. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی Moto G23 موتورولا

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی موتورولا Moto G23

گوشی G23 موتورولا از یه بدنه نسبتا تخت با یه طراحی معمولی استفاده میکنه که باعث میشه ظاهر گوشی مناسب و نزدیک به گوشی های میان رده باشه. گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده که کیفیت ساخت مناسب و قابل قبولی داره ولی قسمت پشتی یه صیقل شبیه به شیشه خورده که مقداری نور رو منعکس میکنه، البته این بدنه براق باعث میشه اثر انگشت و کثیفی روی بدنه بیشتر مشخص بشه. یه قاب ژله ای شفاف داخل باکس گوشی قرار داره و شما میتونید برای محافظت بیشتر از گوشی ازش استفاده کنید. قطر مناسب و معقولی داره و نه یه گوشی یغور به حساب میاد و نه خوش استایل و باریک. وزن مناسب 183 گرمی داره که در کنار کرو و خمیدگی کم در لبه های پشتی باعث خوش دست بودن گوشی شده. در سه رنگ سفید، آبی و مشکی عرضه میشه که رنگ مشکی یه مقداری بدنه مات تری داره.

بررسی طراحی موتورولا Moto G23


جزیره دوربین به صورت مستطیلی و با یه برآمدگی نسبتا کم و معمولی در قاب پشتی قرار گرفته و سه تا لنز اصلی به صورت مثلثی توی اون قرار دارند. جنس این جزیره بر خلاف بدنه از شیشه ساخته شده و باعث زیبا و جذاب شدن این قسمت میشه. یه فلش LED و نوشته 50MP هم در این قسمت دیده میشن. وسط پنل پشتی لوگو M موتو جا خوش کرده.

مشخصات بدنه گوشی موتورولا موتو جی 23


فریم گوشی کاملا تخت ساخته شده که خیلی تیز نیست و موقع گرفتن گوشی به خوبی توی دست قرار میگیره. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته که حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده. حسگر دسترسی مناسبی داره و به نسبت دقت و سرعت بدی هم نداره. روی لبه چپ درگاه سیم کارت دیده میشه که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی یک عدد میکروفون، لوگو دالبی اتموس و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره و پایین گوشی پورت تایپ سی، اسپیکر اصلی و یه میکروفون قرار داره.

صفحه نمایش تخت حاشیه معمولی رو به زیاد داره، مخصوصا از پایین گوشی و دوربین سلفی توی یه پانچ هول وسط نمایشگر قرار گرفته. از گواهی IP و گوریلا گلس برای گوشی G23 استفاده نشده و به گفته موتورولا گوشی تا حدودی در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاومه. در مجموع موتورولا یه گوشی با طراحی مناسب و خوش دست ساخته که خیلی طراحی عجیب و غریب و خاصی نداره و به عنوان یه گوشی میان رده اقتصادی حس خوبی موقع استفاده و کار به شما میده و نقطه ضعف خیلی خاصی در این بخش نداره.



مشخصات صفحه نمایش Motorola Moto G23

موتورولا از همون نمایشگر گوشی ارزون قیمت تر G13 برای این گوشی استفاده کرده که باعث میشه با یه نمایشگر جذاب در این بازه طرف نباشیم و این بخش به یکی از نقاط ضعف گوشی G23 تبدیل بشه. یه نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS LCD برای گوشی استفاده شده که رزولوشن 720 پیکسلی یا +HD داره و موقع تماشای ویدیو یا بعضی وقت ها توی محیط کاربری مقداری پیکسل پیکسل شدن و نویز داشتن تصویر رو میتونید متوجه بشید. زاویه دید محدودی به نسبت نمایشگر های امولد داره و با تغییر زاویه سایه ها و افت کیفیت اذیت کننده میشه. به خاطر این پنل LCD روشنایی خیلی زیادی نداره و میتونه تا حدود 400 نیت در حالت دستی روشن بشه که خیلی برای استفاده در محیط بیرون از خونه و روشن مناسب نیست.

تنها نکته مثبت داشتن رفرش ریت 90 هرتزیه که به صورت هوشمند میتونه تغییر کنه تا یه مقداری تجربه کار با نمایشگر این گوشی بهبود پیدا کنه اما در این بخش هم به نسبت گزینه های دیگه رفرش ریت بالا و جذابی نداره و نمیتونه به عنوان نجات دهنده این بخش به حساب بیاد. در مجموع نمایشگر گوشی موتورولا G23 نمیتونه در مقابل گزینه های دیگه خیلی جذاب به نظر برسه اما برای استفاده روزمره و عادی عملکرد بدی نداره و میتونه کارتون رو راه بندازه.



مشخصات باتری موتورولا Moto G23

عملکرد باتری جزو نقاط مثبت گوشی به حساب میاد و موتورولا با استفاده از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده کم مصرف و نمایشگر با رزولوشن و رفرش ریت پایین تونسته یه شارژدهی مناسب رو به گوشی G23 بده، به صورتی که در استفاده معمولی و سبک میتونه تا 2 روز شما رو همراهی کنه و اگه استفاده سنگین تری از گوشی داشته باشید میتونه یک روز کامل بهتون شارژ بده.

مشخصات باتری موتورولا Moto G23


در بخش سرعت شارژ هم یه شارژر 30 واتی توی باکس محصول قرار داره که میتونه در زمان مناسبی گوشی رو شارژ بکنه، توی چهل دقیقه 50 درصد گوشی شارژ میشه و شارژ کاملش حدود 1 ساعت و 25 دقیقه زمان میبره که برای یه گوشی میان رده اقتصادی زمان مناسبی به حساب میاد. در این بخش انتظار عملکرد خوبی رو به نسبت قیمت میتونید داشته باشید و به خوبی در استفاده روزمره میتونه شما رو همراهی بکنه.



بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto G23

موتو جی 23 از دوربین سه گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که به نسبت گزینه های دیگه در این بخش عملکرد مشابه و قابل قبولی رو داره. عکس های لنز اصلی در نور مناسب جزئیات، کیفیت و ترکیب رنگی مناسبی داره و میتونه عکس های قابل استفاده و مناسبی به شما بده. عکس های پرتره خوبی گرفته میشه اما خطا توی تشخیص سوژه دیده میشه و محو کردن پس زمینه به درستی انجام میشه. لنز اولترا واید عکس های با کیفیت نسبتا خوبی به شما میده اما یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره و در گوشه های تصویر نویز دیده میشه. لنز ماکرو هم تعریف خاصی نداره. در نور کم نویز نسبتا زیاد میشه و چون لرزشگیر خاصی نداره برای گرفتن عکس از سوژه های متحرک هم خیلی مناسب نیست.

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto G23


لنز 16 مگاپیکسلی سلفی عکس های با جزئیات خوب و قابل قبول میگیره اما رنگ ها کمی مصنوعی میشن و خیلی به واقعیت نزدیک نیستند. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند که خروجی تصویر کیفیت قابل قبولی داره و برای ثبت ویدیو های ثابت میتونه شما رو راضی نگه داره.



عملکرد پردازشی گوشی موتورولا موتو G23

موتورولا در این بخش تا حدودی کم کاری کرده و از تراشه مدیاتک G85 که در گوشی G13 موتو هم قرار داره استفاده کرده و باعث شده عملکرد این بخش به نسبت قیمت و گزینه های دیگه خیلی جذاب نباشه. با اینکه رابط کاربری سبکی داره و از رفرش ریت 90 هرتزی استفاده شده تجربه کار با گوشی خیلی روون نیست و کندی و لگ داره و خیلی مناسب استفاده سنگین و یا مولتی تسک نیست. موقع بازی کردن عملکرد خیلی بدی نداره اما به نسبت قیمت تجربه خوشایندی به شما نمیده، مثلا بازی کالاف رو با جزئیات پایین میتونه اجرا کنه اما لگ و باگ خاصی موقع اجرا دیده نمیشه و تقریبا یه 20 درصدی به نسبت گزینه های هم قیمت عملکرد ضعیف تری داره. در استفاده طولانی مدت و سنگین نسبتا داغ میکنه اما خیلی افت کیفیت و فریم خاصی نداره و میتونه تجربه معمولی خودش رو حفظ کنه. توی دو نسخه با 4/8 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع eMMC 5.1 عرضه میشه که در این بخش هم خیلی جذاب نیست و حافظه نسبتا کندی داره و موقع اجرا بازی ها یه خورد کند میشه و لگ میزنه.



گوشی G23 از اندروید 13 بدون هیچ پوسته خاصی و به صورت خام استفاده میکنه که باعث میشه ظاهر باحالی داشته باشه و فشار کمتری موقع کار کردن به سخت افزار نسبتا ضعیف گوشی وارد بشه. امکانات شخصی سازی مخصوص موتورولا به شما اجازه میده که یه مقداری گوشی رو شخصی سازی کنید و تجربه دلخواه خودتون رو داشته باشید. جسترها و قابلیت های حرکتی گوشی های موتورلا اینجا هم دیده میشه، برای مثال با گذاشتن سه تا انگشت روی نمایشگر میتونید اسکرین شات بگیرید و یا با دو بار تکون دادن گوشی چراغ قوه رو روشن کنید و با اینکه نکته خیلی جذابی نیست اما باعث میشه کار با گوشی های موتورولا یه حس خاص و باحالی داشته باشن. موتورولا در مورد پشتیبانی نرم افزاری این گوشی خیلی اطلاعات خاصی نداده اما به احتمال زیاد اندروید 14 رو دریافت میکنه اما اینکه بعد از این آپدیت دیگه ای هم برای این گوشی عرضه میشه فعلا معلوم نیست و در این بخش هم به نسبت برند سامسونگ و حتی شیائومی هم یه مقداری ضعف داره.



عملکرد پردازشی گوشی موتورولا موتو G23

اسپیکر استریو برای گوشی G23 موتورولا استفاده شده. صدا بلندی مناسبی داره اما خیلی رسا و گیرا نیست اما کیفیت صدا قابل قبوله. با کمک برنامه دالبی اتموس میتونید از حالت های مختلف پخش صدا استفاده کنید تا با توجه به نوع موسیقی یا کاربری که دارید تجربه بهتر و شفاف تری داشته باشید. جک 3.5 میلیمتری صدا و بلوتوث 5.1 هم امکانات این بخش رو تکمیل میکنن.



آیا Motorola Moto G23 ارزش خرید دارد؟

گوشی موتورولا Moto G23 یه طراحی به روز و زیبا داره و با داشتن یه کیفیت ساخت مناسب و نوع بدنه سبک گوشی خوش دستی هم به حساب میاد البته نمایشگر LCD و با رزولوشن پایین و روشنایی کم این گوشی یکی از نقاط ضعف بزرگش به شما میره. سخت افزار ضعیف و تراشه G85 که بیشتر برای گوشی های اقتصادی استفاده میشه یکی دیگه از نقاط ضعف این گوشیه که باعث میشه به نسبت قیمت خیلی قدرت پردازشی خوبی به شما نده و تجربه خیلی سریع و مناسبی نداشه باشید. عملکرد دوربین به نسبت قیمت و باقی گزینه ها مناسبه و میتونه برای عکسبرداری و فیلمبرداری تفریحی مناسب باشه. شارژدهی و سرعت شارژ مناسب هم یکی دیگه از نقاط قوت این گوشیه که هم میتونه در استفاده سنگین شما رو یک روز همراهی کنه و هم با سرعت مناسبی شارژ بشه. داشتن اسپیکر استریو با صدای مناسب هم یکی دیگه از نقاط مثبت این گوشی به حساب میاد.

گوشی Motorola Moto G23 با اینکه نقاط قوت و مثبت مناسبی داره اما با توجه به عدم محبوبیت این برند توی ایران و واردات کمترش که باعث افزایش قیمت اون به نسبت گوشی های هم رده دلاری این گوشی میشه باعث میشه گوشی موتو G23 با قیمت حدودا 8 میلیون تومانی در مقابل گوشی های بسیار با کیفیت و خوش قیمتی مثل سامسونگ A24 و یا ردمی Note 12 4G نه تنها حرفی برای گفتن در بخش هایی مثل سخت افزار و نمایشگر نداشته باشه بلکه قیمت نسبتا بیشتری هم داشته باشه و فعلا ارزش خرید زیادی نداره و اگر در آینده با قیمت پایین تری نسبت به گوشی های رقیب توی بازار عرضه بشه، میتونه به عنوان یه گوشی خوش ساخت و خوش دست و با شارژدهی بالا برای استفاده روزمره مناسب باشه.

 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین