. . .

آموزش طرز تهیه شیرینی بهشتی ساده

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • آرد قنادی 1/5 پیمانه
  • پودر قند نصف پیمانه سر خالی
  • روغن صاف جامد 1/3 پیمانه
  • پودر هل نصف ق چایی خوری
  • وانیل نوک ق چایی خوری
  • پودر کاکائو 1 ق چایی خوری سر پر
  • روغن مایع 5 ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده 1 ق مربا خوری
ابتدا تمامی مواد را چند دقیقه ای قبل از استفاده از آن ها در دمای محیط قرار دهید تا به خوبی با محیط بیرون هم دما شوند.
پودر قند را نیز در دو مرحله الک کرده و سپس ظرف نسبتاً بزرگ و تمیزی را برداشته و پودر قند الک شده را داخل ظرف به همراه روغن جامد صاف شده بریزید و خوب آن ها را با یکدیگر با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا به طور کامل ترکیب به دست آمده سفید رنگ و پفکی شکل شود و سبک شود. دقت داشته باشید که هنگام هم زدن یک الی دو مرتبه گوشه های ظرف را به وسیله لیسک دورگیری کنید و بعد مجدد شروع به هم زدن کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر به آن ها پودر هل و وانیل را نیز اضافه کرده و مجدد مقداری دوباره آن ها را نیز با مواد با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید.

آرد سفید قنادی را نیز ابتدا در سه مرحله الک کنید و بعد آن را کنار بگذارید و بعد از آماده سازی پودر قند و روغن جامد به ترکیب داخل ظرف آرام آرام و قاشق قاشق آرد الک شده را هم اضافه کرده و بعد ترکیب آن ها را به وسیله لیسکی و یا همزنی دستی شروع به هم زدن کنید و در آخر هم روغن مایع را نیز اضافه کنید و خوب با همه مواد آن ها را ترکیب کنید و هم بزنید.

در آخر خمیر به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید و آن ها را داخل دو ظرف جدا از هم بریزید و سپس درون یکی از ظرف ها پودر کاکائو را الک کرده و خوب آن را با خمیر هم بزنید و ترکیب کنید و سپس آن یکی ظرف را بگذارید به صورت ساده بماند. هر دو ظرف را داخل قیف های جداگانه ای با ماسوره n1 بریزید و سپس سینی فر را برداشته و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مقداری از مواد را داخل سینی به شکل رز فرم دهید.

فر خود را به مدت 15 دقیقه روی دمای 180 درجه قرار دهید تا درون فر به خوبی گرم و آماده شود و سپس سینی فر را برای مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا تمام شیرینی ها به خوبی پخته و آماده شوند و بعد از پخت سینی را از فر خارج کنید و زمان دهید تا به خوبی به مدت 5 ساعت کاملاً خنک شوند و آن ها را از سینی خارج کنید و داخل ظرف مناسبی برای سرو آن ها را قرار دهید و بعد از آن هم شیرینی بهشتی شما آماده سرو است میل کنید و لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین