. . .

آموزش طرز تهیه شنیسل مرغ

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ کامل۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
پودر پانکو یا سوخاری۱ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آردنصف لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقداری کافی
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقداری کافی

برای تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و افقی از وسط برش می دهیم تا کمی نازک تر شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را مرتب کنار یکدیگر قرار می دهیم و پلاستیک فریزر را از یک طرف برش می دهیم.
سپس روی سینه ها قرار می دهیم تا کاملا سینه ها را پلاستیک بپوشاند و با بیفکوب روی سینه ها می کوبیم تا همه جای آن یکدست شود و کمی نازک تر نیز شوند و بعد سینه ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها را نیز با بیفکوب کمی بکوبیم.
(نباید زیاد بکوبیم چون ممکن است سینه ها از وسط بریده شوند و بافت آن خراب شود) سینه ها را داخل کاسه ای قرار می دهیم و آبلیمو و زعفران دم کرده و پیازهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و آرام سینه ها را با مواد آغشته می کنیم.
در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ الی ۲ ساعت استراحت کند. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود.
کاسه محتوی سینه ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم و پیازها را از روی سینه ها جدا می کنیم و آن ها را روی تخته آشپزخانه کنار یکدیگر قرار می دهیم و روی آن ها کمی نمک و فلفل (می توانید فلفل را حذف کنید) می پاشیم و بعد آن ها بر می گردانیم.
سپس طرف دیگرشان را نیز با نمک و فلفل مزه دار می کنیم و سه عدد ظرف را کنار یکدیگر قرار می دهیم و داخل یکی پودر پانکو می ریزیم و داخل ظرف دوم تخم مرغ می ریزیم و با چنگال زرده و سفیده را هم می زنیم و داخل ظرف سوم آرد می ریزیم.
زمانی که مطمئن شدیم که روغن داغ شده است یکی از سینه های مرغ را ابتدا داخل ظرف آرد قرار می دهیم و روی آن آرد می ریزیم و کاملا پشت و روی آن را با آرد آغشته می کنیم و بعد کمی سینه مرغ را تکان می دهیم تا اضافه آرد آن خارج شود.
بعد سینه مرغ را داخل ظرف تخم مرغ قرار می دهیم تا کاملا پشت و رو آن آغشته شود و بعد در ظرف پانکو یا آرد سوخاری قرار می دهیم و کاملا با آن آغشته می کنیم و بلافاصله داخل تابه می گذاریم تا سرخ شود و بعد سینه مرغ را بر می گردانیم تا طرف دیگر ان نیز سرخ شود.
اگر تابه گنجایش دارد می توانیم ۲ یا ۳ تا سینه را داخل آن قرار دهیم. شنیسل آماده شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و در صورت تمایل به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس قارچ سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین