. . .

نقد و بررسی بررسی مشخصات گوشی Mate X3 هواوی

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

بررسی طراحی Huawei Mate X3

اگه با گوشی های برند هواوی آشنا باشید طراحی بدنه گوشی براتون آشنا و هواوی از همون طراحی و بدنه با کیفیت گوشی Mate 50 استفاده کرده که ظاهر زیبا و جذابی به گوشی داده. میت ایکس ۳ یکی از نازک ترین گوشی های تاشو بازاره و هواوی تا جای ممکن گوشی رو نازک کرده تا در حالت تاشو بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید و حدود ۲ میلی متر در حالت بسته از گوشی های رقیب نازک تره. گوشی به حدی نازکه که پورت تایپ سی روی لبه گوشی به سختی جا شده و فضای خالی دیگه ای در اطراف این پورت قرار نداره. نسبت تصویر شبیه به گوشی های Z Fold کار شده و با یه بدنه مستطیلی شکل و قد بلند طرفیم. از شیشه و فلز آلومینیوم توی ساخت گوشی استفاده شده و کیفیت ساخت بسیار مناسب و حس خوبی موقع کار با گوشی بهتون میده. قاب پشتی اثر انگشت و کثیفی روش باقی میمونه اما یه نسخه با پنل پشتی ساخته شده از جنس چرم مصنوعی داره که یه ۳ ۴ گرمی وزن گوشی رو بیشتر میکنه اما هم راحت کثیف نمیشه و هم حس جالبی موقع استفاده از گوشی بهتون میده. وزن ۲۳۹ گرمی خیلی زیادی نیست و در کنار قطر مناسب باعث میشه استفاده از گوشی به نسبت گوشی های تاشو سامسونگی راحت باشه.

بررسی طراحی Huawei Mate X3


لولای بهبود یافته در این نسل به گوشی اجازه میده در زاویه های مختلف به راحتی قرار بگیره و زمانی که گوشی کامل بسته باشه هیچ برجستگی و برآمدگی در گوشی ایجاد نشه و دو طرف گوشی به صورت کاملا تخت روی هم قرار بگیرند که هم باعث جذاب تر شدن ظاهر گوشی بشه و هم گرد و غبار خاصی به داخل گوشی وارد نشه. محل تا شدن گوشی در نمایشگر داخلی هم به نسبت کم رنگ تر شده و فقط در صورت تابیدن نور مستقیم مشخصه و موقع کار با گوشی مزاحمت خاصی براتون ایجاد نمیکنه.

مشخصات رنگ بندی گوشی هواوی میت ایکس 3


جزیره دوربین گوشی به صورت یه دایره بزرگ ساخته شده که سه تا لنز گوشی و یه سنسور کمکی به همراه دوتا فلش LED و میکروفون توی این بخش به صورت مربعی قرار گرفتن. دور جزیره دوربین یه بخش فلزی قرار داره تا از دوربین گوشی محافظت کنه و باعث زیباتر شدن گوشی هم بشه. برآمدگی این بخش نسبتا زیاده و اگه به صورت تخت و باز گوشی رو روی میز بزارید گوشی به راحتی لق میزنه. لوگو Huawei هم پایین قاب پشتی قرار داره.

مشخصات بدنه گوشی huawei mate x3


فریم گوشی از آلومینیوم براق ساخته شده که یه طراحی خمیده و منحنی شکل داره و خوب و راحت توی دست قرار میگیره. روی لبه راست در هنگام باز شدن گوشی دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار داره که حسگر اثر انگشت هم با این دکمه ترکیب شده. دسترسی راحت و خوبی داره و سرعت و دقتش هم مناسبه. روی لبه چپ در هنگام باز کردن گوشی درگاه سیم کارت قرار داره که از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و یه سیم کارت نانو مموری هم میخوره. روی لبه بالایی یه میکروفون، اسپیکر و فرستنده مادون قرمز دیده میشه و پایین گوشی هم اسپیکر دوم، درگاه تایپ سی و دوتا میکروفون دیگه قرار داره.

بررسی ابعاد گوشی mate x3 هواوی


نمایشگر بیرونی یه طراحی خمیده ای داره که مانند باقی گوشی های پرچمدار هواوی ساخته شده و حاشیه بسیار کمی هم داره، دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول معمولی وسط صفحه قرار داره. نمایشگر داخلی حاشیه خوب و نسبتا کمی داره و دوربین سلفی توی یه پانچ هول گوشه سمت راست قرار گرفته. از گوریلا گلس خبری نیست اما هواوی گلس Kunlun ساخت خودش رو برای این بخش استفاده کرده که به نسبت محافظ های نمایشگر دیگه در مقابل خورد شدن تا ۱۰ برابر مقاوم تره. گواهی IPX8 مثل گوشی های تاشو سامسونگ استفاده شده که تا حدود ۲ متر در برابر نفوذ آب و مایعات به گوشی مقاومه اما در مقابل گرد و غبار خیلی مقاومت خاصی نداره و موقع استفاده باید حواستون بیشتر به گوشی باشه.

بررسی مقاومت huawei mate x3 در مقابل رطوبت


هواوی در ساخت این گوشی تاشو مثل باقی پرچمدارهای خودش هیچ چیزی کم نذاشته و تا جای ممکنه سعی کرده یه گوشی تاشو با قطر بسیار کمی عرضه کنه که هم خوش دست باشه و هم در استفاده روزمره کاربردی باشه، توی این مسیر تا حدود خیلی زیادی موفق بوده و تونسته یکی از نازک ترین گوشی های تاشو رو با کیفیت ساخت بالا به مخاطبین خودش عرضه کنه و دیگه موقع کار با گوشی حس در دست داشتن دوتا گوشی به صورت همزمان رو ندارید.



بررسی نمایشگر گوشی هواوی Mate X3

نمایشگر داخلی ۷.۸۵ اینچی Oled با رزولوشن ۲۲۲۴ در ۲۴۹۶ پیکسلی و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی تصاویر جذاب و با کیفیت و با ترکیب رنگ زنده و دقیقی رو بهتون نمایش میده. نمایشگر بیرونی ۶.۴ اینچی Oled با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی کیفیت خوبی داره و تقریبا از لحاظ جزئيات و ترکیب رنگ تفاوت خیلی زیادی با نمایشگر داخلی نداره و در هر دو حالت باز و بسته میتونید یه تجربه خوب و مناسب رو داشته باشید. البته نصبت تصویر مستطیلی شکل و عریض نمایشگرها شاید کمی استفاده از گوشی رو در حالت بسته سخت کنه و به جذابیت و راحتی گوشی اوپو Find N2 نیست. هر دو نمایشگر روشنایی بیشینه زیاد و مناسبی دارند و شما میتونید به راحتی زیر نور آفتاب و محیط روشن ازشون استفاده کنید. البته نمایشگر بیرونی یه مقدار روشنایی بیشینه بیشتری داره و میتونه تا ۱۲۰۰ نیت افزایش پیدا کنه. نمایشگر داخلی امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داره و اگه اهل تماشای محتوای ویدیویی با کیفیت هستید میتونه رنگ های جذاب و زنده ای رو بهتون نمایش بده. قابلیت +HDR10 به کار رفته هم به نمایش بهتر محتوای ویدیویی کمک میکنه. تنظیمات نوع رنگ و روشنایی به صورت همزمان برای هر دو نمایشگر با یه اسلایدر عوض میشه و هواوی به خوبی تونسته توی دو صفحه با امکانات متفاوت تجربه تقریبا یکسان و مشابه و خوبی رو بهتون بده.

بررسی نمایشگر گوشی هواوی Mate X3


رفرش ریت هم به صورت هوشمند برای هر دو نمایشگر بین چند حالت دینامیک، High و Low عوض میشه اما نمایشگر بیرون بیشتر بین دو حالت ۱۲۰ و ۶۰ هرتز فعالیت میکنه اما نمایشگر داخلی در اکثر مواقع روی ۹۰ هرتز قرار میگیره و توی برنامه های قابل پشتیبانی به حالت ۱۲۰ هرتز میره تا هم مصرف انرژی بهتر بشه و هم تجربه روون و خوبی موقع کار با گوشی داشته باشید. در کل صفحه نمایش گوشی Mate X3 با اینکه خیلی امکانات خفن و دهن پر کنی نداره اما جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی رو به شما نمایش میده و با داشتن یه روشنایی مناسب میتونید حتی در محیط بیرون از خونه هم به راحتی از گوشی استفاده کنید. البته محل لولای گوشی هنوز مشخصه و حاشیه معمولی و رو به زیاد گوشی، یه مقداری به جذابیت گوشی Z Fold 5 سامسونگ نیست.



مشخصات باتری و شارژدهی هواوی Mate X3

با اینکه بدنه گوشی قطر بسیار کمی داره ولی هواوی تونسته یه باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی رو توی این گوشی قرار بده که واقعا باید بهش آفرین گفت. شارژدهی کلی گوشی در استفاده معمولی در حدود یک روزه البته با کمی ارفاق. اگه از نمایشگر داخلی بیشتر استفاده کنید باید انتظار شارژدهی نصفه روز رو داشته باشید ولی اگه بیشتر با نمایشگر بیرون گوشی کار کنید میتونه تا آخر روز هم شما روز همراهی کنه و یه شارژدهی قابل قبولی بهتون بده.

مشخصات باتری و شارژدهی هواوی Mate X3


هواوی از یه شارژر ۶۶ واتی که داخل جعبه محصول هم قرار داره استفاده کرده که میتونه توی حدود ۵۰ دقیقه کاملا باتری گوشی رو شارژ‌ بکنه و توی نیم ساعت حدود ۷۰ درصد شارژ گوشی پر میشه. شارژ بیسیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس بیسیم ۷.۵ واتی هم داره که میتونه در مواقع ضروری دستگاه های دیگه شما رو شارژ بکنه. در مجموع شارژدهی و سرعت شارژ گوشی Mate X3 برای یه گوشی تاشو بسیار خوبه و در حد اندازه گوشی های رقیب قرار داره و با اینکه گوشی سبک و خوش دستی به حساب میاد در این بخش نقطه ضعف خیلی بزرگ و اذیت کننده ای نداره.



بررسی عملکرد دوربین هواوی Mate X3

گوشی Mate X3 از ۵ تا دوربین استفاده میکنه، یه پکیج دوربین سه گانه پشت گوشی که شامل یه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، یه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۵ برابری اپتیکال و یه ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید میشه و دو تا سنسور ۸ مگاپیکسلی که روی نمایشگر بیرونی و داخلی قرار داره. عکس های لنز اصلی به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی ثبت میشن که جزئیات مناسب و خوبی دارند و رنگ ها واقعی و زنده ثبت میشن. دینامیک رنج یه مقداری مشکل داره. عکس های پرتره با همین لنز ثبت میشن که کیفیت مناسبی هم روی اشخاص و هم روی سوژه های دیگه داره و به خوبی میتونه سوژه ها رو تشخیص بده. افکت های محو شدن پس زمینه هم مناسبه و میتونید از حالت مختلف اون استفاده کنید.

بررسی عملکرد دوربین هواوی Mate X3


عکس های لنز اولترا واید جزئیات و ترکیب رنگ بسیار خوب و جذابی داره و عکس هایی شبیه به لنز اصلی ثبت میکنه البته یه مقداری در گوشه ها به هم ریختگی دیده میشه که برای لنز اولترا واید تقریبا عادیه. لنز تله فوتو بسیار عالی عمل میکنه و عکس هایی با جزئيات بالا، رنگ مناسب و روشن میگیره و به خاطر لرزشگیر اپتیکال استفاده شده به خوبی میتونه عکس ها رو استبلایز کنه و باعث بهبود کیفیت اونها بشه. توی زوم ۱۰ برابری با اینکه یه مقداری جزئیات عکس ها نرم میشه اما هنوز کیفیت، رنگ و دینامیک رنج بسیار مناسبی دارند. در زوم های بیشتر از ۱۰ برابری افت کیفیت داریم و خیلی عکس های جذابی بهتون نمیده. با لنز اولترا واید عکس های ماکرو خوبی هم میتونید ثبت کنید و به خوبی کار رو براتون در میاره.

دوربین های سلفی عملکرد مشابه و تقریبا نزدیک به هم دارند و عکس هایی با جزئیات مناسب، ترکیب رنگ خوب و رنگ پوست واقعی ثبت میکنن. البته دینامیک رنج توی این سنسورها کمی مشکل داره. بخش پرتره دوربین های سلفی مشکل داره ولی شما دارید از یه گوشی تاشو استفاده میکنید و برای اینکه بتونید عکس های سلفی خیلی با کیفیت بگیرید بهتره سراغ لنزهای اصلی برید و کیفیت به مراتب بیشتری بگیرید. گرفتن عکس های پرتره سلفی هم با دوربین های اصلی نتیجه بهتری به شما میده و حتی میتونید با کمک لنز اولترا واید عکس های دسته جمعی و عریضی رو ثبت کنید.

دوربین اصلی میتونه با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که نتیجه نهایی کیفیت بسیار خوب، دینامیک رنج گسترده و رنگ های جذاب و زنده ای داره. به کمک لرزشگیرهای استفاده شده و تنوع لنز ها میتونید ویدیوهای جذابی ثبت کنید و با اینکه لنزهای سلفی هم میتونن با کیفیت 4K تصویربرداری کنند اما کیفیت خیلی خفنی به شما نمیدن و بهتره برای ثبت ویدیوهای بهتر سراغ گرفتن ویدیو سلفی با دوربین های اصلی برید و یه تجربه Vlog خیلی خوب و جذاب رو با این گوشی داشته باشید.

در کل بخش دوربین به نسبت گوشی های تاشو دیگه عملکرد بسیار خوبی داره و میتونه یه گزینه جذاب برای طرفداران گوشی های تاشو و پرچمدار باشه و مثل باقی رقبا فقط عملکرد معمولی رو به خوب بهتون نمیده و شما رو راضی نگه میداره.



عملکرد پردازشی و رابط کاربری Huawei Mate X3

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ برای گوشی mate X3 استفاده شده که خیلی پردازنده به روز و جدیدی نیست و به خاطر تحریم های هواوی از قابلیت 5G پشتیبانی نمیکنه و نسخه 4G این چیپست به حساب میاد که البته در ایران هم خیلی کاربردی نداره. در استفاده روزمره و عادی همه چی به خوبی اجرا میشه و مشکل خاص و باگی نداره و میتونه یه تجربه خوب رو چه در حالت بسته و چه در حالت باز به شما بده. البته به خاطر قدیمی تر بودن پردازنده به نسبت گوشی های جدید شاید در آینده یه مقداری براش مشکل به وجود بیاد. بازی کردن توی صفحه نمایش داخلی حس خوبی داره و به خاطر قدرت پردازشی مناسب گوشی میتونید یه تجربه باحال و جذاب رو با گوشی داشته باشید البته به خاطر اندازه گوشی و سیستم خنک کننده معمولی بعد از حدود یک ربع استفاده سنگین گوشی شروع به داغ شدن میکنه، مخصوصا روی لبه ها، البته خیلی اذیت کننده نیست ولی باعث میشه عملکرد گوشی با افت مواجه بشه و یه مقداری لگ و باگ بزنه.

توی سه نسخه با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶/۵۱۲ و 1TB حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 عرضه میشه. پورت تایپ سی نسخه ۳.۱ داره که میتونه تصویر رو به تلویزیون و مانیتور منتقل کنه و با استفاده از WiFi 6 اتصال پایدار و مناسبی رو میتونید داشته باشید.

رابط کاربری EMUI 13.1 برای گوشی میت ایکس ۳ استفاده شده که از لحاظ ظاهری به اندروید ۱۳ شباهت داره و امکانات شخصی سازی مناسب و جذاب هواوی در این بخش دیده میشه. به خاطر تحریم ها از برنامه های گوگل خبری نیست و برای نصب برنامه های مختلف باید از App Gallery خود هواوی استفاده کنید که به کمک Petal Search برنامه های مورد نیاز شما رو در دسترستون قرار میده و اگه برنامه ای توی این فروشگاه نباشه لینک دانلود معتبر رو در اختیارتون قرار میده و برای ما ایرانی ها که با مشکلات تحریم ها و محدودیت دسته و پنجه نرم میکنیم خیلی مشکل آفرین نیست. برای استفاده از برنامه های گوگل هم میتونید از برنامه Gbox استفاده کنید که به صورت مجازی این برنامه ها رو روی گوشی نصب میکنید و با یک بار وارد شدن به حساب کاربری گوگل خودتون میتونید به راحتی از برنامه های گوگل مثل گوگل مپ و یوتیوب دسترسی داشته باشید.

