. . .

پزشکی ×اخبار مهم پزشکی×

تالار متفرقه پزشکی

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #41
سیاه دانه به درمان کووید ۱۹ کمک می کند؟
محققان دریافتند ترکیب موجود در سیاه دانه می تواند از ابتلا به کووید ۱۹ و ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان استرالیایی دانشگاه فناوری سیدنی دریافته اند که سیاه دانه می‌تواند در درمان عفونت کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه گلدار، بومی شمال آفریقا و غرب آسیا، قرن هاست که به عنوان داروی سنتی برای بیماری‌های متعدد، از جمله التهاب و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«کانیز فاطیما شاد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «شواهد فزاینده ای از مطالعات مدل سازی وجود دارد که نشان می‌دهد تیموکینون، ماده فعال سیاه دانه، که بیشتر به عنوان گل رازیانه شناخته می‌شود، می‌تواند به پروتئین سنبله کروناویروس بچسبد و از ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.»

وی در ادامه افزود: «همچنین ممکن است توفان سیتوکینی را که بر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید بستری در بیمارستان تاثیر می‌گذارد، متوقف کند.»

به گفته محققان، تیموکینون می‌تواند با جلوگیری از آزاد شدن مواد شیمیایی پیش التهابی مانند اینترلوکین ها، سیستم ایمنی بدن را به خوبی کنترل کند.

این نتایج نشان می‌دهد تیموکینون می‌تواند نقش بالقوه ای برای درمان بیماری‌های آلرژیک مانند آسم، اگزما، بیماری‌های آرتریت از جمله روماتیسم و آرتروز و حتی احتمالاً بیماری ام اس داشته باشد.

در این مطالعه مکانیسم‌های عملکرد این گیاه و تیموکینون و نحوه درمان آنها در آینده برای عفونت کووید ۱۹ امیدوار کننده است. موانع زیادی برای این گیاه به عنوان یک عامل درمانی به دلیل جذب ضعیف طبیعی دستگاه گوارش وجود دارد.

پیشرفت در زمینه توسعه دارویی مانند فناوری نانو، شانس غلبه بر این مانع را برای استفاده از آن به عنوان یک داروی خوراکی موثر فراهم کرده است.

ثابت شده است که سیاه دانه در درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت هم موثر است.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #42
کشف یک درمان طبیعی جدید برای کرونا:::
دانشمندان یک درمان طبیعی جدید برای مبتلایان به ویروس کرونا کشف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،دانشمندان دانشگاه کاتولیک در استرالیا ادعا می‌کنند که گیاه سیاه دانه (Nigella sativa) که در شمال آفریقا و غرب آسیا یافت می‌شود، می‌تواند در آینده به عنوان داروی ضد ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روسیا الیوم، به گفته پروفسور Canis Fatima Shad از دانشگاه کاتولیک در استرالیا، تیموکینون موجود در این گیاه می‌تواند به پروتئین S در ویروس SARS-CoV-۲ متصل شود و از عفونت ریه‌ها جلوگیری کند. این ماده همچنین می‌تواند از وقوع طوفان التهابی که در افراد مبتلا به شکل حاد "کووید -۱۹" مشاهده می‌شود، جلوگیری کند.
این پروفسور افزود: تیموکینون از انتشار مواد شیمیایی التهابی مانند اینترلوکین جلوگیری می‌کند؛ یعنی می‌توان از آن برای درمان آلرژی، آسم، اگزما، آرتریت و حتی مولتیپل اسکلروزیس استفاده کرد.
این گیاه همچنین می‌تواند برای درمان فشار خون بالا، کلسترول و حتی دیابت مفید باشد.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #43
حقایق جالب از مصرف روزانه تخم مرغ:::
یک پایگاه آلمانی در گزارشی به بررسی خواص و مضرات مصرف تخم مرغ از نگاه دانشمندان پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان پایگاه آلمانی «Focus.de» در گزارشی به ویژگی‌های مثبت و منفی تخم مرغ و نیز پیامد‌های مصرف روزانه آن از نگاه دانشمندان پرداخت.

این پایگاه آلمانی در گزارش خود که با عنوان «حقیقت در خصوص تخم مرغ: چه تعداد (تخم مرغ) سالم است و چه زمانی آن‌ها به بدن آسیب می‌رسانند» منتشر کرد، نوشت: مدت‌ها تصور بر آن بود افرادی که تخم مرغ‌های زیادی می‌خورند، در معرض خطر حملات قلبی و کلسترول قرار دارند؛ اما پژوهش‌های کنونی نشان می‌دهد تخم مرغ به عکس می‌تواند مانع چنین مشکلاتی شود.

در ادامه گزارش این پایگاه آلمانی آمده است: تخم مرغ هنوز تصویر نسبتا بدی را با خود به همراه دارد. علت این امر هم آن است که شماری از پژوهش‌ها، تخم مرغ را به دلیل دارا بودن کلسترول زیاد، در رده غذا‌های عامل نگرانی دسته بندی کرده اند. می‌دانیم که کلسترول به مانند چربی خون، منجر به رسوب در رگ‌های خونی شده و می‌تواند سبب حمله قلبی و سکته مغزی شود.

پژوهش‌های متناقض

اما با این حال پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که تخم مرغ می‌تواند به واقع خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد. بر اساس این تحقیقات، پژوهشگران دریافتند افرادی که در هفته تا ۵ عدد تخم مرغ مصرف کردند، حدود ۱۰ درصد خطر پایین تری در زمینه ابتلا به این بیماری‌ها به نسبت افرادی داشتند که تنها در موارد استثنایی، تخم مرغ در منوی غذایی آن‌ها قرار گرفته بود.

اما در کنار این تحقیق، پژوهش دیگری وجود دارد که به عکس، مهر تأییدی بر شهرت بد تخم مرغ است. به نوشته این پایگاه آلمانی، یکی از دلایل پژوهش‌های متناقض این است که بیشتر آنها، پرسشی در خصوص رژیم کامل غذایی افراد مورد بررسی و نیز ورزش آن‌ها نداشتند. همانطوری که می‌دانیم، سطح کلسترول را با میوه و سبزیجات و مصرف فیبر فراوان و نیز فعالیت‌های ورزشی می‌توان کاهش داد.

تخم مرغ

کلسترول خون

علاوه براین، این مسأله نیز مطرح است که آیا بدن فرد به سرعت چربی خون را تجزیه می‌کند یا به عکس، آماده رسوبات خطرناک است؟ برخی افراد سه عدد تخم مرغ سرخ کرده روزانه می‌خورند و سطح کلسترول شان نیز در حد نرمال باقی می‌ماند. حتی در این زمینه یک مثال عجیب‌تر نیز وجود دارد: یک مرد ۸۸ ساله حتی روزانه به شکل منظم ۲۵ عدد تخم مرغ می‌خورد، احساس سلامتی می‌کرد و چربی خونش زیاد نبود حتی اثری از تصلب شرایین نداشت. این شاید به آن دلیل بود که به برخی دلایل، جذب کلسترول در روده وی به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

البته باید دانست که قطعا این فرد یک استثنا بوده و این طور نیست که دیگران هم از او در این کار تقلید کنند؛ چرا که افراد دیگری هستند که تنها روزانه یک عدد تخم مرغ صبحانه می‌خورند؛ اما با چربی خون دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما در نهایت باید دانست که غذا‌هایی مانند تخم مرغ، تنها ۲۵ درصد مسئول چربی خون هستند و بیشتر کلسترول توسط خود کبد تولید می‌شود؛ بنابراین این چربی‌های خون در بدن تولید شده اند و نه از خارج بدن.

چه میزان تخم مرغ مصرف کنیم

این پایگاه آلمانی در ادامه نوشت مصرف سه تا ۴ تخم مرغ در هفته برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند. به نوشته این پایگاه، متخصصان تغذیه موافقت کرده اند که نه تنها نباید بر بدی تخم مرغ اصرار کرد؛ بلکه باید آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم توصیه کرد؛ تا جایی که انجمن تغذیه آلمان نیز قوانین خود در زمینه مصرف تخم مرغ را تسهیل کرده است؛ بنابراین برای افرادی که بیماری‌های قلبی ندارند و یا از چربی خون و یا دیابت رنج نمی‌برند، مصرف ۳ تا ۴ تخم مرغ در هفته توصیه می‌شود.

حتی یک پژوهش که از سوی محققان سوئدی انجام شده، نشان می‌دهد مصرف تا ۶ تخم مرغ در هفته خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش نخواهد داد؛ اما باید دانست افرادی که بیش از این مقدار در هفته تخم مرغ مصرف می‌کنند؛ ممکن است با پیامد‌های منفی آن روبرو شوند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #44
تخم اردک در مقابل تخم‌ مرغ:::
اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که تخم چه پرنده‌ای را انتخاب کنید، مقایسه‌ای که در این مقاله انجام شده است، ممکن است به شما در این امر کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین،باخوانده تا به تفاوت میان تخم‌مرغ و تخم اردک پی ببرید.

تفاوت میان تخم اردک و تخم‌مرغ

اندازه

تخم اردک در مقایسه با تخم‌مرغ کاملاً بزرگ‌تر بوده و این کار تشخیص آن‌ها از یکدیگر را آسان می‌سازد. تفاوت دیگر میان آن‌ها این است که پوستة تخم اردک بسیار سخت‌تر از پوستة یک تخم‌مرغ معمولی است.
هرچند این امر شکستن و ترک خوردن آن را بسیار دشوارتر می‌سازد، اما ازقرارمعلوم این امر تاریخ مصرف یا عمر مفید آن را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.
این تاریخ مصرف در صورت قراردادن در یخچال، حداکثر شش هفته خواهد بود. بااین‌وجود، مصرف تخم‌های تازه به‌شدت توصیه می‌شود. اندازه‌ی بزرگ تخم اردک موجب گشته نسبت زرده با سفیده آن بزرگتر از تخم‌مرغ باشد.

بنابراین اگر زرده‌ی بیشتری می‌خواهید، تخم اردک چیزی است که باید به سراغ آن بروید. با داشتن اندازه‌ی بزرگتر، قطعاً در مقایسه با تخم‌مرغ، برای پولی که پرداخت کرده‌اید، چیز بیشتری نصیب‌تان می‌شود.

مواد مغذی

۱۰۰۰ گرم تخم‌مرغ اردک در حدود ۱۸۵ کیلوکالری انرژی را در اختیارتان قرار می‌دهد، در مقایسه با ۱۴۹ کیلوکالری انرژی که تخم‌مرغ تأمین می‌سازد. هر دو این تخم‌ها، در میزان محتوای کربوهیدرات با یکدیگر برابر هستند، درحالی‌که محتوای پروتئین تخم اردک در مقایسه با تخم‌مرغ کمی بیشتر است.

محتوای مواد معدنی تخم اردک بسیار مشابه با تخم‌مرغ است. هر دو حاوی سلنیوم، منگنز، روی، مس، پتاسیم، سدیم، فسفر، کلسیم و آهن می‌باشند. میزان این مواد معدنی در تخم اردک کمی بیشتر از تخم‌مرغ است.

همین امر در خصوص محتوای ویتامین آن‌ها صدق می‌کند. محتوای ویتامین این دو بسیار مشابه یکدیگر بوده، اما تخم اردک داری مقدار بیشتری از هر یک از ویتامین‌ها است که تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B۶، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین B۱۲ و رتینول را شامل می‌شود.

۱۰۰ گرم تخم اردک در حدود ۶۸ر۳ گرم چربی اشباع شده را در مقایسه با ۱ر۳ گرم چربی اشباع شده در تخم‌مرغ تأمین می‌سازد. چربی اشباع نشده با یک پیوند دوگانه (مونو) در تخم اردک در حدود ۵۰% بیشتر از تخم‌مرغ است

شرح محتوایی اسید آمینه نیز در هر دو تخم مشابه یکدیگر است، اما مجدداً تخم اردک حاوی مقدار کمی بیشتر از آن‌ها است. این اسید‌های آمینه شامل، ترئونین، ایزولوسین، ‌تریپتوفان، لوسین، متیونین، لیزین، سیستین، تیروزین، فنیل آلانین، والین، سرین، گلیسین، پرولین، اسید اسپارتیک، هیستیدین، آلانین و آرژنین می‌شود. بنابراین رویهم رفته، تخم اردک به لحاظ خواص تغذیه‌ای انتخاب خوبی خواهد بود. تنها نکته‌ی منفی تخم اردک محتوای نسبتاً بالای کسترول آن در مقایسه با تخم‌مرغ است.

۱۰۰ گرم تخم اردک حاوی ۸۸۴ میلی‌گرم کسترول خواهد بود که این میزان در مقایسه با ۴۲۵ میلی‌گرم تخم‌مرغ است.

به همین دلیل است که افراد دارای سابقه‌ی بیماری‌های قلبی بایستی از مصرف تخم اردک دوری کرده و یا آن را به اعتدال مصرف نمایند.

افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالا می‌باشند، می‌توانند از خوردن بخش زرده‌ی آن خودداری کرده در حالی که از محتوای سرشار از پروتئین سفیده‌ی آن بهره‌مند شوند.

طعم و میزان سودمندی

به نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، طعم و مزه تخم اردک متفاوت‌تر و خوشمزه‌تر از تخم‌مرغ است. سلیقه افراد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر آن است که خودتان یکی از آن‌ها را امتحان کنید! تمام‌کارهایی که با تخم‌مرغ انجام می‌دهید، می‌توانید با تخم اردک نیز انجام دهید که این کار‌ها شامل، تهیه اسکرامبل (مخلوط کردن سفیده و زرده)، آب پز و پختن می‌شود.

در حقیقت، اکثر متخصصین شیرینی‌پزی اذعان دارند که استفاده از تخم اردک موجب می‌گردد کیک‌های آن‌ها پف بیشتری کرده و طعم بسیار خوبی را به دلیل محتوای بالای چربی آن ارائه می‌کند.

به این دلیل که محتوای آب تخم اردک کمتر از تخم‌مرغ است، بایستی مراقب باشید که بیش از حد آن را نپخته که موجب حالت لاستیکی آن می‌شود.

محتوای بیشتر آب همچنین موجب می‌گردد زدن و پف آلود کردن سفیده تخم اردک سخت‌تر شده اما ارزش امتحان را دارد. تخم اردک نمکی یکی از مشهورترین دستور غذایی چینی است که شاید دلتان بخواهد آن را امتحان کنید. دستور غذایی زیادی در مورد تخم اردک وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید. نتیجه می‌گیریم که تخم اردک قطعاً ارزش امتحان کردن به عنوان جایگزینی برای ت ۱۰۰ گرم تخم اردک در حدود ۶۸ر۳ گرم چربی اشباع شده را در مقایسه با ۱ر۳ گرم چربی اشباع شده در تخم‌مرغ تأمین می‌سازد. چربی اشباع نشده با یک پیوند دوگانه (مونو) در تخم اردک در حدود ۵۰% بیشتر از تخم‌مرغ است

شرح محتوایی اسید آمینه نیز در هر دو تخم مشابه یکدیگر است، اما مجدداً تخم اردک حاوی مقدار کمی بیشتر از آن‌ها است. این اسید‌های آمینه شامل، ترئونین، ایزولوسین، ‌تریپتوفان، لوسین، متیونین، لیزین، سیستین، تیروزین، فنیل آلانین، والین، سرین، گلیسین، پرولین، اسید اسپارتیک، هیستیدین، آلانین و آرژنین می‌شود. بنابراین رویهم رفته، تخم اردک به لحاظ خواص تغذیه‌ای انتخاب خوبی خواهد بود. تنها نکته‌ی منفی تخم اردک محتوای نسبتاً بالای کسترول آن در مقایسه با تخم‌مرغ است.

۱۰۰ گرم تخم اردک حاوی ۸۸۴ میلی‌گرم کسترول خواهد بود که این میزان در مقایسه با ۴۲۵ میلی‌گرم تخم‌مرغ است.

به همین دلیل است که افراد دارای سابقه‌ی بیماری‌های قلبی بایستی از مصرف تخم اردک دوری کرده و یا آن را به اعتدال مصرف نمایند.

افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالا می‌باشند، می‌توانند از خوردن بخش زرده‌ی آن خودداری کرده در حالی که از محتوای سرشار از پروتئین سفیده‌ی آن بهره‌مند شوند.

طعم و میزان سودمندی

به نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، طعم و مزه تخم اردک متفاوت‌تر و خوشمزه‌تر از تخم‌مرغ است. سلیقه افراد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر آن است که خودتان یکی از آن‌ها را امتحان کنید! تمام‌کارهایی که با تخم‌مرغ انجام می‌دهید، می‌توانید با تخم اردک نیز انجام دهید که این کار‌ها شامل، تهیه اسکرامبل (مخلوط کردن سفیده و زرده)، آب پز و پختن می‌شود.

در حقیقت، اکثر متخصصین شیرینی‌پزی اذعان دارند که استفاده از تخم اردک موجب می‌گردد کیک‌های آن‌ها پف بیشتری کرده و طعم بسیار خوبی را به دلیل محتوای بالای چربی آن ارائه می‌کند.

به این دلیل که محتوای آب تخم اردک کمتر از تخم‌مرغ است، بایستی مراقب باشید که بیش از حد آن را نپخته که موجب حالت لاستیکی آن می‌شود.

محتوای بیشتر آب همچنین موجب می‌گردد زدن و پف آلود کردن سفیده تخم اردک سخت‌تر شده اما ارزش امتحان را دارد. تخم اردک نمکی یکی از مشهورترین دستور غذایی چینی است که شاید دلتان بخواهد آن را امتحان کنید. دستور غذایی زیادی در مورد تخم اردک وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید. نتیجه می‌گیریم که تخم اردک قطعاً ارزش امتحان کردن به عنوان جایگزینی برای تخم‌مرغ را دارد.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #45
۹۵میلیون تخم مرغ نطفه دار برای تأمین نیاز بازار وارد می شود:::
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت ۹۵میلیون تخم مرغ نطفه‌دار وارد کشور می‌شود و در قالب کشاورزی قراردادی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سید جواد ساداتی نژاد در خصوص تأمین جوجه یک روزه با توجه به افزایش قیمت آن، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت ۹۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد کشور می‌شود و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد تا تبدیل به گوشت شود و بتوانیم با استفاده از آن بازار را کنترل کنیم.

بر اساس مصوبه هیات دولت در راستای تأمین گوشت مرغ مورد نیاز و آرامش بازار، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام موظف شده است در قالب برنامه زمان بندی ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی طی ۶ ماهه دوم سال جاری اقدام به واردات تخم مرغ نطفه دار کند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #46
دیابت را در پاها جست‌وجو کنید:::
احساس درد، بهترین نشانه از وجود مشکل در بدن است که متأسفانه برخی مبتلایان به دیابت از آن بی‌بهره‌اند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، دیابت نوع ۲ معمولا با اندازه‌گیری قند خون قابل شناسایی است اما برخی نشانه‌ها هم می‌تواند خبر از ابتلا به این بیماری بدهد. بنابراین آگاهی نسبت به سلامتی بدن از راه‌های درمان به‌موقع است.

پاها از حساس‌ترین اعضای بدن در مبتلایان به دیابت بوده و محققان معتقدند با شناختن علائم دیابت نوع ۲ در پاها می‌توانید سریع‌تر این مشکل را شناسایی و مراحل درمان را آغاز کنید. دیابت نوع ۲ بر اثر اختلال در تولید انسولین در بدن ایجاد می‌شود. وقتی انسولین به‌طور مناسبی پردازش نشود، قند خون بدن افزایش می‌یابد. سطح بالای قند خون به‌طور مداوم می‌تواند مجموعه‌ای از مشکلات را در بدن ایجاد کند که بسیاری از آنها با آسیب عصبی همراه است.

وقتی قند خون به اعصاب اندام‌های انتهایی بدن مانند دست‌ها، پاها و بازوها آسیب می‌رساند به آن «نوروپاتی محیطی» می‌گوییم. محققان آمریکایی بر این باورند که وجود پنج حس در پاها نشان می‌دهد قند خون بالا به اعصاب پاها آسیب وارد کرده است. بی‌حسی یا سوزن‌سوزن‌شدن پاها درد همراه با سوزن‌سوزن‌شدن، درد شدید پاها و احساس سوزش در پاها از علائمی است که ممکن است نشانه ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد.

نشانه‌هایی که باید جدی گرفت

گاهی نشانه‌هایی روی پاها ظاهر می‌شود که ممکن است بیانگر دیابت نوع ۲ باشد. بنابراین به کوچک‌ترین تغییری که در پاها مشاهده می‌کنید، بی‌توجه نباشید. تغییر در رنگ پوست، تغییر در دمای پوست، تورم در پاها و قوزک، درد در ناحیه پاها، نازک و براق شدن پوست پاها، عدم تعریق در پاها، گرفتگی پا و ساق پا هنگام استراحت یا راه رفتن، زخم‌هایی که روی پا ایجاد شده و سر باز کرده‌اند و درمان آنها به کندی صورت می‌گیرد و حتی متوجه وجود آنها نمی‌شوید، ناخن‌های پا که آلوده به قارچ است، بوی نامطبوع از زخم ایجاد شده در پا، میخچه یا پینه، ترک‌خوردگی‌های خشک در ناحیه پوست به‌ویژه در قسمت پاشنه پا و بوی پا که غیرعادی است و از بین هم نمی‌رود. همان‌طور که گفتیم برخی مبتلایان به دیابت نوع ۲ با آسیب عصبی دچار بی‌حسی در ناحیه پاها می‌شوند و در نتیجه هیچ علامتی ندارند. این آسیب عصبی می‌تواند توانایی احساس درد، سرما یا گرما را از بین ببرد.

در مبتلایان به دیابت نوع ۲ همیشه نداشتن درد علامت خوبی نیست و می‌تواند زنگ خطر باشد. بنابراین همین درد می‌تواند بیانگر وجود یک مشکل بوده که بی‌توجهی به آن ممکن است تبعات زیادی داشته باشد. بیماران مبتلا به دیابت که دردی حس نمی‌کنند، حتی با بریدگی، زخم یا سوزش در ناحیه پاها هم احساسی ندارند.

چگونه از بروز پاهای مبتلا به دیابت پیشگیری کنیم؟

کنترل مداوم پاها احتمال بروز مشکلات جدی برای پاها را کاهش می‌دهد. این مساله حائز اهمیت است که مبتلایان به دیابت به طور دائم با وجود آسیب عصبی و کاهش گردش خون به‌دلیل بروز دیابت، پاهای خود را کنترل کنند. این آسیب عصبی هوشیاری شما را نسبت به درد کاهش داده و درمان را کندتر می‌کند. درواقع، کنترل پاها در مبتلایان به دیابت نوع ۲ به این معناست که وجود هر آسیبی در پاها ممکن است بیانگر آسیب واردشده به پاها به دلیل ابتلا به دیابت در مراحل اولیه باشد و با کنترل پاها می‌توانید آن را شناسایی کرده و مانع از خطرناک‌شدن بیماری شوید. اگر خودتان قادر به بررسی پاهایتان نیستید، از فرد دیگری کمک بگیرید تا پاها را کنترل کند. اگر زخم یا جراحتی روی پاها وجود داشته باشد که به سرعت درمان نمی‌شود، بهتر است حتما به دنبال درمان باشید.

با کدام علائم به پزشک مراجعه کنید؟

درست است که محققان توصیه می‌کنند افراد علائم احتمالی را که در دیابت نوع ۲ ایجاد می‌شود، سریع‌تر تشخیص دهند اما مشاهده برخی علامت‌ها می‌تواند روند درمان را سریع‌تر کند. اگر ترک‌خوردگی در پوست پاهای خود مشاهده می‌کنید یا زخم‌های پاهایتان ترشح دارد؛ اگر قسمت فوقانی پوست یا تمام پا تغییر رنگ داده و به قرمز، آبی، رنگ پریده یا تیره متمایل باشد؛ اگر متوجه تورم بیش از حد در پاهایتان شده‌اید به دنبال جراحت یا تاول هم روی آن باشید؛ قرمزی یا تورم در اطراف زخم یا در ناحیه‌ای که پیش از این هم جراحت برداشته اهمیت زیادی دارد. با دیدن هر کدام از این علائم به پزشک مراجعه کنید تا از سلامت پاهایتان مطمئن شوید.

مراقبت‌های روزانه مبتلایان به دیابت

اگر مبتلا به دیابت هستید، توصیه می‌کنیم سیگارکشیدن را کنار بگذارید. مصرف سیگار، گردش خون را به‌ویژه در افراد مبتلا به دیابت مختل می‌کند که ممکن است به‌طور جدی مشکلات پاها را تشدید کند. بنابراین برای کنترل چنین شرایطی باید میزان قند خون را با مصرف رژیم‌غذایی و ورزش منظم در حد متعادل نگه دارید. لزومی ندارد مبتلایان به دیابت نوع ۲ خود را از غذاخوردن محروم کنند اما برای کنترل این بیماری باید از خوردن برخی غذاهای خاص پرهیز کنند. در این میان، کربوهیدرات‌ها بیشترین تأثیر را در بالابردن قند خون دارند. کربوهیدرات‌ها ساده‌تر از چربی‌ها و پروتئین‌ها تجزیه و تبدیل به قند خون می‌شوند.

هرچه یک ماده‌غذایی سریع‌تر تجزیه شود، تأثیر آن روی بالارفتن قند خون بیشتر است. مواد غذایی که قند خون شما را به‌سرعت بالا می‌برند عبارتند از قند و شکر و غذاهای شیرین، نوشیدنی‌های قندی، نان سفید، سیب‌زمینی و برنج سفید. حتما هر روز پاهایتان را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. در صورتی که دچار آسیب عصبی شده‌اید، حتما پیش از شست‌وشوی پاها، دمای آب را کنترل کرده و بعد از آن لابه‌لای انگشتان پا را خوب خشک کنید تا مستعد رشد قارچ و میکروب نشود. در صورت خشک بودن پوست پاها، بعد از شست‌وشو با کرم‌ آن را مرطوب نگه دارید.

هفته‌ای یک بار ناخن‌ها را کنترل کنید که هم کوتاه باشند و هم تیزی ناخن داخل گوشت اطراف ناخن فرو نرفته باشد. هرگز در فضای خانه یا بیرون با پای بـر×ه×ن×ه راه نروید.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #47
همه چیز درباره گیاه خارخَسَک:::
محققان دریافته‌اند که مصرف دوز روزانه ۷۵۰ الی ۱۵۰۰میلی‌گرم از این گیاه به مدت ۲ماه در مردان، میل ج×ن×س×ی کاهش یافته را تا ۷۹درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، رکسنا دانیالی - خارخَسَک با نام علمی Tribulus Terrestris گیاهی علفی، یک ساله و دارای ساقه های خوابیده است که گل هایی کوچک به رنگ زرد دارد. هرچند از تمام قسمت های گیاه مورد نظر از جمله میوه، دانه، برگ و ریشه می توان برای مقاصد درمانی و دارویی استفاده کرد، اما معمولا میوه پرکاربردترین بخش خارخسک است.

این گیاه بوته ای که تحت عناوین دیگری نظیر خسک و شکوهنج نیز شناخته می شود، در نقاط مختلف کره زمین مانند اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه رشد می کند. ریشه و میوه خارخسک از دیرباز در طب سنتی چین و طب آیورودا هند تاریخچه ای طولانی و مصرف دارویی داشته اند. مردم محلی مناطق مذکور غالبا از این گیاه برای افزایش میل ج×ن×س×ی، حفظ سلامت مجاری ادراری، تسهیل دفع سنگ های ادراری و همچنین کاهش تورم استفاده می کنند. مجموعه این فواید سبب شده تا امروزه از تریبولوس به طور گسترده در تولید مکمل های دارویی کمک گرفته شود. این محصولات به راحتی از طریق داروخانه های سراسر کشور قابل خریداری هستند.

در ادامه نگاهی به برخی از پر مصرف ترین و در عین حال مهم ترین مزایای استفاده از خارخسک خواهیم داشت که همگی با استناد به مقاله منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا جمع آوری شده اند:

تاثیرگذاری بر سلامت دستگاه قلبی- عروقی و قند خون

هرچند اکثر مردم از خارخسک بیشتر به خاطر اثرات بالقوه آن بر عملکرد ج×ن×س×ی استفاده می کنند، اما این گیاه خارق العاده به واسطه فواید مهم دیگری نظیر تاثیرگذاری بر سلامت دستگاه قلبی و همینطور قند خون هم مورد بررسی قرار گرفته است.

برای مثال در پژوهشی تاثیر مصرف روزانه 1000 میلی گرم خارخسک روی 98 زن مبتلا به دیابت نوع 2 آزمایش شد. پس از گذشت 3 ماه بانوانی که مکمل مصرف کرده بودند در مقایسه با شرکت کنندگان گروه دارونما، سطح قند خون و کلسترول پایین تری را نشان دادند.

علاوه بر این مطالعات حیوانی نیز تایید کردند که خارخسک می تواند با کاهش سطح قند خون، رگ های خونی را از آسیب های احتمالی محافظت کرده و از افزایش کلسترول خون نیز جلوگیری کند.

کمک به تقویت میل ج×ن×س×ی

یکی از محبوب ترین کاربردهای خارخسک به همین مورد مربوط می شود. محققان دریافته اند که مصرف دوز روزانه 750 الی 1500 میلی گرم از این گیاه به مدت 2 ماه در مردان، میل ج×ن×س×ی کاهش یافته را تا 79 درصد افزایش می دهد. از طرفی 67 درصد بانوان با مشکل مشابه نیز تقویت میل ج×ن×س×ی به دنبال مصرف 90 روزه 500 الی 1500 میلی گرم خارخسک را گزارش کردند.

در خصوص اختلال نعوظ آقایان هم نتایج ضد و نقیضی به دست آمده است. برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف 800 میلی گرم از این مکمل به طور روزانه قادر به بهبود اختلال عنوان شده خواهد بود. در مقابل گزارشاتی دیگری در دست هستند که دوز روزانه 1500 میلی گرم در راستای تاثیر قابل قبول را توصیه می کنند.

سایر آثار بالقوه

بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات گوناگون، شمار زیادی از دانشمندان معتقد هستند که می توان نسبت به فواید زیر نیز اظهار امیدواری کرد:

- تعادل مایعات: خارخسک با اثر مدری خود به عنوان یک عامل ادرار آور عمل کرده و تولید آن را افزایش می دهد.

- تقویت سیستم ایمنی: تجویز فرآورده های گیاهی حاوی خارخسک در موش های صحرایی در فضای آزمایشگاهی نشان دهنده تاثیر این گیاه بر تقویت سیستم ایمنی بوده است.

- سلامت مغز و دستگاه عصبی: این ترکیب در محصولات چند جزئی، اثر ضد افسردگی بر موش های آزمایشگاهی داشته است.

- کاهش التهاب: برخی از تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که خارخسک می تواند حاوی اثرات ضد التهابی باشد.

- تسکین درد: مکمل های با دوز بالا از خارخسک قادر به مهار سیگنال درد در موش های صحرایی بوده اند.

- کمک به درمان سرطان: تست های آزمایشگاهی حاکی از تاثیر ضد سرطانی احتمالی خارخسک هستند.

نحوه مصرف و عوارض

محققان تا به امروز از دوزهای متنوع به منظور ارزیابی اثرات خارخسک استفاده کرده اند. در مطالعات انجام شده روی فواید مرتبط با کاهش قند خون، بیشتر از دوز روزانه 1000 میلی گرم استفاده شد. این در حالی است که مطالعات مربوط به افزایش میل ج×ن×س×ی، دوزهای 250 الی 1500 میلی گرم به صورت روزانه را بررسی کرده اند.

گفتنی است که بر اساس یک سری از پژوهش ها، بهتر است تنظیم دوز مصرفی خارخسک با توجه به وزن بدن صورت گیرد. در چنین مطالعاتی معمولا به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، از 10 الی 20 میلی گرم عصاره استاندارد شده گیاهی استفاده شده است. برای مثال اگر وزن شما حدودا 70 کیلوگرم است، دوز روزانه معادل 700 الی 1400 میلی گرم مناسبتان خواهد بود.

در خصوص عوارض جانبی، آزمایش با استفاده از دوزهای متفاوت نگرانی های بسیار خفیفی را در این زمینه به دنبال داشت. با این وجود عوارض جانبی غیر معمول شامل گرفتگی معده و آسیب احتمالی کلیوی هستند. لازم به ذکر است که یک مورد مسمومیت هم در مردی که به منظور درمان سنگ کلیه از این فرآورده استفاده می کرد، گزارش شد. در مجموع بر اساس مطالعاتی که تا به امروز انجام شده اند، مکمل های دارویی خارخسک فاقد عوارض جانبی جدی، شدید و تهدید کننده حیات هستند. اما توصیه می شود که افراد علاقه مند به مصرف این دسته از فرآورده های گیاهی، پیش از هرگونه اقدامی نخست با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنند و احتیاطات مصرف را در نظر داشته باشند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #48
علت نوسانات قند خون چیست؟
از آنجا که بیماری دیابت یکی از بیماریهایی است که روز به روز به شمار مبتلایان به آن اضافه می شود، ضروری است بدانیم کدام غذاها، داروها و یا شرایط زندگی باعث افزایش یا کاهش سطح قند خون می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دراینجا ۱۵ دلیل برای نوسانات قند خون در مبتلایان به این بیماری معرفی شده اند:

کافئین: نوشیدن قهوه حتی نوع بدون شکر آن، قند خون را افزایش می دهد. چای سیاه، چای سبز و نوشیدنی های انرژی زا نیز مانع کنترل قند خون در دیابتی ها می شود. از آنجا که هر فرد دیابتی واکنش متفاوتی به غذاها و نوشیدنی های شیرین نشان می دهد، بهتر است نحوه پاسخ این افراد به چنین خوراکی هایی مورد بررسی قرار گیرد.

خوراکی های بدون شکر: بسیاری از غذاهای بدون شکر سطح قند خون را بالا می برند اما چرا این غذاها می توانند حاوی کربوهیدراتهای حاوی نشاسته، باشند. بررسی میزان کربوهیدرات این غذاها قبل از انتخاب آنها ضروری است. شما همچنین باید به سوربیتول و گزیلیتول آنها نیز دقت کنید. این شیرین کننده های مصنوعی دارای کربوهیدرات هستند و باعث افزایش قند خون می شوند.

سرماخوردگی: قند خون شما افزایش می یابد زمانی که بدن در حال مبارزه با یک بیماری است. آنتی بیوتیک ها، ضد احتقان ها و سایر داروهای مشابه می تواند بر روی قند خون شما تاثیر بگذارد. توصیه می شود آب و مایعات زیادی بنوشید تا آب کافی به بدنتان برسد. اگر بیشتر از دو ساعت دچار اسهال و استفراغ هستید و یا دو روز متوالی بیمار هستید و بهتر نشده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

استرس شغلی: ناراضی بودن از کار و به طور کلی استرس های مرتبط با کار می تواند هورمون هایی را در بدن آزاد کند که باعث افزایش قند خون شوند. این روند در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شایع تر است. سعی کنید با استراحت، تنفس عمیق و ورزش مدیریت استرس خود را به دست بگیرید و اگر ممکن است موقعیت و مسئولیت خود را عوض کنید.

نوشیدنی های ورزشی: برخی از این نوشیدنی ها حاوی شکر فراوان هستند اگرچه کمبود آب بدن را جبران می کنند. اگر قرار است کمتر از یک ساعت ورزش کنید، بهترین نوشیدنی همان آب است. اگر می خواهید ورزش های طولانی تر و سنگین تر انجام دهید، با پزشک خود در مورد کالری، کربوهیدرات و مواد معدنی این نوشابه ها باید مشورت کنید.

میوه های خشک: انتخاب میوه، یک انتخاب سالم است اما باید بدانید که میوه های خشک شده کربوهیدرات بیشتری دارند و قند خون را به سرعت بالا می برند.

استروئیدها: کروتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزولون برای درمان جوش یا تاول، ورم مفاصل، آسم و بسیاری دیگر از شرایط پزشکی می تواند قند خون را بالا ببرد و حتی خطر ابتلا به دیابت در برخی افراد را افزایش دهد. دیورتیک ها یا همان کمک کننده ها به کنترل فشار خون بالا نیز همین خاصیت را دارند. برخی از داروهای ضد افسردگی نیز باعث نوسانات قند خون می شوند.

داروهای سرماخوردگی: ضد احتقان هایی مانند پزودوافدرین یا فنیل افرین می تواند قند خون را بالا ببرد. داروهای ضد سرماخوردگی گاهی حاوی شکر است. آنتی هیستامین ها مشکل خاصی در رابطه با قند خون ایجاد نمی کنند. در مورد اثرات احتمالی این داروها قبل از خرید، با داروساز یا پزشک مشورت کنید.

فعالیت های خانگی: این فعالیت ها با شدت متوسط کمک کننده به مبتلایان به دیابت است و می تواند باعث کاهش قند خون در بیماران شود.

ماست: از نوع پروبیوتیکش، حاوی باکتری های سالم است که روند هضم را بهبود می بخشد و منجر به تقویت سیستم ایمنی و کنترل قند خون می گردد. از انتخاب ماست های حاوی قند و شکر پرهیز کنید.

رژیم گیاه خواری وگان: یک مطالعه نشان داده که مبتلایان به دیابت نوع دو که این رژیم را دنبال می کنند، قندخونشان بهتر کنترل شود و نیازشان به انسولین کاهش می یابد. البته باید قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی با پزشک مشورت کرد.

ورزش: هنگامی که فرد آنقدر ورزش می کند که ع×ر×ق می کند و ضربان قلبش زیاد می شود، قند خون ممکن است بالا برود و سپس افت کند. ورزش های شدید و یا استقامتی می توانند باعث کاهش قند خون حداقل به مدت کمتر از ۲۴ ساعت گردند. قند خونتان را قبل، حین و بعد از ورزش بررسی کنید.

هورمون های زنانه: هنگامی که هورمون زنانه تغییر می کند، میزان قند خون نیز تغییر می کند. ماهیانه قند خونتان را کنترل کنید تا ببینید قاعدگی چه تاثیری بر قند خونتان دارد. تغییرات هورمونی در یائسگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در کنترل قند خون گردد. با پزشک خود راجع به خطرات و فواید درمان های هورمونی صحبت کنید.

خواب: برخی دیابتی های نوع یک، در طول خواب، قند خونشان به شدت افت می کند. بهتر است قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب، قند خون خود را بررسی کنید. خوردن یک میان وعده قبل از خواب ممکن است مفید باشد.

دارچین: برخی تحقیقات حاکی از آن است که مصرف دارچین، به بدن کمک می کند تا از هورمون انسولین استفاده کند و ممکن است قند خون را در دیابتی های نوع ۲ کم می کند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #49
کنترل دیابت با مصرف گیاه بوقناق:::
یک متخصص طب سنتی ایرانی گفت: مصرف گیاه بوقناق برای درمان دیابت و بیماری‌های کبدی موثر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی ایرانی، اظهار کرد: گیاه بوقناق در طب سنتی به نام قرصعنه شناخته می‌شود و نام علمی آن Eryngium است. این گیاه دارای مزاجی گرم و خشک بوده وخواص درمانی بسیار زیادی دارد که بیشتر در مناطق استان‌های اصفهان و آذربایجان رویش دارد.

او افزود: مصرف این گیاه در درمان بیماری‌هایی از قبیل سرفه، تنگی نفس، آسم، دفع سموم و بلغم، دل درد، بیماری‌های کبد، درد‌های پهلو و کمر موثر است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: کاهش قند خون یکی دیگر از تاثیرات مثبت و درمانی مصرف این گیاه است. اما افراد باید توجه داشته باشند که مصرف گیاهان سنتی نمی‌تواند جایگزین کامل دارو‌های شیمایی شود. این گیاه تاثیر زیادی بر درمان دیابت دارد؛ بنابراین لازم است تا بیماران مبتلا به دیابت در صورت استفاده از گیاهان دارویی مرسوم در درمان دیابت، از قطع خودسرانه دارو‌های شیمیایی خودداری کنند.

حاجی حیدری در خصوص چگونگی مصرف این گیاه افزود: یک قاشق چای‌خوری ریشه گیاه بوقناق در یک فنجان آب که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت چای و دمنوش روزی سه تا چهار فنجان قابل استفاده است، در بعضی منابع تاثیر ضد اسپاسم و خلط آور و درمان برونشیت و التهاب مجاری ادرار و سنگ کلیه ذکر شده است.

او گفت: با توجه به اینکه گیاه بوقناق دارای گونه‌های متعددی است، مطالعات علمی در مورد تاًثیر گونه‌های مختلف این گیاه در کاهش قند خون در کشور‌های مختلف انجام شده و مقالاتی هم در این زمینه به چاپ رسیده که برخی از آن‌ها تاثیر این گیاه را در درمان دیابت مفید دانسته اند و برخی دیگر از مقالات نیز تاثیر معناداری در کاهش قند خون برای آن در نظر نگرفته اند که نیاز به بررسی و مطالعه بیشتری در مورد تاًثیر آن بر دیابت احساس می‌شود.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,382
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #50
بیماران دیابتی مراقبت قند زیاد این میوه ها باشند:::
برخی میوه‌ها نسبت به سایرین قند بیشتری دارند که باید در مصرف آن‌ها زیاده روی نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیستی از میوه‌ها وجود دارد که نسبت به سایر میوه‌های قند بیشتر دارند:

انبه

WebMed، یک انبه بزرگ حاوی ۴۵ گرم قند است که اگر می‌خواهید وزن خود یا مقدار قند مصرفی خود را کنترل کنید، بهترین گزینه برای شما نیست. احتمالاً بهتر است دو تکه بخورید و بقیه را برای بعد نگه دارید.

انگور

یک فنجان انگور حاوی حدود ۲۳ گرم قند است که برای چیز‌هایی که به راحتی می‌توان جوید کافی است.

گیلاس

یک لیوان گیلاس حاوی ۱۸ گرم قند است و اگر یک کاسه بزرگ را با آن پر کنید، می‌توانید همه آن را با خیال راحت بخورید. میان وعده خود را از قبل اندازه بگیرید تا دقیقاً بدانید چقدر قند دریافت خواهید کرد.

گلابی

یک دانه متوسط گلابی دارای ۱۷ گرم قند است. اگر می‌خواهید قند خود را کاهش دهید، همه آن را نخورید، فقط چند برش را در کنار مقداری شیر کم چرب یا سالاد خود بخورید.

هندوانه

یک برش متوسط از این میوه تابستانی حاوی ۱۷ گرم قند است. همانطور که از نامش پیداست این میوه، پر از آب است و حاوی مواد معدنی خاصی به نام الکترولیت است که بدن شما پس از مدتی در معرض نور خورشید برای شارژ مجدد به آن نیاز دارد. سعی کنید فقط یک یا دو تکه از آن را بخورید.

زیتون

دو عدد زیتون با اندازه متوسط دارای ۱۶ گرم قند است. اگر سعی می‌کنید میزان مصرف قند خود را زیر نظر داشته باشید، ممکن است مقداری پنیر را خرد کرده و مقداری انجیر را برای یک وعده غذایی غنی از پروتئین روی آن پخش کنید.

موز

یک موز متوسط دارای ۱۴ گرم قند است. اگر این مقدار بیشتر از آنچه از نیاز شما به نظر می‌رسد، نصف آن را در غلات صبحانه خود برش دهید یا یک تکه کوچک را در وسط ساندویچ کره بادام زمینی له کنید.

در ادامه همچنین میوه‌هایی که دارای قند کمتری نسبت به سایر میوه‌ها هستند، ذکر کرده است:

آووکادو

همه میوه‌ها دارای طعم شیرین نیستند. یک آووکادو کامل فقط ۱.۳۳ گرم قند دارد. آن را در سالاد بگذارید، روی نان تست بریزید و از آن لذت ببرید.

اما آووکادو در حالی که قند کمی دارد، کالری بالایی نیز دارد، بنابراین شاید ایده خوبی نباشد که آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

گواوا

هر میوه گووا حاوی ۵ گرم شکر و حدود ۳ گرم فیبر است -بیشتر از آنچه از یک وعده برنج قهوه‌ای یا یک تکه نان سبوس دار دریافت می‌کنید. اگر گواوا را به همراه پوست به اسموتی‌های خود اضافه کنید، فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد.

تمشک

این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر، حدود ۸ گرم در هر فنجان - و فقط ۵ گرم قند است. فیبر برای هضم خوب غذا مناسب است و می‌تواند به شما کمک کند با کالری کمتری احساس سیری کنید.

طالبی

یک برش متوسط طالبی حاوی حدود ۵ گرم قند - و تنها ۲۳ کالری است.

میوه پاپایا

نصف یک دانه کوچک پاپایا حاوی ۶ گرم قند است؛ بنابراین نیمی از آن‌ها برای خوردن در یک زمان کافی است.

توت فرنگی

یک لیوان توت فرنگی کامل فقط ۷ گرم قند دارد. آن را به سالاد اضافه کنید و آن را با شیر تازه یا بستنی میل کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین