب آن دو به خوبی پوک و سبک و کرم رنگ شود. دقت داشته باشید که هنگام مخلوط کردن آن ها با یکدیگر حتماً به طور مداوم دور ظرف خود را تمیز کنید تا تمام پودر قند به خوبی درون روغن آب شود.

تخم مرغ را نیز بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید و زرده را به ترکیب روغن و پودر قندی که آماده کرده بودید اضافه کنید و سفیده آن را دور بریزید و مجدد زرده تخم مرغ را نیز به خوبی با همزن برقی هم بزنید و مخلوط کنید. دقت داشته باشید که هنگام مخلوط کردن زرده تخم مرغ با مواد دور ظرف خود را به خوبی دورگیری کنید و مجدد هم بزنید تا به هیچ وجه مواد شما بوی زهم زرده تخم مرغ را نگیرند.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
آرد برنج را نیز طی 3 مرحله داخل ظرف الک کنید و هر بار پس از اضافه کردن آرد برنج به مواد خوب به وسیله لیسک آن ها را نیز با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید و بعد از آرد برنج آرد سفید را هم به همین شکل طی 3 مرحله داخل ظرف الک کنید و اضافه کنید و هر بار پس از اضافه کردن به وسیله لیسک مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب و مخلوط کنید تا خمیری بدست آید سپس خمیر را به وسیله نوک انگشتان شروع به ورز دادن کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که خمیر شما به خوبی جمع شود و بعد آن را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را داخل ظرف جداگانه ای قرار دهید.

به یکی از ظرف ها زعفران دم کرده غلیظ و به یکی دیگر پودر کاکائو اضافه کنید و خوب آن ها را به وسیله قاشقی هم بزنید و ترکیب کنید و ظرف سوم را هم بگذارید تا به همان شکل ساده باقی بماند سپس تمامی آن ها را به شکل جداگانه داخل 3 کیسه تمیز قرار دهید و کمی خمیر ها را داخل کیسه صاف کنید و هر 3 کیسه را برای مدت 12 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا هر 3 خمیر به خوبی داخل یخچال استراحت کنند و آماده شوند.

پس از آن که تمامی خمیر ها به خوبی آماده شدند هر کدام آن ها را بین دو کیسه قرار دهید و به وسیله وردنه ای خمیر ها را کمی روی سطح کار پخش و باز کنید و بعد خمیر های باز شده را به وسیله قالب دلخواه خود قالب بزنید.
برای پخت این شیرینی بدون فر می توانید ماهیتابه ای دو طرفه ای را برداشته و درب آن را قرار دهید بعد آن را روی شعله پخش کن با شعله ملایم و کم به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا داخل آن به خوبی گرم و آماده شود بعد از 15 دقیقه کف ماهیتابه خود کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی هایی که قالب زده بودید را روی کاغذ روغنی قرار دهید و مجدد درب ماهیتابه را گذاشته و آن را برای مدت 20 دقیقه دیگر روی شعله پخش کن با دمای ملایم قرار دهید تا شیرینی ها به خوبی پخته و آماده شوند. دقت داشته باشید بعد از پخته شدن شیرینی ها ابتدا زمان دهید تا شیرینی ها به خوبی خنک شوند و بعد آن ها را داخل ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید.

برای پخت این شیرینی داخل فر نیاز است که ابتدا فر را با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه گرم و آماده کنید و بعد کف سینی کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی های قالب زده را روی کاغذ روغنی قرار دهید و 10 دقیقه به آن ها زمان دهید تا با دمای 180 درجه تا شیرینی ها به خوبی پخته و آماده شوند و سپس زمان دهید تا شیرینی ها به خوبی خنک شوند و بعد آن ها را داخل ظرف مناسبی که برای سرو در نظر دارید قرار دهید و بعد از آن هم شیرینی های اتابکی شما آماده سرو است میل کنید و لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین