رمانیک | نویسندگی آنلاین و انتشارات مجازی
coffee and writing

چگونه انگیزه و خلاقیت خود را به عنوان یک نویسنده زنده نگه داریم؟

به عنوان یک نویسنده، ممکن است بعضی وقت‌ها کاملاً ناامید شوید و اصلاً انگیزه‌ای برای نوشتن نداشته باشید. بنابراین، چندین روش کاربردی را با شما به اشتراک می‌گذارم تا همان طوری که به بقیه نویسندگان کمک کرده است برای شما هم مفید واقع شود.

 

1. بخوانید، بخوانید و حتی بیشتر بخوانید.

من نمی توانم به اندازه کافی بر این نکته تأکید کنم. قبل از اینکه کتاب خوان باشم می خواستم نویسنده شوم، اما به سرعت متوجه شدم که دارم خود را برای شکست آماده می کنم. خواندن آثار نوشته شده توسط نویسندگان مختلف می تواند به شما کمک کند تا با سبک های مختلف نوشتاری آشنا شوید و همچنین به شما کمک کند سبک های خود را آزمایش کنید. به این ترتیب نویسنده خوبی می شوید. با خواندن کتاب‌های بقیه نویسندگان، سبک‌های آن‌ها به شدت روی شما تأثیر خواهد گذاشته است.

خواندن آثار دیگران همچنین می‌تواند ایده‌ها، مضامین و مفاهیم زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا در نوشته بعدی خود به آن بپردازید. حتی عناوین کتاب‌ها می‌توانند به عنوان انگیزه عمل کنند. این بخشی از جادویی است که با حضور در یک کتابخانه، احاطه شدن توسط آثار بزرگ ادبی به وجود می‌آید – لذت تسلیم شدن در برابر وسوسه اندیشیدن به هر جلد کتاب، خواندن هر عنوان با میل شدید به دانستن بیشتر. حتی یک بار هم نبوده است که از کتابخانه ای خارج شده باشم که حداقل 10 کتاب در فهرست خواندنی ام و حداقل 10 موضوع برای نوشتن نداشته باشم.

 

2. محیط خود را با بقیه نویسندگان پُر کنید.

گذر از فراز و نشیب های نوشتن به تنهایی می تواند شما را منزوی کند. در حالی که می توانید تجربه خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید، هیچکس بهتر از افرادی که در حال گذراندن آن هستند، شما را درک نمی کند. ساده ترین راه برای شنیدن از نویسندگان دیگر این است که تعدادی از آنها را در پلتفرم‌های آنلاین مثل انجمن نویسندگی رمانیک مورد علاقه خود دنبال کنید. من شخصاً انجمن‌های نویسندگی را دوست دارم: از دیدن محتوای نویسندگان در برنامه و صحبت با نویسندگان لذت می برم. وقتی دو نفر شور و اشتیاق یکسانی دارند، برقراری ارتباط و گفتگو بسیار آسان است.

در صورت امکان، توصیه می کنم با پیوستن به گروه های نویسندگی محلی یا شرکت در رویدادهای ادبی، گام بیش‌تری بردارید. این‌ها به شما این امکان را می دهند که ارتباطات بی نظیری بسازید و به سیستم‌های پشتیبانی قوی دسترسی داشته باشید.

 

3. آماده گفتگو باشید

گاهی در حین نوشتن از گفتگو با افراد دیگر اجتناب می‌کنید تا حواستان پرت نشود، اما به نوعی همیشه هیچ پیشرفتی نداشته‌اید! به این دلیل است که شما بی انگیزه مانده‌اید. هنگامی که دیگر از نداشتن زمانی برای نوشتن ناراحت نشوید و در عوض کمی وقت بیشتری را صرف احوال پرسی با مردم و بله گفتن به مافیا بازی کنید، در را برای گفتگوهای معنادارتر با دوستان و همکارانتان باز می‌کنید. هر تعامل چیز جدیدی به شما خواهد آموخت، مفهومی برای فکر کردن و شاید نوشتن!

 

4. راحت باشید و وقت خود را در جای دیگری بگذرانید

قول می دهم این یک پاسخ کلیشه ای نیست، بلکه دعوتی است برای پر کردن وقت خود برای انجام کارهایی غیر از نوشتن. من معتقدم که حبس کردن خود در یک اتاق برای ساعت‌ها متوالی، به هم زدن مغزتان به امید یافتن کلمات مورد نیاز برای پر کردن صفحه مقابلتان، می‌تواند واقعاً برای سلامتی شما مضر باشد. پیشنهاد می‌کنم هر چند وقت یک‌بار مرخصی بگیرید، کارهایی غیر از نوشتن انجام دهید، زیرا الهام‌بخش را می‌توان در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها در غیرمنتظره‌ترین زمان‌ها یافت.

برای یک نویسنده اشکالی ندارد که هر روز بنویسد. نویسندگی بخشی از هویت شماست، اما همه چیز نیست، شما را تعریف نمی کند. نمی تواند شما را تعریف کند!

 

5. با نقاط قوت خود بازی کنید

همانطور که ناامیدانه سعی می کنید کلمات را روی کاغذ یادداشت کنید، تکنیک هایی را امتحان کنید که برای شما مفید هستند، نه فقط آن‌هایی را که در پلتفرم‌های آنلاین محبوبیت دارند.

به عنوان مثال، اگر در نوشتن رمان های عاشقانه مهارت دارید، مدتی را صرف ایجاد صحنه برای تعاملات عاشقانه تر بین شخصیت های خود کنید. تکنیک‌هایی که شما را تشویق می‌کنند تا کارهایی را که به بهترین شکل انجام می‌دهید بیشتر انجام دهید، حداقل می‌توانند انگیزه‌بخش باشند.

هدف من این است که وقت خود را با پیروی از توصیه های دیگران که برای شما مفید نیست تلف نکنید زیرا سفرهای نوشتن افراد متفاوت است. اگر چه ممکن است اشتیاق مشابهی برای نوشتن داشته باشید، اما همچنان در مسیر متفاوتی هستید که باید آن را در آغوش بگیرید.

 

6. تعیین چشم انداز

همه چیز در زندگی بر اساس باورها و تجربیات ما شکل می گیرد. تا زمانی که آن را به روش خاصی درک نکنیم هیچ چیز بد یا خوب نیست. در حالی که درک کردن لزوماً واقعیت ماجرا نیست، اما نحوه تعامل ما نویسندگان با واقعیت خود را نشان می دهد. به همین معنا، از بین رفتن خلاقیت نویسنده بد نیست تا زمانی که آن را اینطور درک نکنیم.

بنابراین، به جای اینکه در مورد صفحاتی که ننوشته‌اید نگران باشید، پیشنهاد می‌کنم طرز فکر خود را در مورد وضعیت تغییر دهید. شاید برای تجدید خلاقیت خود به زمان نیاز داشته باشید، یا شاید ایده های شما به اندازه کافی ساختارمند نیستند. قرار دادن چیزها در چشم انداز می تواند راهی مفید برای نزدیک شدن به موقعیت ها و حل مشکلات خاص باشد به جای اینکه خودتان را از هم بپاشید.

 

7. برای اولین بار چیزهای جدید را امتحان کنید

زندگی سراسر تجربه است و نوشتن هم همینطور. همه نویسندگان تجربیات شخصی دارند که ارزش نوشتن دارد. به نوعی، عدم خلاقیت نویسنده ممکن است دعوتی برای امتحان کردن چیزها برای اولین بار باشد. و منظور من از “چیزها” همه چیز است، از خوردن غذای جدید در مکان‌های مختلف گرفته تا پیاده‌روی در شب با وجود سرمای شدید تا تماس گرفتن با دوست دبیرستانی که ماه‌ها با او صحبت نکرده‌اید.

شکستن عادات و ایجاد عادت های جدید بخشی از تجربیاتی است که ارزش نوشتن و بیان آنها را دارد.

 

آخرین نکته:

انگیزه و خلاقیت در همه جا وجود دارد. پس برای دیدن آن، درک کردن، استفاده از آن و به خوبی و زنده نگه داشتن آن در قلبمان وقت بگذارید. ممکن است هر زمان که به آن نیاز داشته باشید به شما کمکی نکند، اما همیشه وجود خواهد داشت و مهم نیست که چقدر طول بکشد و چند بار از مسیرتان دور شوید، آن را پیدا خواهید کرد.

در خلق هنر و ادب عجله ای وجود ندارد.

تنها عشقی وجود دارد که پشت معنای کلماتی که با دقت انتخاب می کنیم نهفته است. وقتی انگیزه گرفتید، مطمئن شوید که عشق را به سایر نویسندگان منتقل کنید تا همه ما الهام بگیریم.

 


برای شروع نویسندگی آنلاین از آموزش موجود در نوشته اختصاصی زیر استفاده کنید:

نقشه راه نویسندگی آنلاین


1 نظر

  • بسیارعالی بود، نکات کاملاً مفید و کمک‌کننده👌
    سپاس‌ از انتشار مطالب کارآمدتون❤️

اون پشت توی انجمن رمانیک کلی آدم فعال دنبال اهداف نویسندگیشون در حال فعالیت هستن!
!تو هم میتونی به جمعشون ملحق شی و بهترین خودت رو بسازی!