کار با صفحه نمایش داخلی هم خوب و مناسبه و یه رابط کاربری جذاب و مناسب برای نسبت تصویر گوشی به شما میده که میتونید به راحتی مثل یک تبلت با گوشی کار کنید. به راحتی و با چند تا کلیک میتونید برنامه های مخلتف رو به صورت نصف صفحه استفاده کنید و به صورت افقی یا عمودی قرارشون بدید و مولتی تسک کنید و یک یا چند برنامه رو به صورت شناور داشته باشید و به کارهای دیگه خودتون برسید. داک پایین نمایشگر هم امکان دسترسی به برنامه های محبوب شما و برنامه هایی که زیاد استفاده میکنید رو به شما میده. از لحاظ ظاهری و کار با رابط کاربری شباهت های زیادی با سیستم عامل iOS داره، امکانات شخصی سازی متنوعه و اگه از دستگاه های دیگه هواوی مثل تبلت، ساعت و لپ تاپ استفاده میکنید خیلی راحت میتونید با قابلیت Super Device هم این دستگاه رو در یک جا داشته باشید و به راحتی بهشون متصل بشید. مثلا هندزفری هواوی شما به گوشی متصل شده خیلی راحت میتونید موقع استفاده از لپ تاپ هواوی صدا رو از لپ تاپ داشته باشید و نیازی به هماهنگ سازی جدا نیست و میتونید یه تجربه خیلی سر راست و راحت رو داشته باشید. در کل با وجود تحریم ها تجربه کار با گوشی Mate X3 مناسبه و کمبود خاصی رو در این بخش احساس نمی کنید.



کیفیت صدای اسپیکر Huawei Mate X3

با اینکه از دو تا اسپیکر استریو کوچیک روی بالا و پایین گوشی استفاده شده اما صدای پخش شده بلندی بسیار خوبی داره، کیفیت و تفکیک صدا مناسبه و حتی توی صدای بیشینه به هم ریختگی زیادی توی صدا دیده نمیشه. از بلوتوث نسخه ۵.۲ استفاده شده تا اتصال پایدار و بهتری رو موقع وصل کردن هندزفری بلوتوثی داشته باشید.



بررسی ارزش خرید Huawei Mate X3

گوشی ۱۹۰۰ دلاری Huawei Mate X3 در بخش های مختلف عملکرد بسیار خوبی داره، طراحی بسیار جذاب، سبک، خوش دست و به روزی داره و لولای جدید باعث میشه به راحتی به صورت تخت بسته بشه و دیگه از فاصله های قدیمی خبری نیست. دوتا نمایشگر با جزئيات بسیار بالا، روون و با دقت رنگ مناسب داره که هم در حالت باز و هم در حالت بسته تجربه مناسبی رو به شما میدن ولی فقط یه مقداری نسبت تصویر درازی در حالت بسته داره که کار با گوشی در این حالت رو سخت میکنه. عملکرد سخت افزاری خوبه و با اینکه از تراشه به روز و جدیدی استفاده نمیکنه خیلی مشکل خاصی در این بخش به جز داغ کردن در استفاده سنگین طولانی مدت نداره. رابط کاربری هم با وجود تحریم ها و محدودیت های مختلف عملکرد مناسبی داره و میتونه تجربه مناسبی چه در استفاده معمولی و چه موقع مولتی تسک کردن بهتون بده. عملکرد دوربین یکی از نقاط قوت گوشی به حساب میاد و بین تمامی گوشی های تاشو، گزینه جذاب تری به حساب میاد و میتونه به گوشی های پرچمدار دیگه نزدیک بشه. تنها نقطه ضعف باتری گوشیه که در استفاده توی حالت باز، شارژدهی بسیار کمی داره و یه مقداری اذیت کننده است. در کل به نسبت گوشی های تاشو دیگه مثل Z Fold 5 و Oppo Find N2 ارزش خرید خیلی بیشتری نداره و اگه طراحی گوشی و سبک بودن و همچنین داشتن یه دوربین مناسب براتون اهمیت داره میتونید به جای این گوشی ها سراغ خرید هواوی Mate X3 برید در غیر این صورت یه گوشی تاشو جذاب و خفنه که شاید برای اکثر افراد ارزش خرید خیلی بالایی نداشته باشه.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین