. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی Find X6 Pro اوپو

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی OPPO Find X6 Pro

طراحی گوشی Find X6 Pro یادآور گوشی های پرچمدار هواویه که یه مقداری ژن گوشی های وان پلاس هم توی اون دمیده شده و از یه طراحی خوب و نسبتا جذاب بهره میبره. کیفیت ساخت همون چیزی هست که از یه پرچمدار میشه انتظار داشت، یه بدنه قطور و سنگین که حس لاکچری بودن و خفن بودن رو بهتون منتقل میکنه. بدنه از ترکیب شیشه و فلز آلومینیوم ساخته شده و به نسبت قطر زیادی داره. وزن گوشی حدود 218 گرمه و به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه خیلی سنگین به حساب نمیاد و با داشتن یه طراحی خمیده در پنل جلویی و پشت، گوشی نسبتا خوش دستی برای یه پرچمدار حساب میشه. در سه رنگ مختلف عرضه میشه که تو رنگ مشکی و سبز پنل شیشه ای مات دارند که گوریلا گلس 5 برای محافظت در برابر خط و خش روشون قرار گرفته اما در رنگ قهوه ای پنل پشتی به صورت دو تیکه ساخته شده که پایین پنل از چرم مصنوعی با یه تکسچر باحال استفاده میکنه که حس خوبی توی دست داره و بالای گوشی از فلز نسبتا براقی ساخته شده و ظاهر خوبی به گوشی داده.

بررسی طراحی OPPO Find X6 Pro


از همه این موارد بگذریم میرسیم به جزیره دوربین که سه تا لنز اصلی رو توی یه بخش دایره ای بسیار بزرگ و با برآمدگی خیلی زیاد جا داده و تقریبا نصف این قسمت رو به خودش اختصاص داده. دو لنز اصلی و اولترا واید در کنار لوگو Hasselblad که وظیفه پردازش طیف رنگی گوشی رو بر عهده داره و یه فلش LED بالا این جزیره در یک بخش شیشه ای قرار دارند و پایین این دایره لنز تله فوتو با یه لوگو MariSilicone در یه بخش با روکش فلزی قرار گرفتن تا یه جلوه جذابی به گوشی بدن. دورتادور این جزیره دوربین یه فریم فلزی که شبیه به لنز دوربین های DLSR ساخته شده و یه سری دندونه مانند داره قرار گرفته تا خفن بودن بخش دوربین گوشی رو بیشتر به رخ بکشه. پایین پنل پشتی هم لوگو Oppo دیده میشه. توی رنگ قهوه ای ساخته شده از چرم خیلی بدنه کثیف نمیشه اما یه قاب در داخل پک محصول قرار داره که از همون طراحی این بخش گوشی استفاده میکنه و فقط به جای قسمت بالایی که از فلز ساخته شده از ترکیب چرم و پلاستیک استفاده میکنه و ظاهر گوشی رو حفظ میکنه و در مقابل ضربه و خط و خش از گوشی مراقبت میکنه. توی رنگ های مشکی و سبز این قاب به صورت یکپارچه و کاملا پلاستیکی ساخته شده.

مشخصات بدنه گوشی اپو فایند ایکس 6 پرو


فریم فلزی گوشی در لبه ها طراحی خمیده ای داره تا بهتر توی دست قرار بگیره اما در بالا و پایین گوشی طراحی تختی داره. روی لبه راست دکمه پاور به تنهای قرار داره و در سمت چپ دکمه های کم و زیاد کردن صدا به صورت جداگانه قرار گرفتن. لبه پایینی اسپیکر اصلی، دوتا میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت که از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه قرار دارند. بالای گوشی یه میکروفون دیگه، فرستنده مادون قرمز و یه خروجی اسپیکر دیگه دیده میشه.

بررسی مشخصات گوشی اوپو find x6 pro


نمایشگر از لحاظ ظاهری واقعا فوق العاده است و صفحه نمایش با حاشیه بسیار کم و خمیده رو به شما میده که واقعا از تماشای محتوا روی اون لذت میبرید. دوربین سلفی توی یه پانچ هول کوچیک وسط نمایشگر قرار گرفته. با اینکه نمایشگر به صورت خمیده کار شده اما یه مقداری در لبه ها حاشیه بیشتری داره تا موقع کار با گوشی تاچ و لمس های اشتباهی کمتر بشه. گوریلا گلس ویکتوس 2 خمیده روی نمایشگر قرار گرفته تا در مقابل افتادن و خرد شدن و خط و خش مقاوم باشه. گواهی IP68 داره تا در مقابل نفوذ گرد و غبار مقاوم باشه و تا ارتفاع 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب هم مقاومت میکنه. در مجموع اوپو یه گوشی پرچمدار با طراحی و کیفیت ساخت فوق العاده رو تحویل مخاطب ها داده که تقریبا در هیچ بخشی کم و کاست نداره و با اینکه گوشی قطور و بزرگی به حساب میاد به نسبت، گوشی خوش دست و راحتیه و میتونید در استفاده روزمره به خوبی ازش استفاده کنید و توی این بخش تقریبا نمره کامل رو میگیره.

استاندارد IP68 گوشی اوپو فایند ایکس 6 پرو




بررسی نمایشگر گوشی اوپو Find X6 Pro

نمایشگر 6.82 اینچی با پنل Oled و رزولوشن +QHD در کنار رفرش ریت 120 هرتزی با قابلیت LTPO و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن یه تجربه عالی و خفن رو بهتون میده که کاملا شایسته لقب پرچمدار این گوشیه. این نمایشگر میتونه 1 میلیارد رنگ رو به نمایش بزاره و ترکیب رنگ بسیار جذابی رو به شما نشون بده و توی تنظیمات هم میتونید با توجه به سلیقه خودتون ترکیب رنگی رو گرم و یا سرد بکنید و به دلخواه خودتون در بیارید اما در کل دقت رنگی بسیار خوبه و رنگ های دقیق و جذابی به شما نمایش میده. رفرش ریت میتونه به صورت هوشمند از 1 تا 120 هرتز تغییر کنه تا مصرف باتری بهینه بشه و تجربه روونی رو داشته باشید. رزولوشن هم امکان تغییر بین حالت های مختلف رو به صورت هوشمند داره تا بتونید عملکرد شارژدهی بهتر یا کیفیت بهتر رو داشته باشید.

بررسی نمایشگر گوشی اوپو Find X6 Pro


روشنایی بیشینه 2500 نیتی که در ترکیب های رنگی مختلف میتونه متغییر باشه یه تجربه عالی از کار با گوشی توی محیط های روشن و یا زیر نور مستقیم آفتاب به شما میده و تقریبا در هیچ وضعیتی مشکلی موقع کار با نمایشگر گوشی ندارید. از تاچ سمپلینگ 240 هرتزی پشتیبانی میکنه که باعث میشه گوشی پاسخ دهی بهتری به دستورهای شما داشته باشه. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه نمایش قرار داره و دقت و سرعت فوق العاده خوبی داره. در کل نمایشگر گوشی Find X6 Pro یه عملکرد فوق العاده عالی به شما میده که میتونید از کار با اون نهایت لذت رو ببرید و در این بخش هم میتونیم بهش نمره کامل رو بدیم.



مشخصات باتری و شارژدهی اوپو Find X6 Pro

عملکرد شارژدهی گوشی ها نسبت به 7 8 سال پیش تغییر خاصی نکرده و هنوز هم همون یک روز شارژدهی رو میتونید از اکثر گوشی ها انتظار داشته باشید اما با پیشرفت تکنولوژی های مربوط به شارژ شدن یه مقداری به بخش شارژدهی آسیب وارد شده اما گوشی Find X6 Pro اوپو همزمان شارژدهی خوب و سرعت شارژ فوق العاده رو به شما میده و با توجه به قدرت سخت افزاری و نمایشگر با کیفیت و پر مصرفی که داره با استفاده از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و تنظیمات سخت افزاری، شارژدهی یک روزه این گوشی یکی از نقاط قوت و جذابش به حساب میاد. البته ممکنه به نسبت گوشی های پرچمدار جدید مثل آیفون 14 پرو مکس و S23 Ultra شارژدهی خیلی خفنی نداشته باشه و شما رو شگفت زده نکنه اما برای یه پرچمدار پر قدرت عملکرد مناسبی داره.

اوپو با استفاده از یه آداپتور فست شارژ 100 واتی و امکان شارژ بیسیم 50 واتی فاصله خودش رو با رقبای دیگه کمتر کرده و همزمان شارژدهی خوب و سرعت شارژ فوق العاده ای رو بهتون میده. امکان شارژ معکوس بیسیم 10 واتی هم داره تا در مواقع ضروری گجت های دیگه خودتون مثل ساعت هوشمند یا هندزفری بلوتوثی رو باهاش شارژ بکنید. یه نکته جذاب دیگه برای این گوشی پرچمدار اینه که این آداپتور 100 واتی با سیم داخل پک محصول قرار گرفته و شما دیگه نیازی به خرید آداپتور جداگانه ندارید. 15 دقیقه شارژ حدود 64 درصد باتری رو پر میکنه و شارژ کامل گوشی 30 دقیقه زمان میبره که واقعا فوق العاده است و در کنار شارژدهی مناسب یک روزه، در این بخش هم تقریبا نمره کامل رو دریافت میکنه.



بررسی عملکرد دوربین OPPO Find X6 Pro

یکی از تفاوت عمده گوشی های قاتل پرچمدار با پرچمدار در این بخش دیده میشه و اگه داشتن یه گوشی با عملکرد دوربین فوق العاده براتون مهمه باید سراغ گوشی های پرچمدار برید، گوشی اوپو Find X6 Pro هم جزو معدود گوشی هایی به حساب میاد که از لنزهای 1 اینچی استفاده میکنه و در کنار بهینه سازی های نرم افزاری و لنزهای با کیفیت یه عملکرد بسیار خوب در این بخش رو داره و میتونه جزو گوشی های خاص و خفن برای عکاسی به حساب بیاد. سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید با فوکوس خودکار و تله فوتو با زوم 2.8 برابری برای این بخش استفاده شدن که یه لنز سلفی 32 مگاپیکسلی سنسورهای این گوشی رو کامل میکنن.

بررسی عملکرد دوربین OPPO Find X6 Pro


عکس های لنز اصلی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشن و جزو بهترین عکس های گرفته شده با یه گوشی هوشمند به حساب میان. جزئیات عکس ها بسیار خوبه و کیفیت عالی در همه بخش ها دیده میشه و رنگ ها به صورت کاملا طبیعی و واقعی ثبت میشن. هیچ نویزی در عکس ها دیده نمیشه، کنتراست عکس ها بالاست و دینامیک رنج مناسبی هم داره. لنز اصلی میتونه عکس هایی با زوم 2 برابری دیجیتالی بگیره که با کراپ کردن عکس های با زوم عادی ثبت میشه و تقریبا شبیه به عکس های حالت اصلیه و جزئیات و کیفیت خوبی رو میتونید داشته باشید. عکس هایی که توی شب ثبت میشه کیفیت بسیار خوبی دارند و میشه گفت یکی از بهترین عملکردها توی گوشی ها امسال رو از خودش نشون میده. اکسپوژر عکس ها بسیار خوبه، جزئیات خوبی توی عکس ها دیده میشه و نویز نزدیک به صفره و سایه روشن ها به خوبی توی عکس ها ثبت میشن.

مشخصات لنز دوربین گوشی اوپو find x6 pro


عکس های لنز اولترا واید به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشن که میشه گفت کیفیت فوق العاده ای دارند، تقریبا هیچ نویزی توی عکس ها دیده نمیشه، جزئیات بسیار خوبه و به هم ریختگی خیلی کمی در لبه های تصویر دیده میشه. وایت بالانس عکس ها بسیار خوبه و میتونه رنگ های طبیعی و جذابی رو ثبت کنه. کنتراست و دینامیک رنج هم مناسبه. همه این موارد باعث میشه عملکرد این لنز بیشتر شبیه لنز اصلی باشه تا یه لنز فرعی اولترا واید و میتونید عکس های بسیار خوبی با این سنسور ثبت کنید. به خاطر قابلیت فوکوس خودکار میتونید عکس های ماکرو هم با این لنز ثبت کنید که این عکس ها بسیار خوب و با کیفیت هستند، جزئیات در عکس ها زیاده، نویزی دیده نمیشه و رنگ و کنتراست تصویر بسیار خوبه و یکی از بهترین عکس های ماکرو رو میتونید با این گوشی و لنز بگیرید.

لنز تله فوتو میتونه عکس هایی با زوم 3 برابری و 6 برابری ثبت کنه. عکس های با زوم 3 برابری کیفیت بسیار خوبی دارند، نویز بسیار کمه و کنتراست و دینامیک رنج عکس ها بسیار خوبه و ترکیب رنگ مناسبی رو به شما میتونه بده. عکس های زوم 6 برابری جزئیات نسبتا خوبی دارند اما یه مقداری مصنوعی به نظر میرسن ولی قابل استفاده هستند. عکس های پرتره هم با این لنز و در حالت عادی با زوم 3 برابری ثبت میشن که عملکرد بسیار خوبی دارند. سوژه به خوبی شناسایی و جدا میشه، رنگ ها خوب و طبیعیه و نویز خاصی هم در تصاویر دیده نمیشه. پس زمینه هم به صورت کاملا طبیعی محو میشه.

عکس های لنز سلفی 32 مگاپیکسلی کیفیت خوبی دارند و میتونه جزئیات مناسبی رو ثبت کنه. نویز کمه و رنگ ها شبیه به واقعیت پردازش میشن. قابلیت اتوفوکوس هم داره و در کل میتونه عکس های سلفی جذابی رو به شما بده. همه لنز های پشتی میتونن ویدیو با کیفیت 4k و 60 فریم بر ثانیه ثبت کنن و لنز سلفی هم میتونه ویدیوهای 4k با 30 فریم بر ثانیه بگیره. لرزشگیر دیجیتالی برای همه لنزها فعاله و در کل کیفیت ویدیوها مثل بخش عکاسی بسیار جذابه و متونید فیلم های بسیار خوبی با این گوشی ثبت کنید. در مجموع کیفیت بخش دوربین این گوشی مثل بقیه بخش ها بسیار خوبه و یه کیفیت بسیار راضی کننده و جذاب رو در تمامی بخش ها به شما میده و میتونه مدعی بهترین عملکرد دوربین بین گوشی های عرضه شده در سال جاری میلادی باشه.



عملکرد پردازشی و رابط کاربری OPPO Find X6 Pro

اوپو از آخرین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده که قدرت سخت افزاری بسیار خوبی رو به این گوشی میده. از 256/512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی پر سرعت UFS 4.0 و 12/16 گیگابایت رم پر سرعت LPDDR5X استفاده میکنه. WiFi 7 داره که میتونه اتصال پایدار و با تاخیر کمی رو به شما بده تا موقع بازی آنلاین تجربه بسیار مناسبی و بدون تاخیر و لگ داشته باشید. در استفاده روزمره و عادی همه چی عالی و روون اجرا میشه و لگ و باگ خیلی خاصی در کار با گوشی دیده نمیشه. توی بنچمارک های مختلف هم رده گوشی های پرچمدار دیگه مثل S23 Ultra قرار میگیره و تفاوت خیلی فاحشی با این گوشی نداره. با توجه به سیستم خنک کننده ای که برای گوشی استفاده شده و قدرت زیاد پردازنده گوشی در بازی ها و برنامه های سنگین هم تجربه خیلی خوبی رو به شما میده و میتونید با بیشترین گرافیک، فریم ریت بسیار خوبی داشته باشید. البته به خاطر یه سری محدودیت های نرم افزاری بازی ها بیشتر از 60 فریم رو پشتیبانی نمیکنن. در استفاده طولانی مدت یه مقداری داغ میشه اما خیلی اذیت کننده نیست و کیفیت و قدرت پردازشی گوشی افت خیلی فاحشی رو پیدا نمیکنه و در استفاده روزمره و بازی میتونه تجربه مناسبی رو به شما بده.

بررسی عملکرد پردازشی OPPO Find X6 Pro


اوپو فایند ایکس 6 پرو از رابط کاربری اختصاصی اوپو برای بازار چین، یعنی Color OS 13.1 استفاده میکنه که بر پایه اندروید 13 ساخته شده. رام چین گوشی از خدمات گوگل پشتیبانی میکنه اما یه سری قابلیت های محدود برای این گوشی فعال نیست که در ایران هم استفاده زیادی نداره. برنامه های از پیش نصب شده نسبتا زیادی داره و پیشنهادهای تبلیغاتی نسبتا زیادی بهتون نمایش میده که یه مقداری اذیت کننده است اما اکثر این برنامه ها رو میتونید حذف کنید و پیشنهادهای تبلیغاتی رو هم میتونید غیر فعال کنید. از لحاظ ظاهری شبیه به گوشی های وان پلاسه و یه تجربه سبک و روون رو به شما میده. امکانات شخصی سازی مناسبی داره و میتونید تجربه کار با گوشی رو تا حد زیادی شخصی سازی کنید. اوپو قول 4 سال پشتیبانی نرم افزاری و 5 سال پشتیبانی امنیتی رو برای گوشی X6 Pro داده که میتونه عمر نرم افزاری گوشی رو افزایش بده.



کیفیت صدای اسپیکر OPPO Find X6 Pro

اسپیکر استریو صدای بالانسی رو به شما میده و بلندی صدا بسیار خوب و زیاده. کیفیت و تفکیک صدا هم بسیار خوبه، بیس مناسبی داره و صدای خواننده و صداهای بلند رو به خوبی پخش میکنه. قابلیت دالبی اتموس هم داره که فقط موقع اتصال هندزفری به گوشی کار میکنه. اوپو از قابلیت Active Privacy Protection برای مکالمه گوشی استفاده کرده که باعث میشه موقع مکالمه صدای پخش شده از اسپیکر رو فقط شما بشنوید و خیلی صدا به بیرون درز پیدا نکنه. از بلوتوث نسخه 5.3 استفاده میکنه و میتونید با اتصال هندزفری با پشتیبانی از این نسخه اتصال با تاخیر کم و مصرف انرژی مناسبی رو داشته باشید.



بررسی ارزش خرید Oppo Find X6 Pro

گوشی Oppo Find X6 Pro یکی از خفن ترین پرچمدارهاییه که تو این مدت به بازار عرضه شده و در همه بخش ها عملکرد بسیار خوب و بدون نقطه ضعف خاصی داره. یه طراحی به روز، زیبا و نسبتا خوش دست داره که کیفیت ساختش هم بسیار عالیه. نمایشگر با کیفیت و رزولوشن بالا، سریع روون و با دقت رنگی بسیار خوب داره که اندازه بزرگ و حاشیه های کمش کار و تماشای ویدیو با این گوشی رو جذاب میکنه. عملکرد شارژدهی برای یه گوشی پرچمدار با این قدرت مناسب و خوبه و میتونه حدود یک روز کامل بهتون شارژ بده و داشتن یه آداپتور 100 واتی داخل جعبه که گوشی رو توی حدود نیم ساعت کاملا شارژ میکنه این بخش رو جذاب ترش کرده. تراشه به روز و قدرتمندی برای گوشی استفاده شده که میتونه از پس همه بازی ها به روز و جدید و سنگین بر بیاد و یه تجربه خوب و مناسب رو به شما میده. رابط کاربری سبک و خوب و با امکانات شخصی سازی زیادی داره که پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله هم دریافت میکنه. البته به خاطر رام چین بودن گوشی یه سری محدودیت ها داره و نسبتا برنامه های اضافه و تبلیغاتی بیشتری توش استفاده شده. برگ برنده بزرگ این گوشی دوربینشه که هم در بخش عکاسی و هم فیلمبرداری در همه لنزها عملکرد بسیار خوبی داره و میتونید در هر شرایطی بهترین عکس های ممکن رو ثبت کنید و به راحتی میتونه با گوشی های S23 Ultra و iPhone 14 Pro Max رقابت کنه.

میرسیم به ارزش خرید گوشی، به خاطر واردات کمتر گوشی های برند اوپو در ایران و محبوبیت کمترش در داخل ایران، گوشی های این برند سخت تر در بازار پیدا میشن. عدم عرضه این گوشی برای بازارهای جهانی هم باعث شده این گوشی پرچمدار خفن حدودا 900 دلاری در داخل بازار ایران حدود ۷۵ میلیون تومان قیمت داشته باشه و به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه از سامسونگ و اپل قیمت بسیار بالاتری داره و با اینکه در بعضی بخش ها مثل دوربین عملکرد بهتری از خودش نشون میده اما با این قیمت خیلی ارزش خرید نداره و بهتره فقط این گوشی جذاب و قدرتمند رو تحسین کنید و بهش آفرین بگید!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین