. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی Honor X6a

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی Honor X6a

گوشی های آنر، به خصوص گزینه های اقتصادی تر این برند، از لحاظ طراحی و نوع بدنه کیفیت ساخت و ظاهر زیبا و مناسبی دارند و خیلی اقتصادی بودن این گوشی مشخص و توی چشم نیست. آنر X6a ظاهر ساده و مینیمالی داره و از یه بدنه کاملا پلاستیکی با طراحی تخت استفاده میکنه. ابعاده مناسب گوشی و قطر کم گوشی به نسبت باقی رقبا که حدود 8.4 میلیمتره در کنار وزن کم 188 گرمی باعث میشه استفاده از گوشی و در دست گرفتنش حس مناسب و خوبی داشته باشه و خیلی حس اقتصادی و چیپ بودن منتقل نکنه. پنل پشتی از یه طراحی مات استفاده میکنه که خیلی کثیف نمیشه و ظاهر مناسب و شیکی داره. البته رنگ فیروزه ای یه مقداری براق تر ساخته شده و در لبه ها نور رو منعکس میکنه ولی راحت تر کثیف میشه و کثیفی و لکه ها رو نشون میده.

بررسی طراحی Honor X6a


جزیره دوربین مربعی شکل یه حالت براق شبیه به گلس داره که تضاد جالبی با پنل پشتی ایجاد میکنه و باعث زیباتر شدن ظاهر گوشی میشه. توی نور هم انعکاس جالبی از خودش نشون میده. توی این جزیره 4 تا دایره نسبتا بزرگ به صورت دایره ای قرار گرفتن که سه تا از این دایره ها سنسورهای دوربین هستن و توی دایره چهارم فلش LED قرار گرفته. برآمدگی خیلی کم داره و خیلی به قطر گوشی اضافه نمیکنه. پایین قسمت پشتی هم لوگو Honor و نوشته های استانداردها و در سطل زباله نندازید، دیده میشه.

فریم تخت و پلاستیکی گوشی یه مقداری در رنگ مشکی طراحی براق تری به نسبت پنل پشتی داره. روی لبه سمت راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت مناسبی داره اما یه مقداری کنده و حدود یک ثانیه باز کردن گوشی زمان میبره. پایین گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا، میکروفون، پورت تایپ سی و تنها اسپیکر گوشی دیده میشه. بالای گوشی درگاه سیم کارت و یه میکروفون قرار داره. درگاه سیم کارت به صورت هیبریدی ساخته شده و از دو سیم کارت به صورت همزمان یا یه سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی به صورت همزمان پشتیبانی میکنه. سمت چپ هم خبر خاصی نیست.

صفحه نمایش مثل باقی گوشی های اقتصادی با یه طراحی معمولی و حاشیه نسبتا زیادی ساخته شده. حدود 84.3 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر تشکیل داده و حاشیه ها از بالا و پایین نمایشگر تقریبا سایز یکسانی دارند. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای وسط نمایشگر قرار گرفته. از گواهی IP و یا گلس محافظ گوریلا هم خبری نیست، البته آنر حتی برای گوشی های گرونترش هم به این موارد اعتقادی نداره و نمیشه در این مورد به این گوشی خرده ای گرفته. در مجموع گوشی Honor X6a از یه طراحی ساده ولی شیک استفاده میکنه که بدنه با کیفیت ساخت مناسبی داره و بین گوشی های اقتصادی یه گوشی خوش دست و جذاب به حساب میاد و میتونه در این بخش عملکرد خوبی از خودش نشون بده.



مشخصات صفحه نمایش آنر X6a

در این بخش با مشخصات عجیب و غریبی طرف نیستیم، آنر از یه نمایشگر 6.56 اینچی با پنل TFT LCD و رزولوشن HD برای گوشی استفاده کرده که تقریبا بین باقی گوشی های اقتصادی استاندارد به حساب میاد و کار رو براتون در میاره. جزئیات و ترکیب رنگ بد نیست و موقع کار توی منوها و یا تماشای ویدیو و یا فیلم تجربه قابل قبولی رو به شما میده. البته به خاطر LCD بودن پنل زاویه دید محدوده و با کمی چرخوندن گوشی به جهت های مختلف دید شما از نمایشگر محدود و تار میشه.

مشخصات صفحه نمایش آنر X6a


روشنایی خیلی زیادی هم نداره و توی محیط های بیرون از خونه و روشن استفاده و کار با گوشی کمی سخت میشه. به خاطر HD بودن نمایشگر موقع تماشای ویدیو توی برنامه هایی مثل یوتیوب و یا پخش فیلم دیگه، با اینکه به کیفیت های بالا مثل 4K دسترسی دارید اما جزئیات و ترکیب رنگ خیلی جذاب نیست و این گوشی بیشتر به درد استفاده روزمره و کارهای معمولی میخوره. یه قابلیت که به نسبت گوشی X6 به این نسل اضافه شده رفرش ریت 90 هرتزیه که در مقام مقایسه با گوشی های دیگه نکته جذابی به حساب میاد. حالت دینامیک و هوشمند هم داره و میتونه بین 90 و 60 هرتزی با توجه به نوع استفاده سوییچ کنه. البته به خاطر ضعیف بودن پردازنده، که توی بخش سخت افزار بیشتر بهش میپردازیم، این رفرش ریت 90 هرتزی خیلی باعث روون شدن کار با گوشی نمیشه. در کل عملکرد و امکانات این بخش برای یه گوشی اقتصادی مناسبه و نمیشه انتظار بیشتری داشت و گوشی X6a آنر عملکرد متوسط و مناسبی از خودش نشون میده.

مشخصات صفحه نمایش آنر X6a




مشخصات باتری گوشی Honor X6a

گوشی X6a از یه باتری 5200 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که عملکرد شارژدهی مناسبی داره و میتونه در استفاده معمولی رو به سنگین حدود یک روز کامل به شما شارژ بده. از آداپتور 22.5 واتی پشتیبانی میکنه و قابلیت فست شارژ داره و به گفته آنر میتونه توی حدود 20 دقیقه حدود 30 درصد گوشی رو شارژ کنه و شارژ کامل هم حدود یک ساعت و نیم الی 40 دقیقه زمان میبره. البته روند حذف آداپتور شارژ از باکس به گوشی های آنر هم رسیده و خبری از آداپتور داخل جعبه نیست و باید جداگانه این آداپتور 22.5 واتی رو تهیه کنید و یا از آداپتورهای قدیمی خودتون استفاده کنید که زمان شارژ رو کمی بالاتر میبره.

مشخصات باتری گوشی Honor X6a




بررسی عملکرد دوربین Honor X6a

بخش دوربین به نسبت نسل قبلی گوشی یعنی آنر X6 تغییر خاصی نکرده و از همون سنسورهای قبلی برای این گوشی هم استفاده شده و میشه گفت به نسبت قیمت عملکرد خوب و قابل قبولی رو میتونیم شاهد باشیم. سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی استفاده شده.

بررسی عملکرد دوربین Honor X6a


کیفیت عکس های دوربین اصلی خوبه، جزئیات و رنگ های قابل قبول و مناسبی داره و نویز خیلی زیادی توی عکس ها دیده نمیشه. شارپنس عکس ها معمولیه و توی شرایط نوری نامناسب یه مقداری جزئیات آبکی و مصنوعی به نظر میرسه. عکس های پرتره خطای کمی در تشخیص سوژه و جداسازی اون از پس زمینه داره و جزئیات ثبت شده هم معمولی و مناسبه. لنز ماکرو بیشتر جنبه فانتزی داره و نمیشه خیلی به عکس های این لنز اتکا کرد. عکس های گرفته شده در شب خیلی کیفیت بالا و خفنی نداره، جزئیات معمولی، شارپنس کم و نویز زیاد جزو ویژگی های عکس های این بخش به حساب میاد.

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی میتونه عکس های مناسبی بگیره اما بیشتر به درد شرکت توی جلسه ها و میت ها میخوره و نباید انتظار عکس های سلفی شفاف و با رنگ های زنده و جذاب رو داشته باشید. هر دو سنسور اصلی و سلفی امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه رو دارند که کیفیت فیلم ها نسبتا خوبه و میشه گفت تا حدودی مثل بخش عکاسی عمل میکنه، البته دینامیک رنگ یه مقداری محدوده و اگه سوژه در حالت حرکت باشه خیلی خوب نمیتونه فوکوس انجام بده. لرزشگیر دیجیتال عملکرد بدی نداره اما برای ثبت ویدیوهای بهتر و به مشکل نخوردن فوکوس دوربین بهتره از ابزارهای جانبی مثل مونوپاد و یا سه پایه استفاده کنید.



بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری آنر X6a

آنر در زمینه سخت افزار گوشی ها، چه اقتصادی و چه حتی میان رده، خیلی دست و دلباز نیست و تراشه هایی که استفاده میکنه خیلی قدرت مناسبی به نسبت رقبای دیگه ندارند. گوشی Honor X6a از تراشه مدیاتک هلیو G36 استفاده میکنه که بیشتر در گوشی های سوپر اقتصادی دیده میشه و همین مورد باعث شده عملکرد گوشی حتی در استفاده های معمولی و روزمره خیلی روون و سریع نباشه. موقع کار و باز کردن شبکه های اجتماعی و حتی مرورگرها لگ و باگ توی کار با گوشی دیده میشه. قابلیت های مولتی تسک مثل پنجره های شناور و یا استفاده همزمان از دو برنامه به صورت همزمان رو داره اما به لطف تراشه ضعیف خیلی تجربه خوبی رو نخواهید داشت.

برای بازی کردن هم خیلی مناسب نیست، مثلا توی بازی کالاف دیوتی موبایل میتونید با جزئیات پایین، فریم ریت رو روی High قرار بدید که در این حالت هم موقع لود کردن بازی و یا در جاهایی که بازی کمی شلوغ میشه لگ و کند شدن دیده میشه. بعد از چند دست بازی کردن و یا استفاده از برنامه های سنگین گوشی مقداری داغ میکنه و باید به گوشی مقداری استراحت بدید. 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی برای گوشی استفاده شده که به نسبت قیمت و گوشی های رقیب میشه گفت قابل قبول و کافیه.

بررسی عملکرد نرم افزاری آنر X6a


رابط کاربری Magic UI 7.1 و اندروید 13 با اینکه تجربه کاربری به روزی رو به مخاطب میدن اما به خاطر ضعیف بودن پردازنده خیلی عملکرد خوبی ندارند و اگه آنر از یه نسخه سبک تر رابط کاربری برای این گوشی استفاده میکرد، تجربه کار با گوشی کمی بهتر میشد. اما در کل ظاهر رابط کاربری خوبه و موقع کار با گوشی حس خوبی داره، البته اگه لگ و باگ نزنه! امکانات شخصی سازی مناسبه و میتونید از ویجت ها، تم ها و آیکون های شخصی سازی شده استفاده بکنید. برنامه های پیش فرض و اضافی زیادی نداره و در کل با یه تجربه مناسب و تر تمیز طرف هستیم.



مشخصات اسپیکر آنر X6a

اسپیکر مونو استفاده شده بلندی مناسبی داره اما توی صداهای بالا به هم میریزه. کیفیت و تفکیک صدا معمولیه و بیس خیلی بد و ضعیفی داره. البته به لطف داشتن جک 3.5 میلیمتری میتونید از هندزفری یا هدست های سیم دار خودتون استفاده کنید و یه صدای با کیفیت تر رو داشته باشید.



آیا گوشی Honor X6a ارزش خرید داره؟

گوشی Honor X6a یه طراحی بسیار خوب و زیبا داره و یه گوشی خوش دست و با ابعاد و وزن مناسب به حساب میاد که صفحه نمایش و دوربین مناسبی با توجه به قیمت داره و با داشتن یه باتری 5200 میلی آمپر ساعتی و یه رابط کاربری زیبا و با امکانات شخصی سازی مناسب، میتونه شما رو به راحتی در طول روز همراه کنه و به عنوان یه گوشی برای مصارف عادی و روزمره و تماس گرفتن گوشی مناسبی به حساب میاد. اما اگه قصد استفاده های سنگین تر از گوشی رو داشته باشید، سخت افزار ضعیف گوشی نمیتونه تجربه خوبی رو ایجاد کنه و خیلی مناسب کاربری حرفه ای و سنگین نیست. نداشتن شارژر داخل جعبه هم باعث میشه به نسبت گوشی های شیائومی بازار، قیمت تمام شده بالاتری پیدا کنه و باعث بشه گوشی آنر X6a با داشتن قیمت 160 دلاری، در مقابل گوشی های شیائومی و حتی سامسونگ خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشه و خیلی از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست.

 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین