. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی Find N2 اوپو

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی OPPO Find N2

گوشی Find N2 با تمام گوشی های تاشو دیگه یه تفاوت بسیار بزرگ توی طراحی داره و به جای یه بدنه مستطیلی شکل که باعث میشه در حالت بسته یه مقداری استفاده از گوشی سخت باشه و زیاد مناسب استفاده روزمره نباشه، کار کردن با گوشی رو راحت تر میکنه و حس خوبی هم توی دست داره. لولای به کار رفته توی این گوشی کیفیت خوبی داره و مثل گوشی Z Fold 5 موقع بسته شدن کاملا به صورت تخت در میاد. توی زاویه های مختلف هم میتونه قرار بگیره و خیلی شل نیست و به راحتی میتونید به صورت 90 درجه روی میز ازش گوشی استفاده کنید. از متریال با کیفیت ساخت بالای توی گوشی استفاده شده. پنل پشتی از جنس گلس ساخته شده که طراحی نسبتا ماتی داره اما یه نسخه با پنل پشتی که از جنس چرم مصنوعی ساخته شده هم داره. فریم از آلومینیوم مات ساخته شده که یه طراحی تخت داره و موقع استفاده به خوبی توی دستتون قرار میگیره. به خاطر اندازه و نوع بدنه از گوشی های تاشو دیگه حدود 30 گرم سبک تره و تقریبا هم اندازه گوشی پرچمدار آیفون 13 پرو مکس با حدود 233 گرم وزن که برای یه گوشی تاشو خیلی مناسب به حساب میاد.

بررسی طراحی OPPO Find N2




از یه جزیره دوربین مجزا از بدنه برای گوشی استفاده شده که یه برآمدگی نسبتا زیادی داره و سه تا لنز اصلی به همراه فلش LED و یه میکروفون توی یه بخش فلزی قرار دارند. به خاطر برآمدگی زیاد این بخش اگه گوشی رو به صورت تخت روی میز بزارید یه مقداری گوشی لق میزنه. پایین این جزیره دوربین لوگو Hasselblad به چشم میخوره که نوید همکاری این برند با شرکت اوپو رو میده که توی بخش دوربین بیشتر در موردش بهتون توضیح میدیم. پایین فریم گوشی لوگو Oppo به چشم میخوره و وقتی که گوشی رو میبندیم، لوگو Find N روی لولای گوشی دیده میشه.

مشخصات بدنه گوشی اوپو فایند ان 2




پایین گوشی درگاه سیم کارت که به صورت همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست در کنار اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی و میکروفون قرار گرفته. لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و هم دقت خوبی داره و هم سرعت مناسبی و به خاطر محل قرارگیریش دسترسی خیلی خوبی داره و هم در حالت باز و هم بسته خیلی راحت میتونید بهش دسترسی داشته باشید. بالای گوشی فقط یه میکروفون دیده میشه و روی لبه چپ هم خبری خاصی نیست.

ابعاد گوشی oppo find n2




روی قسمت پشتی و نمایشگر بیرونی گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته که تا حدودی از گوشی در مقابل خط و خش مراقبت کنه اما از گواهی IP خبری نیست و اوپو هنوز نتونسته مثل تاشوهای سامسونگ این گواهی رو به گوشی های خودش اضافه کنه. یه قاب پلاستیکی مستحکم توی باکس محصول قرار داره که هر دو بخش گوشی رو پوشش میده و برای پنل پشتی یه جنس چرم مصنوعی داره که حس خوبی رو موقع استفاده به شما میده. در مجموع از لحاظ کیفیت ساخت و بدنه گوشی Find n2 هیچ کم و کسری نداره و با بهینه کردن لولای گوشی و حالت تختی که داره باعث میشه از لحاظ ظاهری هم گوشی جذابی باشه اما مهترین نقطه قوت و برتری این گوشی به نسبت گوشی های تاشو دیگه نوع طراحی مربعی بدنه است که هم در حالت بسته یه گوشی با نسبت تصویر خوب و کاربردی بهتون میده که میتونید خیلی راحت ازش در طول روز استفاده کنید و هم در حالت باز شده یه تبلت کوچیک با نسبت تصویر مناسب داره که تماشای ویدیو و یا مولتی تسک کردن باهاش کاملا جوابه.

بررسی طراحی بدنه گوشی اوپو find n2




مشخصات نمایشگر گوشی اوپو Find N2

نمایشگر بیرونی 5.54 اینچی که از پنل امولد استفاده میکنه و رزولوشن 1080 و نرخ به روزرسانی 120 هرتزی داره به نسبت گوشی های تاشو سامسونگ اندازه کوچیک تری رو به شما میده اما به خاطر نسبت تصویر و نوع طراحی مربعی شکل گوشی باعث میشه موقع استفاده های یک دستی مثل تایپ کردن خیلی کار با گوشی راحت تر باشه و فضای قابل استفاده بیشتری رو داشته باشید و به جای یه نمایشگر بزرگ ولی با قد بلند یه نمایشگر مناسب و عریض بهتون میده که حتی به صورت بسته هم میتونید اکثر کارهای روزمره خودتون رو با گوشی انجام بدید. حاشیه به نسبت کمی داره و دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول وسط نمایشگر به یه حاشیه کوچیک قرار گرفته.

مشخصات نمایشگر گوشی اوپو Find N2


نمایشگر 7.1 اینچی داخلی از پنل سوپر امولد با قابلیت LTPO و نرخ به روزرسانی 120 هرتزی استفاده میکنه که رزولوشن 1792 در 1920 داره و حاشیه معمولی داره که خیلی اذیت کننده نیست. یه مشکل بزرگ گوشی های تاشو یعنی مشخص بودن محل لولاها و خم شدن گوشی هنوز توی این گوشی به وضوح وجود داره و با اینکه خیلی اذیت کننده نیست اما توی نور و با کمی چرخوند گوشی کاملا مشخصه. به خاطر عریض و مربعی بودن گوشی موقع باز کردن یه تصویر مربعی به شما میده و برای تماشای ویدیو یا کارهای مولتی تسکینگ نیازی به چرخوندن گوشی و قرار دادن اون در حالت landscape ندارید و با یه مرحله کمتر میتونید از این نسبت تصویر استفاده کنید. این نوع طراحی بدنه در کنار وزن نسبتا کم باعث میشه استفاده طولانی مدت گوشی در حالت باز شده راحت باشه و بتونید از جزئیات زیاد و ترکیب رنگ خوب این نمایشگر موقع تماشای ویدیو لذت ببرید.

هر دو نمایشگر از تاچ سمپلینگ 480 هرتزی استفاده میکنن که باعث میشه پاسخ دهی بهتری به دستورهای شما داشته باشن و هر دو از قابلیت +HDR10 هم پشتیبانی میکنن. روشنایی هر دو نمایشگر مناسبه اما نمایشگر داخلی در حالت خودکار میتونه تا حدود 1500 نیت افزایش پیدا کنه که به نسبت گوشی های تاشو دیگه روشنایی خیلی بهتری رو بهتون میده و میتونید به راحتی زیر نور آفتاب از گوشی استفاده کنید. صفحه نمایش بیرونی هم میتونه تا حدودی 1000 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. هر دو نمایشگر نرخ به روزرسانی خودکار دارند اما نمایشگر داخلی به خاطر LTPO بودن میتونه حتی تا 1 هرتز هم در حالت بی استفاده کاهش پیدا کنه. در مجموع توی این بخش از لحاظ قابلیت ها و امکانات اوپو هیچ کم و کسری برای این گوش نذاشته ولی نسبت تصویر خوب و جذاب نمایشگر ها در کنار اندازه مناسب و خوش دست گوشی باعث میشه به نسبت رقبا کار با گوشی راحت تر و جذاب تر باشه.



مشخصات باتری و شارژدهی اوپو Find N2

از یه باتری 4520 میلی آمپر ساعتی برای گوشی Find N2 استفاده شده که تقریبا هم رده رقبای دیگه است و نباید انتظار شارژدهی خیلی زیادی رو از این گوشی داشته باشید اما در استفاده معمولی و روزمره میتونه یک روز شما رو همراهی کنه اما اگه یه مقداری استفاده سنگین تری از گوشی بکنید آخر روز نیاز به شارژ پیدا میکنید. قابلیت شارژ معکوس با سیم 10 واتی هم برای گوشی Find N2 استفاده شده که میتونه در شرایط خاص برای شارژ دستگاه های دیگه شما به کار بیاد.



یه آداپتور 67 واتی توی جعبه گوشی قرار گرفته که میتونه توی 15 دقیقه حدود 49 درصد گوشی رو شارژ کنه و شارژ کامل گوشی حدود 35 تا 40 دقیقه زمان میبره که برای یه گوشی تاشو عدد بسیار مناسبی به حساب میاد و میتونه در کنار شارژدهی نسبتا مناسب عملکرد این بخش رو بهبود ببخشه.



بررسی عملکرد دوربین OPPO Find N2

اوپو از سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 32 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری و یه لنز 48 مگاپیکسلی اولترا واید با قابلیت اتوفوکوس استفاده کرده. دو تا دوربین 32 مگاپیکسلی هم توی نمایشگر بیرونی و داخلی به عنوان دوربین های سلفی استفاده شده و خلاصه هر بخش گوشی رو که نگاه کنید یه سنسور برای عکاسی قرار گرفته! برای پردازش بهتر رنگ ها هم اوپو مثل پرچمدارهای وان پلاس با برند Hasselblad همکاری کرده و با اینکه روی کاغذ امکانات و قابلیت های گوشی جذاب به نظر میرسه اما نباید انتظار کیفیت عکاسی و فیلمبرداری گوشی های پرچمداری مثل S23 Ultra و یا آیفون 14 پرو مکس رو از این گوشی داشته باشید. لنز اصلی کارش رو به خوبی انجام میده و عکس های با جزئیات و دیتیل بالا، وایت بالانس مناسب و دینامیک رنج وسیعی میگیره. شارپنس عکس ها مناسبه، دستکاری خیلی خاصی توی جزئیات عکس ها دیده نمیشه و نویز خاصی هم ندارند. عکس های لنز تله فوتو یه مقداری در زوم های بالا جزئیات رو از دست میده و وایت بالانس خیلی خوبی هم نداره. موقع عکاسی در شب به طور خودکار حالت نایت مود روشن میشه و باعث میشه عکس ها اکسپوژر و دینامیک رنج خوبی داشته باشند و سایه ها و نقاط روشن به خوبی پردازش بشن و هیچ کدوم بیش از حد تاریک و یا بیش از حد روشن نباشند.

بررسی عملکرد دوربین OPPO Find N2




عکس های لنز اولترا واید هم کیفیت و جزئیات مناسبی داره ولی یه مقداری به نسبت لنز اصلی عکس های با رنگ های گرم تری میگیره ولی دینامیک رنج مناسبی داره. اگه به سوژه های مختلف نزدیک بشید، دوربین اولترا واید به صورت خودکار روی حالت ماکرو میره و میتونه عکس های با کیفیت و جزئیات مناسبی رو به شما تحویل بده. هم با لنز اصلی و هم با لنز تله فوتو و زوم دو برابری میتونید عکس های پرتره بگیرید که در هر دو حالت تشخیص سوژه به خوبی انجام میشه و پس زمینه به نحو خوبی محو میشه. البته اگه با لنز اصلی پرتره بگیرید عکس ها جزئیات بیشتری دارند و میتونن توی شرایط نوری سخت تر عکس های بهتری ثبت کنن.



یکی از نکات مثبت گوشی های تاشو اینه که شما میتونید با لنز های اصلی عکس های سلفی بگیرید و باعث میشه همون کیفیت رو توی این بخش هم داشته باشید و عکس های سلفی به نسبت جذابی ثبت کنید. میتونید از صفحه نمایش بیرونی به عنوان یه ویزور یا نمایشگر استفاده کنید و خودتون رو توی اون ببینید و زاویه بندی های مناسب رو انجام بدید و خروجی تصویر هم کیفیت، دینامیک رنج و ترکیب رنگ خوبی داره. از لنز اولترا واید هم میتونید برای گرفتن عکس های سلفی کمک بگیرید که میتونه عکس های عریض و جذابی رو بهتون بده و بیشتر به درد سلفی گرفتن دسته جمعی میخوره. عکس های که با لنز های سلفی داخل نمایشگر ها ثبت میکنید کیفیت و جزئیات معمولی دارند و یه مقداری ترکیب رنگ سری به شما میدن و بیشتر به درد شرکت توی کنفراس و یا جلسه میخورن.

با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه میتونید فیلمبرداری کنید که کیفیت خوبی بهتون میده اما عالی نیست، دینامیک رنج مناسبه اما وایت بالانس خیلی خوب نیست و یه مقداری فیلم ها به زرد رنگ شدن میرن. لرزشگیر دیجتیالی و اپتیکال به خوبی وظیفه خودش رو انجام میده و موقع راه رفتن و یا حرکت لرزش خاصی توی ویدیوها دیده نمیشه. لنز سلفی میتونه با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه و کیفیت ویدیوهای سلفی خیلی بد نیست اما بهتره با لنز اصلی ویدیو ضبط کنید.



عملکرد پردازشی و رابط کاربری OPPO Find N2

گوشی N2 اوپو از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده میکنه که به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه خیلی به روز نیست و این گوشی از بهبودهای تراشه جدید 8 نسل 2 بی بهره مونده. البته موقع کار با گوشی و استفاده معمولی هیچ مشکل و کمبود خاصی دیده نمیشه و توی اجرای بازی ها و برنامه های سنگین عملکرد مناسبی از خودش نشون میده. بازی های جدید و روز رو میتونه به خوبی اجرا کنه ولی بعد از چند دست بازی کردن به خاطر ذات گوشی که تا جای ممکن سعی شده نازک و کم وزن بشه، یه مقداری گوشی داغ میکنه و باعث کاهش عملکرد میشه. روی نمایشگر بیرونی هم میتونید به راحتی بازی ها رو اجرا کنید که یه مقداری فریم کمتری بهتون میده اما تجربه خیلی بدی نداره و میتونه برای یه دست بازی مناسب باشه. در کل تراشه استفاده شده به نسبت گوشی های تاشو حال حاظر مثل گلکسی زد فولد 4 میتونه عملکرد مناسبی داشته باشه اما با عرضه نسل جدید این گوشی ها شاید استفاده از تراشه قدیمی تر باعث بشه دیگه خیلی گوشی جذابی به نظر نرسه. گوشی find n2 توی دو نسخه با 12/16 گیگ رم و 256/512 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 عرضه میشه.

بررسی عملکرد پردازشی OPPO Find N2


اوپو Find N2 از رابط کاربری اختصاصی وان پلاس برای بازار چین، یعنی Color OS 13 استفاده میکنه که بر پایه اندروید 13 ساخته شده. از لحاظ ظاهری به گوشی های وان پلاس شباهت داره و تا حدودی یه ظاهر نزدیک به اندروید خام رو بهتون میده که امکانات شخصی سازی مناسبی هم داره.



یکی از مهمترین قابلیت های گوشی های تاشو و شبه تبلت مثل این گوشی قابلیت های مولتی تسکینگه که گوشی Find n2 یه سری حرکت ها به این بخش اضافه کرده که کار با گوشی رو راحت تر میکنه. وقتی گوشی در حالت باز قرار داره با کشیدن دو انگشت از سمت بالای گوشی به پایین اون برنامه ای که توش قرار دارید به گوشه نمایشگر میره و میتونید یه برنامه دیگه رو انتخاب کنید تا به صورت همزمان از هر استفاده کنید، مثلا موقعی که دارید یه ویدیو آموزشی میبنید در کنارش یه نوت باز کنید و شروع به یادداشت برداری کنید. میتونید صفحه رو به صورت عمودی نصف کنید و بدون نیاز به خم کردن گوشی از دو برنامه در بالا و پایین نمایشگر استفاده کنید. یه حالت FlexForm هم داره که با تا کردن گوشی با زاویه 90 درجه فعال میشه و یه سری برنامه های خاص مثل دوربین و یا یوتیوب رو پشتیبانی میکنه و توی نمایشگر پایینی میتونه یه سری اطلاعات کلی و دسترسی های بیشتری بهتون بده. البته یه مشکلی که توی اکثر گوشی های تاشو دیده میشه اینه که یه سری از برنامه ها مثل توییتر و اینستاگرام برای نسبت تصویر نمایشگر داخلی گوشی های تاشو بهینه نشدن و موقع کار با این برنامه ها تو تا بخش بزرگ کناری مشکی رنگ رو میبینید. در نمایشگر بیرونی همه چی مثل یه گوشی عادی اجرا میشه و به خاطر نسبت تصویر مناسب میتونید به راحتی از قابلیت های شخصی سازی و ویجت های متنوع Color OS استفاده کنید. اوپو قول سه سال آپدیت نرم افزاری برای گوشی find n2 رو داده که میتونه خیالتون رو بابت طول عمر نرم افزاری گوشی راحت تر کنه.



کیفیت صدای اسپیکر OPPO Find N2

صدا به صورت استریو پخش میشه و هر دو اسپیکر روی لبه پایینی گوشی قرار دارند و موقعی که گوشی در حالت تبلت و باز قرار داره میتونه صدای فراگیرتری بهتون بده اما موقعی که گوشی بسته است یه مقداری صداهای دو اسپیکر همه دیگه رو به خوبی پوشش نمیدن. بلندی صدا خوبه اما خیلی خفن نیست و کیفیت صدا و تفیکیک اون هم نسبتا مناسبه و میتونه یه صدای نسبتا بلند با کیفیت خوب رو به شما بده.



بررسی ارزش خرید Oppo Find N2

گوشی Oppo Find N2 با استفاده از یه طراحی جذاب و مناسب یکی از خوش دست ترین گوشی های تاشو بازار به حساب میاد که به خاطر نسبت تصویر نمایشگر ها و کیفیت تصویری که بهتون میده کار با اون رو به عنوان یه گوشی تاشو بسیار جذاب کرده، به خصوص کار با نمایشگر بیرونی که دیگه یه نمایشگر دراز کم مصرف نیست و خیلی راحت میتونید با گوشی اکثر کارهای روزمره خودتون رو انجام بدید. کیفیت ساخت هم بسیار خوبه اما از گواهی IP خبری نیست و باید یه مقداری بیشتر حواستون به گوشی باشه. عملکرد شارژدهی برای یه گوشی تاشو خوبه و میتونه حدودا یه روز شما رو همراهی کنه و با استفاده از یه آداپتور با توان بالا سرعت شارژ مناسبی رو هم بهتون میده. بخش دوربین عملکرد خوبی رو داره مخصوصا در لنز اصلی و میتونه عکس های خوبی رو بهتون تحویل بده و به خاطر ساختار تاشو گوشی میتونید سلفی های جذاب و خوبی رو هم به کمک این لنز اصلی ثبت کنید، البته کیفیت این بخش به گوشی های پرچمدار نمیرسه. با اینکه از جدیدترین و به روزترین تراشه گوشی های هوشمند استفاده نشده اما عملکرد مناسبی داره و تجربه کاربری ColorOS و امکانات شخصی سازی اون و قابلیت های مولتی تسکینگ متنوع کار با گوشی رو جذاب کرده.

گوشی اوپو Find N2 با قیمت حدودی 90 میلیون تومان به صورت محدود توی بازار ایران موجوده ولی با توجه به قیمت به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه بازار خیلی گزینه بهتری نیست و شما با قیمت پایین تر میتونید در تمامی بخش ها عملکرد بهتری رو داشته باشید ولی اگه دنبال یه تجربه خاص میگردید و حتما میخواید یه گوشی تاشو جذاب داشته باشید به نسبت گوشی های سامسونگ اندازه و نسبت تصویر بسیار بهتری داره و میتونه گزینه ای باشه که واقعا در استفاده روزمره شما رو اذیت نکنه و بتونید خیلی راحت از اون استفاده کنید البته به خاطر واردات کمتر از گوشی Z Fold 4 حدود 20 25 میلیون تومنی گرونتره و باید خیلی خوش دستی و نسبت تصویر جذاب این گوشی براتون اهمیت داشته باشید که بخواید سراغ این گوشی خاص و جذاب اوپو برید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین