. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی M14 سامسونگ

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی سامسونگ M14 5G

سامسونگ در گوشی های سری A یه سری تغییرات ظاهری ایجاد کرد تا این گوشی ها شباهت بیشتری به پرچمدارهای این برند پیدا کنند، اما برای گوشی M14 از این خبرها نیست و سامسونگ از همون طراحی قدیمی تر یکپارچه برای این گوشی استفاده کرده که تا حدودی یادآور طراحی گوشی A04 سامسونگ هست. بدنه به صورت یکپارچه و از پلاستیک ساخته شده. پنل پشتی و فریم یک بخش هستند و بخش جدایی رو تشکیل نمیدن و از یه طراحی خمیده برای این بخش استفاده شده. جنس پلاستیک استفاده شده خیلی خفن نیست و حس مناسبی منتقل نمیکنه. پلاستیک مات استفاده شده خیلی اثر انگشت رو نشون نمیده ولی ظاهر خیلی جذابی نداره.

بررسی طراحی سامسونگ M14 5G


سه تا لنز دوربین به صورت عمودی و بدون برجستگی خاصی با پنل پشتی ترکیب شدن که تا حدودی شبیه به گوشی A14 به نظر میرسه. فلش LED هم کنار این سنسورها قرار گرفته. در پایین این بخش لوگو Samsung قرار گرفته و دیگه خبر خاصی نیست. گوشی M14 در سه رنگ سرمه ای، آبی روشن و نقره ای عرضه میشه که رنگ های آبی روشن و نقره ای یه مقداری حالت براق تری دارند.

گوشی های اقتصادی ابعاد و اندازه خیلی خوش دست و راحتی ندارند، این گوشی هم از این قاعده مستثنی نیست ولی با توجه به باتری حجیم استفاده شده به نسبت گوشی A14 خیلی گوشی حجیم تر و سنگین تری نیست. قطر بدنه در حدود 9.4 میلیمتره و وزن حدودی 206 گرمی داره که باعث میشه در استفاده طولانی مدت یه مقداری اذیت کننده باشه و خیلی گوشی راحتی نباشه. البته به خاطر طراحی خمیده بخش پشتی در دست خوب قرار میگیره اما گوشی خوش دست و خوش استایلی نیست.

در لبه راست دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی موقع باز کردن گوشی داره. البته به خاطر سخت افزار اقتصادی تر خیلی سرعت بالایی نداره. در لبه چپ درگاه سیم کارت قرار داره که همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. در لبه پایینی تک اسپیکر گوشی به همراه پورت تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری صدا دیده میشه. بالای گوشی هم فقط یه میکروفون استفاده شده.

گوشی های اقتصادی تر سامسونگ صفحه نمایش های خیلی جذابی از نظر طراحی ندارند و اینجا هم شاهد یه نمایشگر با طراحی قدیمی و با حاشیه نسبتا زیاد هستیم، مخصوصا از بالا و پایین نمایشگر و دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای در وسط صفحه قرار داره. از گواهی IP خبری نیست که در این بازه قیمتی طبیعیه اما سامسونگ از گوریلا گلس 5 برای محافظت از صفحه نمایش استفاده کرده که تا حدودی در مقابل خط و خش و افتادن مقاوم باشه. در مجموع طراحی گوشی M14 5G سامسونگ خیلی آش دهن‌سوزی نیست ولی در مقایسه با باقی گوشی های سامسونگ خیلی بد عمل نمیکنه و میتونه کار رو در بیاره.



مشخصات صفحه نمایش Samsung M14

از یه نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 برای گوشی ام 14 استفاده شده که به نسبت گوشی های هم رده خیلی جذاب نیست، جزئیات و کیفیت تصویر مناسبی داره اما رنگ ها خیلی زنده و تو چشم نیستند و به خاطر LCD بودن پنل روشنایی پایین و محدودیت زاویه دید داره و توی محیط بیرون از خونه استفاده از گوشی کمی اذیت کننده است.

مشخصات صفحه نمایش Samsung M14


البته سامسونگ با استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی تا حدودی باعث شده عملکرد گوشی روون تر بشه و موقع کار با نمایشگر حس بهتری داشته باشید، البته به خاطر پردازنده معمولی انتظار یه تجربه روون و بدون لگ و باگ رو نداشته باشید. در مجموع عملکرد این بخش با توجه به رفرش ریت 90 هرتزی و نوع پنل متوسط به حساب میاد ولی میتونه در استفاده روزمره کار رو براتون در بیاره.



مشخصات باتری سامسونگ M14 5G

یکی از نقاط مثبت این گوشی به نسبت گوشی های سری A استفاده از یه باتری حجیمه که باعث میشه شارژدهی خوب رو شاهد باشیم. باتری 6000 میلی آمپر ساعتی در استفاده نسبتا سنگین میتونه حدود 8 تا 9 ساعت بهتون شارژ بده و میشه گفت اگه به صورت عادی از گوشی استفاده کنید، این گوشی یک روز و نیم میتونه شما رو همراهی کنه.

مشخصات باتری سامسونگ M14 5G


دیگه تو هیچ کدوم از گوشی های سامسونگ خبری از شارژر نیست و شما باید جداگانه آداپتور شارژ رو تهیه کنید که یه مقداری به هزینه تمام شده کلی اضافه میکنه. گوشی از شارژر 15 واتی پشتیبانی میکنه که میتونه توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ بکنه که به نسبت حجم باتری زمان مناسبیه. در کل بخش باتری مثل باقی گوشی های اختصاصی بازار هند سامسونگ عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده و اگه جزو افرادی هستید که تموم شدن شارژ گوشی در آخر روز اذیتتون میکنه، گوشی M14 میتونه یه گزینه مناسب برای شما باشه.



بررسی عملکرد دوربین سامسونگ M14 5G

سامسونگ از یه دوربین سه گانه با لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی m14 استفاده کرده. عملکرد لنز اصلی در شرایط نوری مناسب خوبه و میتونه عکس های با جزئیات مناسب و کنتراست خوبی بگیره اما با کم شدن نور نویز زیاد میشه و ترکیب رنگ ها به هم میریزه. عکس های پرتره کیفیت مناسبی داره اما توی تشخیص سوژه نسبتا خطا داره. لنز ماکرو تعریفی نداره و عکس های با کیفیت پایین و رنگ های مرده به شما میده و تقریبا جنبه فانتزی داره.

بررسی عملکرد دوربین سامسونگ M14 5G


دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به نسبت رقبا عملکرد مناسبی داره، جزئیات خوبی توی عکس ها دیده میشه و رنگ صورت رو میتونه تقریبا واقعی ثبت کنه. هر دو لنز اصلی و سلفی امکان فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه رو دارند. کیفیت ویدیو ها مناسبه و جزئیات و رنگ خوبی رو به شما نمایش میده. از لرزشگیر دیجیتالی هم خبری نیست و خیلی برای گرفتن ویدیو از سوژه های متحرک مناسب نیست. در مجموع بخش دوربین گوشی M14 5G یه عملکرد معمولی داره که برای یه گوشی با قیمت 7 8 تومنی مناسبه و میتونه کار رو براتون در بیاره.



بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری Samsung M14

تراشه اگزینوس 1330 برای گوشی استفاده شده که تراشه اقتصادی جدید سامسونگ به حساب میاد و یه مقداری از لحاظ قدرت پردازشی از تراشه مدیاتک G99 به کار رفته در گوشی A24 قوی تره و باعث میشه یه تجربه نسبتا روون (البته با توجه به قیمت) به شما بده و خیلی لگ و باگ زیادی موقع کار با گوشی نداشته باشید. البته استفاده سامسونگ از نسخه One UI Core باعث شده در کنار قدرت سخت افزاری معمولی و رفرش ریت 90 هرتزی خیلی تجربه اذیت کننده ای موقع کار با گوشی نداشته باشید. در اجرای بازی ها هم مشکل و ایراد خاصی نداره و میتونه بازی های روز رو مثل کالاف دیوتی اجرا کنه اما باید سراغ گرافیک پایین برید تا بتونید فریم ریت مناسبی رو دریافت کنید. در استفاده طولانی مدت خیلی افت عملکرد و قدرت پردازشی زیادی نداره و میتونه یه تجربه قابل قبول رو به شما بده.

بررسی عملکرد پردازشی Samsung M14


البته یه مقداری دمای گوشی بالا میره که خیلی اذیت کننده نیست. یکی از نقاط مثبت این گوشی در این بازه قیمتی داشتن امکان ارتباط 5G که ممکنه برای همه اهمیت زیادی نداشته باشه اما اگه در منطقه ای هستید که از این قابلیت پشتیبانی میکنه، این گوشی میتونه یه گزینه اقتصادی مناسب از برند سامسونگ باشه. گوشی M14 در سه نسخه با 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 4/6 گیگ رم عرضه میشه.

همونطور که گفتیم از رابط کاربری One UI Core 5.1 بر بستر اندروید 13 برای این گوشی استفاده شده که باعث میشه تجربه نرم افزاری گوشی به روز باشه و بتونید از امکانات جدید اندروید و رابط کاربری مخصوص سامسونگ به خوبی استفاده کنید. البته سامسونگ به خاطر وارد شدن فشار کمتر و لگ و باگ نزدن گاه و بی گاه سراغ نسخه کور این رابط کاربری رفته تا حتی در نسخه با رم کمتر هم مشکل خاصی در استفاده روزمره پیش نیاد و موقع عرضه آپدیت دردسر کمتری برای چک کردن موارد مختلف داشته باشه. امکانات شخصی سازی مثل باقی گوشی های سامسونگی خوبه البته به خاطر استفاده از نسخه کور یه سری از قابلیت ها حذف شده. به نسبت اقتصادی بودن پشتیبانی نرم افزاری مناسبی داره و میشه انتظار عرضه 2 سال آپدیت اندروید و 4 سال عرضه آپدیت های امنیتی رو برای این گوشی داشته باشیم.



مشخصات اسپیکر M14 سامسونگ

برای گوشی یه اسپیکر مونو استفاده شده که بلندی نسبتا خوبی داره و کیفیت صدای پخش شده بد نیست. اگه کیفیت صدا براتون اهمیت زیادی داره میتونید از هندزفری سیم دار با استفاده از جک 3.5 میلیمتری صدا استفاده کنید. اگه اهل استفاده از هندزفری بلوتوثی هستید، بلوتوث نسخه 5.2 باعث میشه کیفیت اتصال خوب و پایداری داشته باشید.



آیا گوشی M14 5G سامسونگ ارزش خرید داره؟

گوشی ام 14 طراحی و ظاهر قدیمی طوری داره که باعث میشه به نسبت گوشی های جدید امسال حرف خاصی برای گفتن نداشته باشه و به خاطر وزن و ابعاد بزرگش هم خیلی گوشی خوش دستی نیست. m14 سامسونگ صفحه نمایش کاملا استاندارد و متوسطی داره که با نمایش جزئیات مناسب و داشتن رفرش ریت 90 هرتزی یه مقداری ظاهر قدیمی و با حاشیه زیادش رو قابل تحمل میکنه. شارژدهی بسیار خوبی داره و اگه خیلی با گوشی سر و کله میزنید میتونه شما رو راضی نگه داره. البته سرعت شارژ مثل باقی گوشی های سامسونگی جذاب و خفن نیست و از شارژر داخل جعبه هم خبری نیست. عملکرد دوربین مشابه گوشی های دیگه سامسونگه و کمبود و نقطه ضعف خاصی نداره. تراشه اگزینوس با قابلیت ارتباط 5G عملکرد مناسبی از خودش نشون میده و در کنار رابط کاربری سبک شده و نسخه کور One UI خیلی لگ و باگ زیادی نداره و میتونه یه گزینه نسبتا اقتصادی و جذاب باشه. پشتیبانی نرم افزاری دو ساله گوشی باعث میشه در طولانی مدت تجربه مناسب نرم افزاری داشته باشید.

گوشی M14 5G سامسونگ به تازگی و با قیمت حدودی 8 میلیون تومان در بازار ایران موجود شده که تقریبا با گوشی سامسونگ A24 هم قیمته و به نسبت این گوشی پر فروش سامسونگ حدود 10 درصد قدرت پردازشی بهتری داره ولی توی بقیه بخش های خیلی چنگی به دل نمیزنه، مخصوصا در بخش طراحی و صفحه نمایش و با اینکه یه باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی داره تقریبا شارژدهی یکسانی با گوشی A24 داره و توی این رنج قیمتی خیلی ارزش خرید زیادی نداره، اگه قیمت گوشی به زیر 7 میلیون تومان برسه در مقایسه با گوشی A14 سامسونگ قدرت سخت افزاری بیشتر، صفحه نمایش با رفرش ریت بهتر و شارژدهی بهتری داره و از قابلیت 5G هم بهره میبره و فقط یه طراحی اذیت کننده داره و میتونه به نسبت این گوشی گزینه مناسب تری باشه (البته اگه ریسک کمبود لوازم جانبیش رو بپذیرید).
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین