. . .

پزشکی ×اخبار مهم پزشکی×

تالار متفرقه پزشکی

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #31
روش جلوگیری از ابتلا به قارچ سیاه:::
کارگرآنلاین|جراح چشم و صورت گفت: بیماری قارچ سیاه یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند، بروز می‌کند. این بیماری علایم مختلفی دارد که عفونت چشم و مغز با خطر کوری و مرگ جزء عوارض این بیماری است.

ناصر کریمی، جراح پلاستیک چشم و صورت و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «بیماری قارچ سیاه»،گفت: بیماری قارچ سیاه که در زبان پزشکی با نام موکورمایکوزیس از آن یاد می‌شود، یک عفونت قارچی جدی است که عموماً در افرادی که دستگاه ایمنی ضعیف تری داشته و توان مبارزه کمتری با عفونت دارند بروز می‌کند.

وی ادامه داد: این بیماری چهره‌های مختلف با علایم مختلف دارد که از آن میان، عفونت جدی چشم و مغز با خطر کوری و مرگ جزو عوارض این بیماری است.این جراح پلاستیک چشم و صورت افزود: از آنجا که در گروهی از بیماران مبتلا به کرونا که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند این بیماری مشاهده شده است، نام قارچ سیاه اخیرا بیش از گذشته به گوش می‌رسد و ممکن است پرسش‌ها و نگرانی‌هایی را در اذهان ایجاد کرده باشد.

کریمی یادآور شد: لازم است توجه شود که قارچ سیاه با کرونا پا به عرصه وجود نگذاشته است و بیماری جدیدی نیست. نکته دیگر اینکه این بیماری در تمام مبتلایان کرونا رخ نمی‌دهد و اساسا علتش ویروس کرونا نیست.

وی ابراز داشت: قارچ سیاه، یک عامل بیماری زاست که هاگ آن (عامل اولیه و خفته بیماری) در مجاری تنفسی بسیاری از ما به وفور یافت می‌شود ولی در افراد با دستگاه ایمنی سالم، قدرت بیماری زایی ندارد.

این جراح پلاستیک چشم و صورت بیان داشت: پیش از دوران کرونا موارد بیماری قارچ سیاه عمدتا در افرادی با دیابت کنترل نشده و در درجه بعد در بیمارانی با ضعف دستگاه ایمنی مانند دریافت کنندگان پیوند اعضا، ایدز، نارسایی کلیه و سرطان‌ها دیده می‌شد.

کریمی تصریح کرد: در پژوهشی که این جانب و همکارانم در سال 1398 در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) انجام دادیم مشخص شد که در میان مبتلایان قارچ سیاه تعداد بیماران دیابتی تقریبا دو برابر بیماران دیگر است و این، نقش مهم عدم کنترل قند خون را در بروز بیماری قارچ سیاه نشان می دهد. وی خاطرنشان کرد: بیماری دیابت که متاسفانه به علت سبک زندگی ناصحیح (پرخوری، چاقی، کم تحرکی و الگوی غلط خواب) رو به گسترش است، مادر امراض متعدد و ویرانگری مانند سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، زخم های عمیق و عفونت‌های جدی مانند قارچ سیاه است.

این جراح چشم و صورت یادآور شد: به همین علت هزینه بسیار کلانی را بر فرد مبتلا و بر جامعه تحمیل می‌کند و لازم است همه ما با اتخاذ سبک صحیح زندگی و اصلاح عادات تغذیه و فعالیت بدنی و خواب از احتمال ابتلای به آن بکاهیم.

کریمی متذکر شد: اگر هم بین ما افرادی به دیابت مبتلا شدند کنترل صحیح بیماری و پیشگیری از عوارض کاملا امکان پذیر است. متاسفانه بسیاری از بیماران دیابتی گمان می‌کنند مصرف دارو به معنای کنترل بودن بیماری است.

وی افزود: بسیاری از آنها پس از سالها ابتلا به بیماری هنوز نمی‌دانند تغذیه فرد دیابتی چه تفاوتی با سایر اعضای خانواده می‌کند. این گونه ناآگاهی‌ها و غفلت‌ها و پشت گوش انداختن‌ها سبب می‌شود که بسیاری از مبتلایان دیابت صدمات ناگواری در سلامت خود و آسایش خانواده و هزینه‌های زندگی متحمل شوند که یکی از دهها مورد آن، بیماری وخیم قارچ سیاه است.

این جراح پلاستیک چشم و صورت گفت: در نتیجه لازم است تمام بیماران دیابتی مفهوم صحیح کنترل بیماری دیابت را یاد بگیرند و از مهار شدن بیماریشان اطمینان یابند.کریمی تصریح کرد: گروهی از بیماران کرونا در مرحله وخیم بیماری (عموما در زمان بستری) دچار حالتی از بیماری می‌شوند که به نام "طوفان سایتوکاین" شناخته می‌شود و یکی از درمان‌های آن استفاده از داروهای خانواده کورتیکوسترویید است.

وی اضافه کرد:این خانواده دارویی بین مردم به نام کورتون مشهور هستند. هر چند این داروها به منظور نجات جان بیمار از مرحله وخیم کرونا تجویز می‌شوند اما احتمال عوارض سنگین و متعددی برای بیمار به همراه می آورند (مانند سیاه شدگی سر استخوان ران، نارسایی غده ی فوق کلیه و ...) که یکی از این عوارض احتمال ابتلای به قارچ سیاه است.

این جراح پلاستیک چشم و صورت یادآور شد: پژوهشگران احتمال می‌دهند افزایش شدید قند خون در پی مصرف کورتیکوسترویید در این بیماران کرونا، یک عامل اصلی بروز بیماری قارچ سیاه باشد و این موضوع اهمیت کنترل قند خون در بیماران کرونا را نشان می‌دهد.

کریمی افزود: در کنار کورتیکوستروییدها، عوامل دیگری مانند خود بیماری کرونا یا داروهای ضد ویروس نیز ممکن است در خارج شدن قند خون از کنترل نقش داشته باشند. هرچه هست، می‌دانیم افزایش قند خون در بیماران کرونایی و هم چنین مصرف کورتیکوسترویید در بیماران کورونایی عامل خطر مهمی برای رخداد بیماری قارچ سیاه است.وی اظهار داشت: از همین رو به همه افراد جامعه توصیه می‌شود اولا با رعایت شیوه نامه‌ها در حد امکان از ابتلای به بیماری کرونا پیشگیری کنند و در مرحله بعد، اگر فردی مبتلا به کرونا شد (مخصوصا بیماران دیابتی) با بررسی متناوب و مکرر قند خون از مهار بودن قند خون اطمینان حاصل شود.

این جراح پلاستیک چشم و صورت تاکید کرد: نباید در گرماگرم عوارض تنفسی کرونا از سطح قند خون غفلت شود. توصیه سوم اینکه هرگز نسخه‌ای که برای یک بیماری کرونایی تجویز شده است را نباید خودسرانه به بیماران کورونایی دیگر توصیه کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: چه بسا کورتیکوسترویید در نسخه یک بیمار کورونایی شفابخش باشد و برای یک بیمار کرونایی دیگر دارویی بدون منفعت و حتی ویران گر. توصیه می‌شود تا حد امکان بیماران سرپایی از کورتون‌ها استفاده نکنند.

منبع: فارس
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #32
قارچ سیاه به کدام گروه از بیماران آسیب بیشتری می‌رساند؟
کارگر آنلاین/متخصص بیماری‌های داخلی و عضو کمیته موکورمایکوزیس (بیماری قارچ سیاه) مستقر در بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: بیماری قارچ سیاه در افرادی که ایمنی بدنشان ضعیف است مانند بیماران دیابتی یا بیمارانی که دچار ضعف ایمنی بدن هستند بروز می‌کند.

دکتر مریم دهقان روز شنبه افزود: بیماری قارچ سیاه ارتباطی با بیماری کووید ۱۹ ندارد و این گونه نیست که این بیماری به واسطه کرونا ایجاد شده باشد.

وی تصریح کرد: ابتلای برخی از کرونایی‌ها به این بیماری ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن به واسطه مصرف برخی از داروهایی مانند کورتون که ناگزیر به تجویز آن هستیم، عدم تغذیه مناسب یا عدم کنترل قند خون در طول ایام ابتلا به کرونا است.

این متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه قارچ سیاه با نام علمی "موکورمایکوزیس" شناخته می شود، یادآور شد: شرط اساسی درمان بیماری قارچ سیاه این است که بیمار به محض مشاهده کوچکترین علائم این بیماری یا حتی شک نسبت به این بیماری به پزشک مراجعه کند تا تحت معالجه قرار گیرد.

به گفته وی در صورت مراجعه دیرهنگام، سینوس های بیمار گرفته و حفره چشم درگیر می شود و حتی درگیری مغزی ایجاد شده و علی رغم کارهای درمانی و جراحی توسط متخصصان چشم، گوش و حلق، باز هم احتمال مرگ و میر خیلی بالاست.

وی ادامه داد: مراجعه زودهنگام بیمار، تشخیص سریع و درمان زودرس می تواند از مرگ و میر بیماران جلوگیری کند؛ همچنین کنترل بیماری های زمینه ای، دارو و درمان زودهنگام و کنترل های جراحی در صورت لزوم سبب جلوگیری از این بیماری می شود.

این متخصص بیماری های داخلی اظهار داشت: بیمارستان شهید صدوقی به عنوان بیمارستان معین این بیماری در استان یزد معرفی شده تا بیماران مبتلا به قارچ سیاه به این بیمارستان منتقل شوند.

وی اضافه کرد: درمان بیمار مبتلا به قارچ سیاه نیازمند کار تیمی است و از این رو تیمی متشکل از متخصصان داخلی، عفونی، گوش،حلق و بینی، چشم و نورولوژی در قالب کمیته ای در این مرکز درمانی تشکیل شده که معاینه های لازم را بر روی بیمار انجام و روزانه پیشرفت بیماری را کنترل می کنند.

عضو کمیته موکورمایکوزیس (بیماری قارچ سیاه) مستقر در بیمارستان شهید صدوقی یزد افزود: چنانچه بیماران کرونایی در هنگام درمان مراقب تغذیه خود باشند، کنترل قند خون را فراموش نکنند و به حرف پزشک معالج گوش دهند و در صورت نیاز برای کنترل قند خون انسولین تزریق کنند دچار ضعف در سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری قارچ سیاه نمی شوند.

وی ترشح چرکی یا خونی از بینی، درد چشم یا صورت، بی حسی در یک قسمت از صورت، ورم ملتحمه و تاری چشم را مهمترین علائم بیماری قارچ سیاه عنوان کرد.

دهقان ادامه داد: قارچ سیاه فقط مربوط به ریه نمی شود و ممکن است پوست، مغز و یا دستگاه گوارش را درگیر کند و نوع نگران کننده آن سبب درگیری سینوس ها شده که ممکن است به مغز سرایت کند.

وی "رینوسربرال" را شایع ترین نوع بیماری قارچ سیاه عنوان کرد و گفت: این درگیری که اغلب در بیماران دیابتی صورت می گیرد از سینوس ها شروع می شود و چنانچه کنترل نشود به کاسه چشم منتقل می شود و ممکن است به مغز هم سرایت کند.

متخصص بیماری های داخلی اضافه کرد: در صورتی که این بیماری، بافت بدن را درگیر کند شاید در مرحله اولیه چیزی مشاهده نشود ولی بعدها قرمز رنگ شده و ورم و التهاب پیدا می کند و بعد به رنگ ارغوانی با یکسری از زخم های سیاه تبدیل می شود و ممکن است به سمت دهان گسترش یافته و یکسری زخم های سیاه رنگ و دردناک ایجاد کند.

منبع: ایرنا
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #33
ورود دومین محموله داروی قارچ سیاه به کشور/واردات ادامه دارد:::
کارگر آنلاین/ سید حیدر محمدی، گفت: روز گذشته دومین محموله داروی آمفوتریسین B برای درمان قارچ سیاه شامل ۱۳ هزار عدد وارد کشور شد.

سید حیدر محمدی، گفت: روز گذشته دومین محموله داروی آمفوتریسین B برای درمان قارچ سیاه شامل ١٣ هزار عدد وارد کشور شد.

وی با عنوان این مطلب که محموله اول شامل ۲۲ هزار عدد داروی قارچ سیاه بود، افزود: این واردات همچنان ادامه خواهد داشت.


منبع: مهر
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #34
این دانه ارزشمند تمام ضعف بیماران کرونا را از بین می برد:::
در دوران شیوع کرونا ، یکی از مواردی که در بیماران کرونایی دیده می شود مشکلات ریوی است و بیماران کرونا پس از بهبودی هم دچار ضعف شدید هستند و استفاده از نخود ، رژیم بسیار مفیدی برای رفع ضعف و بازگشت قوای بدن است.

نخود پخته برای دردهای ریوی مفید است تا آنجا که در طب سنتی از آن به غذای ریه نام برده می شود.

در دوران شیوع کرونا ، یکی از مواردی که در بیماران کرونایی دیده می شود مشکلات ریوی است و بیماران کرونا پس از بهبودی هم دچار ضعف شدید هستند و استفاده از نخود ، رژیم بسیار مفیدی برای رفع ضعف و بازگشت قوای بدن است.
نخود ، برطرف کننده ضعف بیماران کرونایی

نخود دارای املاح ، ویتامین و پروتئین‌های متعددی از جمله نشاسته ، کلسیم ، فسفر ، آهن ، سدیم ، پتاسیم ، روغن گیاهی ، مس و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A ، B1، B2 است .خیسانده نخود در سرکه به مدت یک شب برای کشتن کرم معده هم بسیار مفید و باز کننده انسداد هاست .

نخود تقویت ‌کننده قلب و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

نخود ، برطرف کننده ضعف بیماران کرونایی

دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری‌های خود ایمنی مانند ام‌اس هستند نیز توصیه می‌شود.از بین برنده انگل‌های روده ، برطرف ‌کننده درد سینه و تنگی نفس ، تقویت‌کننده ریشه مو ، درمان زردی ، درمان دردهای کلیه و افزایش حافظه است.

نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است. در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

بنابراین فلافل به دلیل دارا بودن نخود ، دارای ریزمغذی های مفیدی است و علاوه بر در دسترس بودن و قیمت مناسب ، استقبال فرزندان از آن بیشتر از آب نخود است .

فلافل در رژیم غذایی هفتگی یک خانواده بسیار مفید است به شرط آنکه ملاحظات بهداشتی و استفاده از روغن مناسب برای سرخ کردن آن رعایت شود .

جوانه نخود حاوی مقادیر بالای مواد مغذی و پروتئین بوده و به عنوان یکی از بهترین و غنی ترین منابع گیاهی پروتئین برای گیاهخوران شناخته می شود. مصرف جوانه نخود به کنترل قند خون کمک می کند، باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و سلامتی پوست را بهبود می دهد.

نخود دارای اسید آمینه‌های مختلف ، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که می‌توانیم بگوییم نه فقط یک غذا بلکه دارو محسوب می‌شود و از بهترین حبوبات برای غذای انسان است که در طب سنتی هم برای مصرف آن تاکید شده است .
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #35
فواید بی نظیر نخود:::
نخود فواید فراوانی دارد و می توان گفت که برای سلامت بدن فوق العاده است، روشن شدن پوست صورت، درمان عفونت های قارچی و تقویت رشد مو نمونه هایی از خواص نخود می باشد.

نخود گیاهی است که خواص فراوانی دارد و برای سلامتی بدن عالی است. در گذشته از نخود در انواع غذاها استفاده می شد اما متاسفانه امروزه نخود که بسیار مفید و پرانرژی است از سفره ایرانیان در حال حذف شدن است. نخود نوعی بنشن است که سرشار از پروتیین، فیبر و کربو هیدرات ها بسیار پیچیده است. دو نوع نخود وجود دارد:نخود زرد بیشتر در خاور میانه و آمریکای شمالی و نخود سیاه (در هند، پاکستان و اتیوپی یافت می شود.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #36
خواص جالب و بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری:::
نخود فرنگی خواص بسیاری برای لاغری دارد و مصرف آن برای سلامت بدن هم مفید می باشد، البته روش های افزودن نخودفرنگی به رژیم غذایی برای لاغری مهم و حائز اهمیت است.

نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.
کاهش وزن با نخود فرنگی؟
افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. به طور کلی هر فنجان نخودفرنگی حاوی 134 کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.
نخود فرنگی برای لاغری
مواد مغذی نخود فرنگی
سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای 100 واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی 8 گرم فیبر و 28 درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.
علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.
نخود فرنگی و لاغری
آیا مصرف نخود فرنگی، موجب چاقی می شود؟
تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.
با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.
آیا میتوان از کره یا سس کنار نخود فرنگی استفاده کرد؟
اینکار به طور مستقیم روی مقدار انرژی دریافتی تاثیر دارد. کره یا سس سنگین می تواند با شاخص گلیسمی بالا در ارتباط باشد.
اندازه مشخصی از نخودفرنگی موجب بالا رفتن سریعتر قند خون نسبت به مواد غذایی دیگر می شود. به طور کلی بهتر است از بیشتر از مواد غذایی در رژیم خود استفاده کنیم که شاخص گلیسیمی پائینی دارند، علاوه بر این باید بار گلیسیمی آنها را نیز در نظر بگیریم. بارگلیسمی میزان حجم غذایی می باشد. مواد غذایی مانند هندوانه، نخودفرنگی و هویج ممکن است شاخص گلیسمی بالایی داشته باشند اما بار گلیسمی این غذاها پایین است. این بدان معناست که یک وعده از این مواد غذایی تاثیر زیادی بر روی قند خون ندارد.
نخودفرنگی یک ماده غذایی همه کاره است که نباید به عنوان تزئین غذا در نظر گرفته شود. افزودن زیاد این ماده غذایی پر خاصیت، راه حل مناسبی برای کاهش وزن سریع می باشد.
لاغری با نخود فرنگی
روشهای افزودن نخودفرنگی به رژیم غذایی برای لاغری و تناسب اندام :
از نخود فرنگی به عنوان غذایی کنار وعده اصلی با روشهای خلاقانه استفاده کنید.
نخود فرنگی را با دیگر سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، چربی های مفید برای قلب و منابع کم چرب پروتئین ترکیب کنید تا یک غذای کامل برای حفظ سلامتی داشته باشید.
از نخود فرنگی می توان در ترکیب انواع پلوها و کتلت ها استفاده کرد. همچنین می توان نخود فرنگی را به راحتی در تهیه حموص اضافه کرد.
استفاده از نخودفرنگی با پوششی که دارد، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای بیشتری را وارد بدن می کند.
نخود فرنگی های خشک یک میان وعده سالم و سیر کننده ای است که می توان در فواصل وعده های اصلی از آن استفاده کرد. البته باید توجه داشت که نباید بیش از یک مشت از نخود فرنگی خشک استفاده کنید.
نخود فرنگی را می توان به صورت تازه، منجمد، خشک شده یا خشک و منجمد استفاده کرد.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #37
"نخود فرنگی خطر دیابت را کاهش می دهد"

یک جهش طبیعی در نخود سبز پیدا شده است که باعث سلامت آنها می شود، خصوصاً اگر هدف جلوگیری از خطر دیابت باشد.

کارگر آنلاین| دلیل آن این است که مواد چروکیده، که هنوز در فروشگاه های مواد غذایی معمولی موجود نیست، کربوهیدرات کمتری دارند اما مقدار نشاسته مقاوم در برابر آن بیشتر است. بدن مدت بیشتری طول می کشد تا نشاسته مقاوم را که به جلوگیری از افزایش قند خون در بروز دیابت نوع ۲ کمک می کند را تجزیه کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که خوردن آرد ساخته شده از نخودهای چروکیده، نه فقط خوردن نخود فرنگی ، اثر مفیدی دارد.

محققان، خارج از موسسات در انگلیس، می گویند یافته های آنها “یک استراتژی رژیم غذایی جایگزین” برای مبارزه با افزایش نرخ دیابت نوع ۲ در سطح جهانی ارائه می دهد.

این تحقیق شامل چهار آزمایش بود که همگی با داوطلبان سالم انجام شد.

در مرحله اول، ۱۰ داوطلب چهار بار در طول چهار هفته به مرکز تحقیقاتی رفتند و در آنجا به ترتیب تصادفی، یک وعده غذایی مخلوط شامل ۵۰ گرم نخود چروکیده و یا آرد، یا غذای معمولی و یا آرد معمولی خوردند. محققان با استفاده از آزمایش نفس که هر ۱۵ دقیقه یک بار انجام می شود، سرعت تخلیه معده را ارزیابی کردند.

آزمایش دوم ۱۲ داوطلب را درگیر کرد، آنها برای استفاده از وعده های غذایی مشابه بدون دانستن اینکه کدام یک از نخودهای منظم و کدام یک از نخودهای چروکیده هستند، برای تأسیس وعده های غذایی مشابه به چهار روز و سه شب متوالی به مرکز تحقیقاتی وارد شدند. این داوطلبان دارای لوله در دستگاه گوارش و IV بودند که برای انجام آزمایشات مکرر خون و آزمایشات دیگر انجام می شد.

برای آزمایش سوم، ۱۰ داوطلب طی چهار هفته چهار بار و مطابق با پروتکل مشابه آزمایش اول، به کلینیک مراجعه کردند. محققان نمونه ادرار و مدفوع آنها را جمع آوری کردند.

سرانجام، در آزمایش چهارم ، به ۲۵ داوطلب به هوموس نخود و نخود فرنگی داده شد تا به مدت ۲۸ روز و بعداً برای ۲۸ روز دیگر بدون اینکه بدانند کدام دسته از نخودهای چروکیده یا صاف است، غذا بخورند. محققان نمونه های ادرار، خون و مدفوع را بررسی کردند.

به طور کلی، دانشمندان دریافتند نخود فرنگی های چروکیده منجر به کمتر شدن گلوکز در روده کوچک می شوند، که منجر به پایداری قند خون و تغییرات سالم در باکتری های روده می شود که با سلامت متابولیک طولانی مدت مرتبط است.

هنگام پردازش نخود فرنگی به آرد، اثر ساختار مواد غذایی آن از دست می رود اما حتی بدون ساختار آن، تأثیر آن بر قند خون حفظ می شود. این مهم است زیرا می توان از آرد نخود برای تولید یک سری غذاها استفاده کرد.

این یافته ها درهای تحقیق برای انواع دیگر غذا را نیز باز می کند.

این تحقیق محدودیت هایی داشت، عمدتاً این که در یک محیط آزمایشگاهی کاملاً کنترل شده انجام شده است، بنابراین هنوز چیزهای بیشتری برای کسب اطلاعات در مورد سود نخود چروک در دنیای واقعی وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که فقط به این دلیل که به نظر می رسد نخودهای چروکیده فوایدی دارند، به ویژه در میان افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲، نخود فرنگی معمولی هنوز یک غذای بسیار سالم است که دارای ویتامین های A ، B ، C ، K ، فیبر و پروتئین است. .

اما تحقیقات فعلی نه تنها به این دلیل قابل توجه است که شواهدی را در اختیار محققان قرار می دهد که جایگزینی آرد نخود چروک برای مواد کم مصرف در غذاهای رایج می تواند یک تغییر دهنده بازی در سلامت عمومی باشد، بلکه همچنین به این دلیل که درها را برای مطالعه – یا ایجاد – تغییرات دیگر باز می کند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #38
ارده شیره ، این خوشمزه شفا بخش با طبعی گرم:::

ارده و شیره کاملاً گیاهی و خالی از گلوتن است و دارای مواد مغذی فراوانی مانند «آمینواسید‌ها و چربی‌های سالم»، «فیبر»، «پروتئین»، «انواع ویتامین بخصوص ویتامین گروه ب»، «تیامین»، «منیزیم»، «مس»، «فسفر»، «منگنز»، «آهن» و «زینک» است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک ؛ ارده و شیره یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین مواد غذایی است که به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می‌شود. دو ماده اصلی تشکیل دهنده اصلی این خوراکی، کنجد و دوشاب (شیره انگور) است.

ارده و شیره هر کدام به تنهایی برای سلامتی مفید هستند و با ترکیب با هم خواصشان معجزه آسا می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که این خوراکی پرطرفدار چه خواصی دارد، با این بخش همراه شوید.

ترکیبات و ارزش غذایی ارده شیره

ارده مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد. برای تهیه ارده و شیره این خمیر کنجد له شده را با شیره میوه‌های مختلف مانند انگور، خرما و انجیر مخلوط می‌کنند، اما شکل رایج‌تر آن، ترکیب با شیره انگور اسـت. برای پیشگیری از شیرین شدن بیش ازحد، از مقدار کمتری شیره استفاده می‌کنند.

ارده و شیره کاملاً گیاهی و خالی از گلوتن است و دارای مواد مغذی فراوانی مانند «آمینواسید‌ها و چربی‌های سالم»، «فیبر»، «پروتئین»، «انواع ویتامین بخصوص ویتامین گروه ب»، «تیامین»، «منیزیم»، «مس»، «فسفر»، «منگنز»، «آهن» و «زینک» است.

طبع ارده و شیره

شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای سرد مزاجان بسیار مفید است، اما گرم مزاج‌ها باید این ماده خوراکی را با احتیاط مصرف نمایند، زیرا موجب غلیظ شدن صفرا و جوش زدن می‌شود. مصلح ارده و شیره، سرکه و عسل است و گرم مزاجان برای تعدیل طبیعت ارده و شیره می‌توانند آن را همراه سرکه و عسل یا میوه‌های تازه با طبیعت سرد مصرف کنند.

کالری ارده و شیره انگور

میزان کالری ارده و شیره انگور (نسبت ۱ به ۱ قاشق غذا خوری) ۱۲۵ کالری است.

۱. شیره و ارده، انرژی زا بوده و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می‌شوند.

۲. ارده و شیره خاصیت آنتی ترومبوتیک دارد و باعث جلوگیری از لخته شدن خون در بدن می‌شوند.

۳. ارده و شیره سطح کلسترول خون را کاهش داده و با جریان بخشیدن به خون و جلوگیری از لخته شدن آن، فشارخون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

۴. ارده و شیره برای سلامتی و برای بهبود عملکرد بدن مفیدند و به تنهایی بخش مهمی از نیاز‌های بدن را برطرف می‌کنند.

۵. ارده و شیره به دلیل وجود کنجد نیاز روزانه به کلسیم بدن را تامین و برای استحکام استخوان بندی، درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است و موجب سلامت دندان می‌شود.

۶. ارده و شیره دارای چربی سالم و طبیعی سسامین و سسامولین است که برای محافظت از قلب و عروق و جلوگیری از بسته شدن رگ‌های منتهی به قلب بسیار مفید هستند.

۷. ارده و شیره غنی از پروتئین است و نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.

۸. ارده و شیره یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن است که برای افرادی که مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند می‌تواند بسیار مۆثر باشد.

۹. ارده و شیره هر دو سرشار از آهن بوده و برای رفع خستگی مفید هستند و ضعف و بی حالی را از بین می‌برند و خواب رفتن دست و پا را درمان می‌کنند.

۱۰. ارده و شیره برای نرم کردن سینه مفید است.

۱۱. ارده و شیره ملین و مسهل است و یبوست را رفع می‌کند.

۱۲. ارده و شیره تقویت کننده نیروی ج×ن×س×ی می‌باشد. برای درمان کمبود اس×پ×ر×م در مردان خوردن ارده با شیره انگور بعنوان صبحانه هفته‌ای سه الی ۴ بار توصیه می‌شود.

۱۳. ارده و شیره منضج دمل‌ها و زخم‌های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو می‌باشد و به ترمیم زخم کمک می‌کند.

۱۴. ارده و شیره به درمان اختلالات کبد و کلیه کمک می‌کند.

۱۵. ارده و شیره انرژی لازم به کودکان را می‌رساند و باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و تقویت حافظه شان می‌شود.

۱۶. ارده و شیره ضدنفخ است و عملکرد معده و روده را بهبود می‌دهد.

۱۷. ارده و شیره مدر قاعده آور است.

۱۸. ارده و شیره در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسید‌های غیرمفید بدن و پاکسازی بقایای غذا‌ها در روده و معده می‌شود.

۱۹. شیره و ارده، تسکین دهنده درد‌های رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند.

۲۰. ارده و شیره برای رفع بیماری‌های رحم توصیه می‌شود.

۲۱. ارده و شیره به درمان افسردگی هم کمک می‌کند.

۲۲. ارده و شیره به تولید کلاژن و جوان سازی پوست بسیار کمک می‌کند.

۲۳. ارده و شیره پیری را به تاخیر می‌اندازد و مانند یک ضدآفتاب طبیعی از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

۲۴. ترکیب شیره انگور و ارده کنجد به ورزشکاران توصیه می‌شود چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می‌شود.

۲۵. مصرف شیره‌ی انگور برای پیشگیری از سرطان مفید است. شیره با ارده پلاکت خون را افزایش میدهد و برای افرادی کـه پلاکت خون پایینی دارند، مفید اسـت.

شرایط نگهداری ارده و شیره

ارده و شیره سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده است پس باید آن را در جای خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید، زیرا اگر در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید شده و روغن به اصطلاح فاسد می‌شود.

نکته مهم

ارده و شیره کالری بالایی هم دارند و برای افراد کم تحرک و کسانی که ورزش روزانه و منظمی ندارند، چندان توصیه نمی‌شود و چاقی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد. مقدار زیاد ارده و شیره به افراد دچار دیابت توصیه نمی‌شود، زیرا سبب افزایش قند خون می‌گردد.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #39
این دانه فقط مرگ را درمان نمی کند:::
افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز، تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است. اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می‌شود. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.

مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است، زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود. نام‌های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است. اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می‌توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می‌شود.

مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن‌ها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آن‌ها می‌شود.

خواص سیاه دانه در طب اسلامی

مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان درد‌ها نام برده اند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: "ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام" یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می‌فرماید:در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می‌فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ، گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‌‌بخشد و همچنین است سیاه دانه.

خواص روغن سیاه دانه

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.

تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی و استراحت کنید.

سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا ۱۱ روز ادامه دهید.

سیاه دانه برای درمان اسهال

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف استکان عصاره‌ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل کنید.

سیاه دانه برای درمان دیابت نوع ۲

مصرف تنها ۲ گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA ۱ C) را کاهش می‌دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می‌کند.

سیاه دانه برای درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری

خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها، چون صرع که در برابر دارو‌های مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه‌ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

سیاه دانه برای درمان آسم

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می‌دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به دارو‌های معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راه‌های هوایی آن‌ها دارد.

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا

افراد مبتلا به این مشکل می‌توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ

این سرطان رشد یافته را می‌توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف دارو‌های شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موش‌های سرطانی داشته است.

سیاه دانه برای درمان برای درمان ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو‌ها و رویاندن مو‌های ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوست

مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می‌شود. در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می‌کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند.

استفاده از این ترکیب به مدت ۲ هفته به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن‌ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوستتان ماساژ دهید.

سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد

سیاه دانه قادر بوده ۳۵ فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده‌اند، نجات دهد.

سیاه دانه برای درمان ناراحتی‌های کبدی

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد (آلوئه‌ورا) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

همچنین می‌توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه برگ‌های بید (برگ‌های کوچک) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

سیاه دانه برای درمان سردرد و میگرن

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه‌هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می‌توانید هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

سیاه دانه برای درمان درد و ناراحتی‌های کلیوی

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می‌کنید بگذارید.

این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روز ادامه دهید. هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

سیاه دانه برای درمان بی اختیاری ادرار

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید

سیاه دانه برای درمان دل پیچه و درد‌های روده‌ای

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

سیاه دانه برای درمان جوش‌های چرکی

اگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که از دست جوش‌های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می‌آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می‌کند، اقدام کنید.

برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می‌کند جوش‌های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

سیاه دانه برای درمان تب

اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل کنید، تب را برطرف می‌کند.

دمنوش سیاه دانه را فراموش نکنید

۱ قاشق غذاخوری سیاه دانه را در یک قوری بریزید و سپس یک لیوان بزرگ آبجوش به آن اضافه کنید، بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد.

خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از دارو‌های ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری‌های مختلفی از آن استفاده می‌شده است. این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- از اصلی‌ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۲- برای درمان سرماخوردگی‌های پی در پی مفید است.

۳-در درمان تب‌های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

۴-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت‌های ادراری را درمان می‌کند.

۵-برای درمان سردرد‌هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

۶-مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش‌های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش‌های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش‌های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

۷-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل‌های روده دارد.

۸- نفخ معده و دل درد‌های ناشی از آن را درمان می‌کند.

۹- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

۱۰-برای بهبود بیماری‌های پوستی پیسی و لک مفید هست.

۱۱-می تواند سنگ‌های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

۱۲-در روز‌های پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می‌کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

۱۳- موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود.

۱۴- از ابتلا به بیماری‌های مزمن و سرطان جلوگیری می‌کند، چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند

۱۵-باعث کاهش عوارض دارو‌های شیمی درمانی بر کلیه‌ها می‌شود.

۱۶- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می‌شود.

۱۷-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش‌های قلب و تنظیم ضربان قلب می‌شود.

۱۸- سیاه دانه دارای ماده‌ای هست که در بدن تولید آنتی هیستامین می‌کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

۱۹- افزایش دهنده طبیعی میل ج×ن×س×ی است.

۲۰- افزایش تعداد اس×پ×ر×م و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اس×پ×ر×م است.

مقدار مصرفی سیاه دانه

در روز می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
318
نوشته‌ها
929
پسندها
3,392
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #40
معجزه روغن سیاه دانه در درمان بیماری های لاعلاج:::
روغن سیاه‌دانه بیش از ۲۰۰۰ سال است که در طب سنتی به کار می‌رود زیرا خواص درمانی بسیار زیادی دارد. روغن سیاه‌دانه به دلیل داشتن سه ترکیب طبیعی بسیار مفید می‌باشد: تیموکوئینون، تیموهیدروکوئینون و تیمول. نشان داده شده که این فیتوشیمیایی‌ها دارای اثرات قابل توجهی در برابر خیلی از پاتوژن‌ها، بیماری‌ها و عوارض التهابی‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تبیان، اگر به دنبال راهی ساده برای کمک به سلامتی‌تان هستید، سوپرفودها گزینه‌ی بسیار خوبی برای شروع هستند. سوپرفودهایی مانند بلوبری، چای سبز و ...، سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به سلامت شما کمک می‌کنند. یکی از سوپرفودهایی که شاید زیاد درباره آن صحبت نشده باشد، روغن سیاه‌دانه است. روغن سیاه‌دانه با فشرده کردن دانه‌های گلی به نام نیجلا ساتیوا گرفته می‌شود.

روغن سیاه‌دانه بیش از ۲۰۰۰ سال است که در طب سنتی به کار می‌رود زیرا خواص درمانی بسیار زیادی دارد. روغن سیاه‌دانه به دلیل داشتن سه ترکیب طبیعی بسیار مفید می‌باشد: تیموکوئینون، تیموهیدروکوئینون و تیمول. نشان داده شده که این فیتوشیمیایی‌ها دارای اثرات قابل توجهی در برابر خیلی از پاتوژن‌ها، بیماری‌ها و عوارض التهابی‌اند.

به همین دلیل اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول و حتی کاهش سطح قند خون هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روغن سیاه‌دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

اگر به دنبال یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها هستید، روغن سیاه‌دانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روغن سیاه‌دانه به طور طبیعی غنی از تیموکوئینون است که یک آنتی‌اکسیدان بالقوه بوده و از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند التهاب را کاهش داده و در برابر عوارضی مانند بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان از شما محافظت کنند.

اگر در رژیم غذایی شما غذاهای طبیعی جای چندانی ندارند، روغن سیاه‌دانه می‌تواند راه خوبی برای تکمیل نیازهای بدنتان به آنتی‌اکسیدان‌ها باشد.

بالا بودن سطح قند خون می‌تواند ریسک دیابت، مشکلات کلیوی، بیماری‌های چشم و سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعات زیادی نشان داده‌اند مصرف تنها یک دوز دو گرمی روغن سیاه‌دانه در روز می‌تواند سطح قند خون ناشتا در افراد دچار دیابت نوع دوم را به میزان زیادی کاهش دهد

روغن سیاه‌دانه مفید برای سلامت ریه

اگر مشکل تنفسی دارید یا حتی دچار آسم هستید، استفاده از روغن سیاه‌دانه می‌تواند از این جهت کیفیت بهتری به زندگی‌تان بدهد. هر چند روغن سیاه‌دانه درمانی برای آسم نیست اما یافته‌ها حاکی از آن هستند که به بهبود عملکرد ریه‌ها کمک می‌کند، تکرار بروز علائم آسم را کاهش می‌دهد و خس‌خس سینه را کمتر می‌کند.

در واقع مطالعه‌ای روی ۸۰ فرد مبتلا به آسم نشان داد مصرف کپسول ۵۰۰ میلی‌گرمی روغن سیاه‌دانه دو بار در روز و به مدت چهار هفته توانسته بود به کنترل آسم کمک کرده و نیاز به استفاده از داروهای دیگر آسم را کاهش دهد.

روغن سیاه‌دانه ابزاری برای کاهش وزن

هر چند مکانیسم این اثر هنوز کاملا شناخته شده نیست اما طبق تحقیقات، روغن سیاه‌دانه می‌تواند به افرادی که چاق هستند، سندرم متابولیک دارند یا دچار دیابت نوع دوم هستند در کاهش وزن کمک نماید. در یک مطالعه‌ی ۸ هفته‌ای روی ۹۰ زن ۲۵ تا ۵۰ ساله که چاق بودند، یه گروهی رژیم کم کالری داده شد و به گروهی دیگر یک گرم روغن سیاه‌دانه همراه هر وعده غذا. در پایان تحقیق، زنانی که روغن سیاه‌دانه مصرف کرده بودند نبست به گروه دیگر، وزن قابل توجه‌تری کم کردند و ضمنا سطح تری‌گلیسرید و LDL خونشان بهبود چشمگیرتری داشت.

روغن سیاه‌دانه مفید برای کاهش قند خون

وقتی پای سلامتی در میان است، داشتن سطح متعادلی از قند خون اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. زیرا بالا بودن سطح قند خون می‌تواند ریسک دیابت، مشکلات کلیوی، بیماری‌های چشم و سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعات زیادی نشان داده‌اند مصرف تنها یک دوز دو گرمی روغن سیاه‌دانه در روز می‌تواند سطح قند خون ناشتا در افراد دچار دیابت نوع دوم را به میزان زیادی کاهش دهد.

روغن سیاه‌دانه مفید برای کاهش کلسترول بد

همانطور که می‌دانید فشارخون بالا و LDL‌ بالا، دو ریسک‌فاکتور مهم برای بیماری قلبی‌اند. نتایج به دست آمده از مطالعه‌ای روی ۹۰ فرد دچار کلسترول بالا نشان داد مصرف دو قاشق چای‌خوری (۱۰ گرم) روغن سیاه‌دانه بعد از خوردن صبحانه و به مدت ۶ هفته می‌تواند کلسترول بد را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.

روغن سیاه‌دانه مفید برای کاهش فشار خون

شاید نمی‌دانستید که روغن سیاه‌دانه می‌تواند برای کاهش فشارخون نیز مفید باشد. در مطالعه‌ای که روی ۷۰ فرد داوطلب و سالم انجام شد، نتایج نشان دادند مصرف دو و نیم میلی‌گرم روغن سیاه‌دانه دو بار در روز و به مدت دو ماه به کاهش فشارخون بدون هیچ عارضه جانبی منجر شده بود.

روغن سیاه‌دانه مفید برای حفظ سلامت مغز

مصرف روزانه روغن سیاه‌دانه می‌تواند به کاهش التهاب بافت‌های عصبی کمک نماید. التهاب مزمن در مغز با اختلالاتی مانند آلزایمر یا بیماری پارکیسنون مرتبط است.

روغن سیاه‌دانه مفید برای سلامت پوست و مو

روغن سیاه‌دانه معمولا کاربرد موضعی برای درمان انواع عوارض پوستی و آبرسانی به موها نیز دارد. روغن سیاه‌دانه به خاطر خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی که دارد برای بهبود مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، خشکی پوست و پسوریازیس مفید است. ماساژ دادن پوست سر با چند قطره روغن سیاه‌دانه می‌تواند موها را آبرسانی کرده و شوره را کاهش دهد.

روغن سیاه‌دانه مفید برای سلامت کبد

کبد شما هر روز و هر لحظه به سختی کار می‌کند تا سمومی را که از غذاها وارد بدنتان می‌شود دفع نماید. اختلال در کار کبد می‌تواند ناشی از مصرف زیاد داروها یا الکل باشد که بر توانایی این عضو بسیار مهم برای فیلتر کردن مواد خطرناک اثر می‌گذارند. روغن سیاه‌دانه حاوی آنتی‌اکسیدان‌‌های قوی و ترکیبات ضدالتهابی است که به پیشگیری از آسیب‌های کبد کمک می‌کند. مصرف روغن سیاه‌دانه می‌تواند به کاهش ریسک بیماری کبد و کبد چرب در اثر ویروس‌ها و سموم نیز کمک کند.

روغن سیاه‌دانه کمکی برای مبارزه با سرطان

یک ترکیب فیتوشیمیایی در روغن سیاه‌دانه به نام تیموکوئینون وجود دارد که ثابت شده با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. روغن سیاه‌دانه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با سرطان می‌جنگند. ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن سیاه‌دانه به بدن کمک می‌کنند آسیب به سلول‌های سالم را کاهش داده و جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی جدید و انتشار آن‌ها را بگیرد.

مراقب باشید:

مصرف روغن سیاه‌دانه در مورد کوتاه و به مقدار کم و معمول برای اکثر مردم معمولا عوارضی ندارد؛ اما در صورت موارد زیر بسیار مراقب باشید.

. در صورت مشاهده‌ی آلرژی به سیاه‌دانه از مصرف آن خودداری کنید.

. اگر داروی کاهش فشار خون مصرف می‌کنید قبل از مصرف روغن سیاه‌دانه با پزشکتان مشورت کنید چرا که سیاه‌دانه می‌تواند فشارخون را تا حد افت شدید پایین‌ بیاورد.

. مصرف روغن سیاه‌دانه برای خانم‌های باردار ممنوع است.

. در صورت مصرف هر نوع دارویی، مخصوصا وارفارین، متوپرولول و کومادین قبل از مصرف سیاه‌دانه با پزشکتان مشورت کنید.

. با همه‌ی خواصی که روغن سیاه‌دانه برای سلامتی دارد نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد وگرنه عوارض خطرناکی مانند آسیب‌های کلیوی و ... را به دنبال خواهد داشت.

. افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط بیشتری کنند.

. روغن را از جای معتبر و با درصد خلوص بالا انتخاب کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین