. . .

پزشکی ×اخبار مهم پزشکی×

تالار متفرقه پزشکی

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #1
دوستان در این تایپک اخبارهای مهم پزشکی و مسائل مربوط به اون گذاشته میشه!
لطفا از ارسال هرگونه ×اسپم× خودداری کنید!
ارسال پست همگانی آزاد✅
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #2
زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا:::
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در مورد تزریق دوز سوم واکسن کرونا توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش مشرق، پیام طبرسی، با تاکید بر اینکه واکسن دوز سوم برای افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که دچار نقض ایمنی هستند تهیه شده است، گفت: این در حالی است که باید پوشش واکسیناسیون به میزان قابل قبولی برسد تا واکسن دوز سوم تزریق شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این موضوع که اگر چنانچه پوشش واکسیناسیون به بالای ۸۵ درصد برسد، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تردید کرونا بسیار بسیار محدود خواهد شد، تاکید کرد: این موضوع که آمار ابتلاء به کرونا به صفر برسد، هنوز قطعی نیست.
وی با تاکید بر این موضوع که هرچه میزان واکسیناسیون بیشتر شود، چرخش ویروس کمتر و در ادامه اثربخشی واکسن نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: هنوز مشخص نیست دوز سوم چه زمانی و برای چه گروه‌هایی باید تزریق شود.
منبع: مهر
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #3

عواملی که سبب ابتلای واکسینه شده ها به کرونای شدید می شود

***

دو هفته پس از دوز دوم واکسن کووید ۱۹ اثرات محافظتی واکسیناسیون به بالاترین حد خود می‌رسد. در این زمان فرد کاملا واکسینه شده است و اگر بعد از این مدت به بیماری کووید 19 مبتلا شود در واقع دچار عفونت پس از واکسن می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، به‌طور کلی، عفونت‌های بعد از واکسیناسیون مانند عفونت‌های معمولی کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده است اما برخی تفاوت‌ها وجود دارد و افراد واکسینه‌ شده با دو دوز واکسن باید مواردی را بدانند که در ذیل به آنها اشاره شده است.
بر اساس مطالعه علائم کووید، پنج علامت شایع در عفونت بعد از واکسیناسیون شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد و از دست دادن بویایی است.
برخی از این علائم همان نشانه‌هایی است که در افراد واکسینه‌ نشده مشاهده می‌شود البته در این افراد سه مورد از شایع‌ترین علائم نیز سردرد، گلودرد و آبریزش بینی است البته تب و سرفه مداوم نیز گزارش می‌شود.
تب و سرفه که از علائم پیشین کووید ۱۹ هستند در افراد واکسینه که به بیماری مبتلا می‌شوند به ندرت مشاهده می‌شود.
نتایج تحقیقی نشان داده است که افراد مبتلا به عفونت بعد از واکسن در مقایسه با افراد غیر واکسینه‌شده ۵۸ درصد کمتر احتمال دارد که تب داشته باشند و بیماری کووید برای بسیاری از افراد بعد از واکسیناسیون مانند احساس سرماخوردگی توصیف شده است.
افراد واکسینه‌ شده کمتر از افراد واکسینه‌ نشده در صورت ابتلا به کووید ۱۹در بیمارستان بستری می‌شوند همچنین به احتمال زیاد علائم کمتری در مراحل اولیه بیماری دارند و کمتر احتمال دارد به کووید طولانی مبتلا شوند.
دلایل خفیف‌تر شدن بیماری در افراد واکسینه‌شده می‌تواند به این دلیل باشد که اگر واکسن‌ها مانع عفونت نشوند، به نظر می‌رسد که افراد مبتلا، ذرات ویروس کمتری در بدن خود دارند اما این مورد هنوز تایید نشده است.
چه مواردی خطر ابتلا را افزایش می‌دهند؟
نتایج تحقیقات در انگلستان نشان داده است که ۰.۲درصد از جمعیت یا از هر ۵۰۰ نفر یک نفر با واکسیناسیون کامل، بیماری شدید را تجربه می‌کنند اما همه در معرض خطر یکسانی نیستند. به نظر می‌رسد چهار چیز به میزان محافظت شما از واکسیناسیون کمک می‌کند:
نوع واکسن
اولین مورد، واکسن خاصی است که دریافت کرده‌اید و کاهش نسبی خطر که هر نوع ارائه می‌دهند. کاهش نسبی خطر، معیاری است که نشان می‌دهد، واکسن به چه میزان خطر ابتلا به کووید را در مقایسه با فردی که واکسینه‌نشده کاهش می‌دهد.
آزمایش‌های بالینی نشان داده است که واکسن مدرنا خطر ابتلا به کووید را در افراد واکسینه‌شده ۹۴ درصد و واکسن فایزر این خطر را ۹۵ درصد کاهش می‌دهد.
واکسن‌های جانسون و جانسون و آسترازنکا عملکرد کمتری داشتند و این خطر را به ترتیب در حدود ۶۶ و ۷۰ درصد کاهش دادند (البته اگر فاصله بیشتری بین دوزها باشد، حفاظت واکسن آسترازنکا به ۸۱ درصد افزایش می یابد).
زمان واکسیناسیون
مدت زمان واکسیناسیون نیز مهم است و یکی از دلایلی است که بحث بر سر دوز تقویت‌کننده واکسن را افزایش می‌دهد. نتایج تحقیقات اولیه که هنوز در حال چاپ است (و باید توسط سایر دانشمندان مورد بررسی قرار گیرد) نشان می‌دهد که محافظت در واکسن فایزر ۶ ماه پس از واکسیناسیون کاهش می‌یابد.
سویه‌های ویروس
عامل مهم دیگر، نوع ویروسی است که با آن روبرو هستید. کاهش خطر تا حد زیادی با آزمایش واکسن‌ها در برابر شکل اولیه ویروس کرونا محاسبه شده است اما هنگام مواجهه با نوع آلفا، داده‌های بهداشت عمومی انگلستان نشان می‌دهد که دو دوز واکسن فایزر محافظت کمتری دارد و خطر ابتلا به علائم کووید را تا ۹۳ درصد کاهش می دهد و در برابر دلتا، سطح حفاظت حتی به ۸۸ درصد می‌رسد. این مورد درباره واکسن آسترازنکا نیز صادق است.
مطالعه علائم کووید همه این موارد را تایید می کند. داده‌ها نشان می‌دهند که در دو تا چهار هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن فایزر، حفاظت در برابر سویه دلتا ۷۸ درصد است و پس از چهار تا پنج ماه این رقم به ۷۷ درصد کاهش می‌یابد.
سیستم ایمنی شما
مهم است که به خاطر داشته باشید که ارقام فوق به کاهش متوسط ‌خطر در بین جمعیت اشاره دارد. خطر ابتلا در شما بستگی به میزان ایمنی و سایر عوامل خاص شخصی دارد (مانند اینکه چگونه در معرض ویروس قرار دارید و ممکن است توسط شغل شما تعیین شود).
تناسب اندام معمولا با افزایش سن کاهش می‌یابد. شرایط پزشکی طولانی‌مدت نیز ممکن است پاسخ ما به واکسیناسیون را مختل کند بنابراین افراد مسن یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ممکن است سطوح کمتری از محافظت حاصل از واکسن در برابر کووید داشته باشند یا ممکن است محافظت آنان سریع‌تر کاهش یابد.
همچنین لازم به یادآوری است که آسیب‌پذیرترین افراد از نظر بالینی قبل از دیگران واکسن خود را دریافت کرده‌اند، احتمالا بیش از هشت ماه پیش که ممکن است خطر ابتلا به عفونت را به دلیل کاهش محافظت افزایش دهد.
آیا باید نگران باشیم؟
واکسن‌ها هنوز خطر ابتلا به کووید را تا حد زیادی کاهش می‌دهند همچنین به میزان بیشتری در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت ایجاد می‌کنند. با این حال، این مربوط به مشاهده عفونت‌ بعد از واکسیناسیون است و نگرانی این است که محافظت با واکسن با گذشت زمان کاهش یابد.
از این رو دولت بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش دوز به افراد آسیب‌پذیر است همچنین در حال بررسی این است که آیا تقویت‌کننده‌ها باید به‌طور گسترده‌تری تجویز شوند یا خیر. سایر کشورها، ازجمله فرانسه و آلمان نیز در حال برنامه‌ریزی برای ارائه تقویت‌کننده به گروه‌هایی هستند که در معرض خطر بیشتری از کووید-۱۹ قرار دارند.
اما حتی اگر از تقویت‌کننده‌ها نیز استفاده شود این را نباید به‌عنوان عدم کارایی واکسن‌ها تعبیر کرد و در عین حال، ترویج واکسیناسیون برای همه واجدین شرایط که هنوز واکسینه نشده‌اند ضروری است.
منبع: ایسنا
 
آخرین ویرایش:

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #4
زوال عقل را با یک قرص ساده درمان کنید:::

محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، داروی فشار خون بالا می‌تواند برای مقابله با یک نوع رایج زوال عقل استفاده شود.
به گزارش مشرق، محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، داروی فشار خون بالا می‌تواند برای مقابله با یک نوع رایج زوال عقل استفاده شود.
پیش از این محققان اعلام کرده بودند که یک داروی فشار خون می تواند در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به زوال عقل مؤثر عمل کند. آنها به تازگی دریافتند که یک داروی دیگر به نام «آملودیپین» هم که برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد می‌تواند همین اثر را داشته باشد.
دانشمندان معتقدند که آملودیپین حتی ممکن است در ابتدا جلوی پیشرفت زوال عقل عروقی را بگیرد؛ زوال عقل عروقی به دلیل کاهش جریان خون در مغز ایجاد می‌شود که به طور معمول در اثر تنگ شدن عروق یا سکته مغزی ایجاد می‌شود.

محققان دانشگاه منچستر تأثیر داروی فشار خون را روی موش‌هایی با فشار خون بالا و آسیب عروق خونی آزمایش کردند؛ نتایج نشان داد مصرف داروی فشار خو در موش‌ها منجر به اتساع عروق شده و مواد مغذی بیشتری به مغز آنها وارد می‌شود.

دارو فشارخون بالا که با نام «Istin» و «Amlostin» شناخته می‌شود، همچنین سطح پروتئینی در پوشش سلول‌ها را افزایش می ‌هد که منجر به افزایش جریان خون به مغز می‌شود.

در حال حاضر درمانی برای زوال عقل عروقی وجود ندارد و محققان تأکید می‌کنند اگر این مطالعات موفقیت آمیز باشد، این دارو می‌تواند به بیماران امید بدهد که از پیشرفت این بیماری تغییر دهنده زندگی جلوگیری کنند.

منبع: فارس
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #5

چگونه در 4 هفته چربی های شکم خود را آب کنیم؟


به نقل از الکوثر، چربی شکم و چربی انباشته شده در اطراف کمر یکی از مشکلات آزاردهنده ای است که بسیاری از آن رنج می برند.

^^^تمرینات ساده در خانه برای کاهش چربی شکم:

- چمباتمه زدن

- تمرینات پلانک و انواع مختلف آن ها

- تمرینات لگن %%%%

- ورزش بورپی
---
برنامه ریزی برای چربی سوزی سریع تر

درست غذا خوردن می تواند سلول های چربی به ویژه چربی های زیرپوستی را به میزان 18 درصد کاهش دهد. می توانیم با مصارف مقادیر زیر از میزان دریافت کالری روزانه خود اطمینان یابیم:

30 - 35 درصد پروتئین

40-45 درصد کربوهیدرات

20 تا 25 درصد چربی

غذا های خاصی که باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند:

غذا های غنی از پروتئین مانند حمص، تخم مرغ، مرغ، سیب زمینی شیرین، آجیل و خشکبار، آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون

آیا دوره های تناسب اندام آنلاین به کنترل وزن کمک می کند؟

دوره های آنلاین یک راه عالی برای شروع، تمرکز بر اهداف و اندازه گیری موفقیت در نقاط مختلف است. شما باید به طور منظم ورزش کنید و درست غذا بخورید.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #6
غرغره کردن آب و نمک در برابر علائم کویید-19 موثر است؟

پژوهشگران در اسکاتلند آگاهی از این مساله را هدف تحقیقات جدید خود قرار داده اند. در همین راستا، دانشمندان در دانشگاه ادینبورگ مطالعه ای جدید را در ماه ژوئن برای بررسی این که آیا آب نمک می تواند علائم بیماری در افراد مبتلا به کووید-19 را کاهش دهد، آغاز کرده اند.

مطالعه جدید بر پایه پژوهشی که در سال 2019 توسط تیم پژوهشی دانشگاه ادینبورگ انجام شده بود، آغاز شده است.

در پژوهش اولیه که با حضور بیش از 60 بزرگسال سالم انجام شد، شرکت کنندگان ابتدا برای دو روز در معرض ویروس سرماخوردگی قرار گرفتند. سپس، آنها به دو گروه تقسیم شده و از یک گروه خواسته شده غرغره آب نمک و شستشوی مسیرهای بینی با محلول نمک را انجام داده و گروه دیگر روشی که همواره برای درمان سرماخوردگی انجام می دادند را دنبال کردند.
تمام شرکت کنندگان علائم خود را برای دو هفته ثبت کردند. همچنین، از آنها خواسته شد تا نمونه های مخاط بینی را با کمک ابزاری شبیه گوش پاک کن برای اندازه گیری مقدار ویروس سرماخوردگی در بینی جمع آوری کنند.

پژوهشگران دریافتند افرادی که غرغره و شستشوی بینی با آب نمک را انجام داده بودند، احتمال کمتری داشت ویروس را به دیگر اعضای خانواده خود انتقال دهند، پاکسازی ویروس در بدن آنها سریع تر صورت گرفت و احتمال کمتری داشت برای درمان از داروخانه دارو خریداری کنند.

پروفسور عزیز شیخ مدیر موسسه آشر در دانشگاه ادینبورگ می گوید: اکنون ما قصد داریم تا تاثیر استفاده از آب نمک در افراد مشکوک یا تایید شده مبتلا به کووید-19 بررسی کنیم به امید آن که به عنوان روشی موثر برای کاهش اثر و کنترل شیوع آن تایید شود.
هر چند نتیجه تحقیقات جدید دانشگاه ادینبورگ درباره اثر آب نمک بر کرونا هنوز نهایی نشده اما با توجه به این که تعدادی از خانواده ویروس های کرونا عامل سرماخوردگی اند و اثر مفید آب نمک بر سرماخوردگی از نظر علمی ثابت شده، می توان به نتایج نسبتاً مشابه در پژوهش جدید امیدوار بود.

بنابراین روش عاقلانه و البته بی هزینه و بی ضرر آن است که استفاده از آب نمک بویژه برای آنهایی که در محیط های پرجمعیت رفت و آمد دارند، مورد استفاده قرار گیرد زیرا در کووید-19 میزان زیادی از ویروس SARS-CoV-2 در دستگاه تنفسی فوقانی افراد بدون علامت و دارای علامت قابل تشخیص است. میزان تراکم ویروس در بینی به طور معمول بیشتر از گلو است که نشان می دهد، اقداماتی که عفونت را کنترل کرده و به نابودی ویروس کمک می کنند ممکن است در کاهش انتقال بیماری به دیگران مفید باشند.

گفتنی است پیشتر دانشمندان آلمانی اعلام کرده اند که حتی دهان شویه ها نیز می توانند به مهار کرونا کمک کنند. به نظر می رسد بهداشت دهان و حلق و بینی، می تواند عاملی برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا باشد.

اخیرا مطالعه ای در هنگ کنگ نیز نشان داده که بیماران کرونایی درهفته اول پس از ابتلا (به ویژه در روز 4) دارای لود ویروسی زیادی در بزاق و حلق خود هستند و لود(Load) ویروسی بیشتر در این ناحیه می تواند به انتقال بیشتر بیماری نیز منتهی شود.

همچنین افرادی که به نوع شدیدتری از ویروس مبتلا هستند، اغلب لود بیشتری از ویروس را دارا هستند؛ درنتیجه کم کردن ویروس در ناحیه حلق بسیار اهمیت دارد و غرغره آب ممکن است به طور بالقوه در کنترل همه گیری کرونا و کاهش علائم مبتلایان مفید باشد.

همچنین در نتایج مطالعه اشاره شده: غرغره آب نمک سه بار در روز، می تواند به طور قابل توجهی (حدود 36%) عفونت را در دستگاه تنفسی فوقانی کاهش دهد و حتی مشخص شده است که غرغره آب نمک ممکن است مدت زمان بیماری را حدود 2 روز (9/1 روز) کاهش دهد.

به عبارتی کلر موجود در آب نمک ممکن است از تولیدمثل ویروس جلوگیری کند و اثرات ضدویروسی از خود نشان دهد. البته توجه داشته باشید که غرغره آب نمک با وجود اینکه می تواند لود ویروسی را در دستگاه تنفسی کاهش دهد، باعث ریشه کردن ویروس در این محل نخواهد شد.

چندی پیش نیز یک پزشک ایرانی که در زمینه آثار نمک بر سلامتی تحقیق می کند، اعلام کرد که غرغره و شست و شوی منظم بینی با آب نمک رقیق می تواند در جلوگیری از کرونا موثر باشد چرا که ویروس کرونا قبل از ورود به ریه، عمدتاً در حلق و بینی لانه گزینی می کند و از چند ساعت تا 24 ساعت بعد به ارگان های دیگر بدن به ویژه ریه حمله می کند.

توجه: میزان استاندارد نمک برای شست و شوی حلق و بینی، 9 گرم در یک لیتر آب است. نمک بیش از حد می تواند به مخاط بینی آسیب بزند. حتما این مورد را رعایت کنید.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #7
کووید-19 در برابر آلرژی؛ تفاوت علائم در چیست؟

عصر ایران/ کروناویروس می تواند موجب تب شود، در شرایطی که آلرژی های موجب چنین علامتی نمی شوند. افراد مبتلا به بیماری کووید-19 معمولا تب همراه با سرفه و تنگی نفس را تجربه می کنند، از این رو، تب عامل تمایز اصلی محسوب می شود.

در شرایطی که آغاز فصل بهار معمولا با خبرهای خوب مانند افزایش دمای هوا، روزهای طولانی تر و پایان فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است اما می تواند برای گروهی از مردم نقطه آغاز دوران آزار دهنده آلرژی های فصلی باشد. متاسفانه، امسال این دوران با شیوع بیماری کووید-19 نیز مصادف شده است.

افراد مبتلا به آلرژی های فصلی ممکن است با شرایط سختی برای تشخیص علائم آلرژی از عفونت با کروناویروس جدید مواجه باشند. همانند علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی، علائم آلرژی های فصلی نیز می تواند مشابه با علائم بیماری کووید-19 باشد.

اما حتی اگر فردی هستید که از آلرژی های فصلی رنج می برید، دلیلی برای هراس وجود ندارد زیرا چند تفاوت عمده بین علائم این شرایط و بیماری کووید-19 وجود دارد.

علائم آلرژی فصلی چه چیزهایی هستند و چگونه می توان آنها را از علائم کووید-19 تشخیص داد؟

کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا به این نکته اشاره داشته است که آلرژی ها به طور کلی زمانی رخ می دهند که سیستم ایمنی بدن واکنشی بیش از حد به چیزی نشان می دهد که معمولا برای دیگران بی ضرر است.

برای افرادی که از آلرژی فصلی رنج می برند، این به معنای آن است که بدن به عوامل آلرژی زا مانند گرده و چمن به خوبی واکنش نشان نمی دهد. از جمله علائم شایع آلرژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- آبریزش بینی، گرفتگی بینی، و/یا عطسه

- خس خس سینه یا تنگی نفس

- سرفه خشک

- راش های پوستی

- خستگی

- سردرد

افزون بر این علائم، به گفته مارک گلدشتاین، رئیس بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان پنسیلوانیا، افراد مبتلا به آلرژی فصلی ممکن است خارش، آبریزش یا پف کردن چشم ها را نیز تجربه کنند. همچنین، خارش بینی، گلو و گوش ها از دیگر علائم این شرایط هستند. وی همچنین به این نکته اشاره داشت که افراد مبتلا به آسم ممکن است با تشدید علائم بیماری خود مواجه شوند.
در مورد علائم بیماری کووید-19، به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، آنهایی که با کروناویروس جدید آلوده می شوند، سه علامت اصلی را تجربه می کنند که شامل موارد زیر می شوند:

- تب

- تنگی نفس

- سرفه خشک

به گفته سازمان بهداشت جهانی، از علائم کمتر شایع این بیماری نیز می توان به بدن درد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد، و اسهال اشاره کرد.

تفاوت اصلی بین علائم بیماری کووید-19 و آلرژی های فصلی چیست؟

کروناویروس می تواند موجب تب شود، در شرایطی که آلرژی های موجب چنین علامتی نمی شوند. افراد مبتلا به بیماری کووید-19 معمولا تب همراه با سرفه و تنگی نفس را تجربه می کنند، از این رو، تب عامل تمایز اصلی محسوب می شود. یک وجه تمایز اصلی دیگر این است که آلرژی ها معمولا با خارش همراه هستند، در شرایطی که بیماری تنفسی کووید-19 موجب چنین نشانه ای نمی شود. و در حالی که هر دو شرایط می توانند موجب عطسه شوند، افراد مبتلا به آلرژی ها اغلب بیشتر از مشکلات مرتبط با بینی رنج می برند. افراد مبتلا به آلرژی اغلب با عطسه هایی که نمی توان آنها را متوقف کرد، مواجه می شوند. عطسه با تکرر کمتر در افراد مبتلا به بیماری کووید-19 دیده می شود.

تفاوت های بین علائم آلرژی های فصلی و بیماری کووید-19 می توانند ظریف باشند و ممکن است به بررسی های بیشتر مانند کنترل زمان گرده افشانی در محل زندگی خود نیاز داشته باشید. اگر در مکانی زندگی می کنید که گرده افشانی گیاهان هنوز آغاز نشده است، علائمی که با آنها مواجه هستید احتمالا دلیل دیگری دارند.

تفاوت های دیگر بین آلرژی ها و بیماری کووید-19 چه هستند؟

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین این دو شرایط، بسیار مسری بودن کووید-19 است، در شرایطی که آلرژی ها این گونه نیستند. افرادی که فکر می کنند ممکن است با علائم بیماری کووید-19 مواجه شده باشند باید آزمایش داده و قرنطینه شوند تا از گسترش هرچه بیشتری بیماری پیشگیری شود. در موارد شدید، بیماران مبتلا به کووید-19 باید در بیمارستان بستری شوند.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیماری کووید-19 در درجه نخست به واسطه تماس مستقیم فرد به فرد و از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه و سرفه فرد آلوده منتقل می شود. این بیماری می تواند به واسطه لمس سطوح آلوده نیز منتقل شود زیرا کروناویروس جدید می تواند از دو ساعت تا نه روز روی سطوح مختلف باقی بماند، البته اگر این سطوح به خوبی ضد عفونی نشوند. در شرایطی که افراد مبتلا به آلرژی نیز سرفه و عطسه را تجربه می کنند، قطرات تنفسی ناشی از آنها عفونی نیستند، مگر این که فرد مبتلا به آلرژی بیمار باشد.

همچنین، افراد مبتلا به آلرژی با علائم خود بسیار آشنا هستند. آنها انتظار الگوی خاص بروز علائم آلرژی را دارند. فرد مبتلا به کروناویروس الگوی متفاوتی خواهد داشت و سرفه یا عطسه نیز ممکن است متفاوت احساس شوند.

افراد مبتلا به آلرژی باید از نظر اجتماعی به پیامدهای علائم شرایط خود بر افراد اطرافشان توجه داشته باشند. به واسطه تشابه برخی علائم آلرژی و کووید-19، افراد مبتلا به آلرژی می توانند موجب بروز ترس و نگرانی در افراد اطراف خود شوند. از این رو، درمان آلرژی طی بهار امسال از اهمیت بیشتری نه تنها برای تسکین علائم این شرایط، بلکه برای آرامش اطرافیان ما برخوردار است.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #8

سماق را به 4 دلیل از برنامه غذایی حذف نکنید:::


به نقل از العالم، سماق احتمالاً به عنوان ادویه ای آشپزی شناخته می شود و مردم نیز قرن هاست که آن را در شیوه های سنتی طب گیاهی استفاده می کنند.

در این گزارش معروف ترین مزایایی که سماق برای سلامتی دارد را معرفی می کنیم:

حاوی مواد مغذی مهمی است

آزمایشی که سال 2014 انجام شده نشان می دهد که سماق خشک شامل حدود 71 درصد کربوهیدرات، 19 درصد چربی و 5 درصد پروتئین است. بیشتر چربی موجود در سماق از دو نوع چربی خاص به نام اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است.
سرشار از آنتی اکسیدان است

سماق سرشار از چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد. همچنین ممکن است التهاب را کاهش داده و از بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کند. کارشناسان معتقدند این ممکن است دلیل اصلی افزایش پتانسیل درمانی سماق باشد.

درد عضلات را تسکین می دهد

مطالعه ای که به منظور بررسی احتمال تسکین درد عضلانی توسط سماق انجام شد، نشان می دهد گروهی که نوشیدنی سماق دریافت کرده اند به دلیل ورزش در مقایسه با گروهی که دریافت نکرده اند، درد عضلانی قابل توجه کمتری را تجربه کرده اند و این گروه نیز افزایش قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدان ها داشته اند. محققان اظهار داشتند که این امر ممکن است باعث تسکین درد قابل توجه شود، اگرچه این نتایج امیدوار کننده است، اما برای درک چگونگی بروز این امر، تحقیقات بیشتری لازم است.

احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد

پوکی استخوان یک بیماری شایع است که با ضعف و شکنندگی استخوان ها و افزایش خطر شکستگی مشخص می شود. خطر پوکی استخوان با افزایش سن به طور پیوسته افزایش می یابد و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تخمین می زنند که نزدیک به 25 درصد زنان بالای 65 سال به پوکی استخوان در استخوان ران، گردن و ستون فقرات کمر مبتلا هستند.
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #9

علائمی که بدن یک ماه قبل از سکته نشان میدهد:::


کارگر آنلاین/در بدن افرادی که دچار سکته قلبی می شوند از یک ماه قبل نشانه های اولیه برای هشدار حمله قلبی رخ می دهد که با شناخت آن ها میتوانید از حملات قلبی جلوگیری کنید.
شما نیاز به تبدیل شدن به یک متخصص کامل ندارید، اما کمی آگاهی از سلامتی هرگز به کسی آسیب نزده است، در مواردی که در معرض خطر هستید توجه دقیقی به آن ها داشته باشید.

8 نشانه اولیه سکته قلبی:

1.خستگی:

خستگی غیر معمول، یکی از علائم اصلی یک حمله قلبی قریب الوقوع است، زنان این نوع علائم را بیشتر از مردان گزارش داده اند.

توضیحات:

فعالیت بدنی یا فیزیکی دلیل خستگی نیست و ممکن نیست که تا پایان روز افزایش بیابد، این نشانه کاملا مشهود است و از بین نمیرود اما در خستگی های غیر معمول برای انجام وظایف ساده مانند مرتب کردن یک تخت یا حتی دوش گرفتن دچار خستگی مفرد میشوید.

2.درد شکمی:

درد شکم، حالت تهوع، احساس خالی یا پر بودن شکم یا ناراحتی معده، از شایع ترین علائم هستند، این اتفاق در مردان و زنان به یک اندازه رخ میدهد.

توضیحات:

دردهای شکم قبل از حمله قلبی، یک اتفاق طبیعی هستند و سپس بعد از مدت کوتاهی کاهش می یابد، تنش فیزیکی نیز ممکن است باعث تشدید درد شکم شود.

3. بی خوابی :

بی خوابی نیز با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی همراه است که در میان زنان شایع تر است، علائم بی خوابی معمولا شامل بالا رفتن سطح اضطراب و نداشتن تمرکز می شود.

توضیحات:

علائم شامل مشکل در شروع خواب ، خوابیدن آرام و صبح زود بیدار شدن است.

4. تنگی نفس:

تنگی نفس یا نفس نفس زدن، یک احساس قوی است که قادر به نفس عمیق کشیدن نیست، این اغلب در میان مردان و زنان بیش از 6 ماه قبل از حمله قلبی رخ میدهد و معمولا یک نشانه هشدار دهنده از یک وضعیت پزشکی است.

توضیحات:

احساس شما در این موارد سرگیجه و سخت نفس کشیدن است.

5. ریزش مو:

ریزش مو های شما یک شاخص قابل مشاهده برای خطر بیماری قلبی است، اغلب اوقات مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر را قرار میدهد، اما بعضی از زنان نیز ممکن است در این گروه قرار بگیرند. البته در بخش سلامت نمناک گفته بودیم که کچلی نیز به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است.

توضیحات:

به ریزش مو از تاج سر خود توجه بسیار داشته باشید.

6.ضربان قلب نا منظم:

ضربان قلب شدید یا بی نظمی در ضربان قلب اغلب با حمله قلبی و اضطراب، بویژه در میان زنان همراه است، این اتفاق به طور غیر منتظره و خود به خود رخ میدهد، اما تمرینات جسمانی ممکن است محرک اضافی برای افزایش ضربان قلب، به خصوص در مورد بیماری آترواسکروروز باشد.

توضیحات:

ضربان قلب نامنظم به مدت یک تا دو دقیقه طول میکشد، اگر این اتفاق بیش از این طول کشید، ممکن است احساس سرگیجه و خستگی شدید که باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

7. ع×ر×ق کردن بیش از حد:

ع×ر×ق کردن غیر عادی و بیش از حد، یکی از نشانه های هشدار اولیه از حمله قلبی است و ممکن است در هر زمان از شبانه روز رخ دهد، این علائم در زنان بیشتر است و اغلب با ع×ر×ق های شبانه معمول دوران یائسگی اشتباه گرفته میشود و گیج کننده است.

8. درد قفسه سینه:

زنان و مردان در شدت و اشکال مختلفی دچار درد قفسه سینه میشوند، در مردان این علامت جزو مهمترین نشانه های اولیه قلبی است که نباید نادیده گرفته شود، از سوی دیگر تنها 30 درصد از زنان را تحت تاثیر قرار میدهد.

توضیحات:

درد قفسه سینه میتواند منجر به احساس ناراحتی و سوزش در یک یا هر دو دست ( اغلب اوقات سمت چپ )، پایین فک، گردن، شانه ها یا شکم میشود، که ممکن است دائمی یا موقت باشد.


عوامل خطر سکته قلبی :

همه ما در مورد شایع ترین عوامل خطر ، مانند چاقی، عدم ورزش و سیگار کشیدن میدانیم، با این حال برخی از علائم از یاد رفته وجود دارد که ممکن است آگاهی سلامتی شما را بهبود بخشد و از حمله قلبی پیشگیری کند:

وجود یک لکه که به صورت مورب در کانال گوش یا نرمه گوش
لکه های زرد در گوشه های داخلی پلک ها
درد های ملایم که با راه رفتن شدت میگیرند
وجود مو در کانال گوش ( در میان مردان)
سفید شدن زود رس مو ها ( در میان مردان )

** توجه داشته باشید که علائم اشاره شده چنانچه با علائم دیگری همراه باشد نشانه ی اختلال دیگری به جز سکته ی قلبی در بدن باشد اما به طور کلی باید به این علائم و نشانه های اشاره شده در این بخش توجه و با بروز آنها به پزشک مراجعه کنید.**

منبع: نمناک
 

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #10
روند واکسیناسیون از سرعت افتاد:::

روند واکسیناسیون در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته به گونه‌ای دنبال می‌شود که نمی‌توان به برنامه کشوری در موعد مقرر رسید.
به گزارش مشرق، سرعت واکسیناسیون در دو روز پایانی هفته به گونه‌ای است که نمی‌توان با این روند به تکمیل برنامه کشوری و در موعد مقرر امیدوار بود. به طوری که روز پنج شنبه اول مهر ۱۴۰۰ فقط ۸۱۸ هزار و ۷۱۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
این در حالی است که برای رسیدن به برنامه از پیش تعیین شده، می‌بایست روزانه حداقل یک میلیون و هشتصد هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شود.
همان طور که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، گفته بود، برنامه واکسیناسیون کشوری می‌بایست تا پایان آبان ۱۴۰۰ تکمیل شود. یعنی حداقل ۶۰ تا ۶۵ میلیون نفر از جمعیت کشور می‌بایست واکسینه شوند.
تا کنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین، ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دوز رسید.
این آمار نشان می‌دهد که تا کنون فقط ۱۵ میلیون نفر در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و حداقل ۵۰ میلیون نفر دیگر باید تا پایان آبان دو دوز واکسن کرونا دریافت کنند تا به ایمنی جمعی برسیم.
بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که ممکن است با وجود سویه‌های جدید لامبدا و میو و سرایت پذیری بالاتر آنها، پیک جدیدی از کرونا را تجربه کنیم، گفت: با جدی گرفتن واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان در مقابل پیک جدید کرونا آمادگی لازم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن مهم‌تر از اثربخشی آن است، افزود: به تأخیر انداختن واکسیناسیون خطر ابتلاء به بیماری را بیشتر می‌کند.
عشرتی درباره زمان پایان واکسیناسیون در کشور، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا نیمه دوم آبان باید به پوشش مناسب واکسیناسیون بالای ۸۰ درصدی گروه‌های هدف (بالای ۱۸ سال) برسیم. ایمنی با دریافت دو دوز واکسن کرونا حاصل می‌شود.
این در حالی است که اگر نتوانیم سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم، احتمال دارد که درگیر پیک جدید کرونا شویم و در این صورت، تمامی برنامه‌های تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها دچار اختلال خواهد شد و شاید حضور دانش آموزان و دانشجویان در محیط‌های آموزشی عقب بیافتد.
منبع: مهر
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین