. . .

خبر هدست ویژن پرو می‌تواند احساسات شما را کنترل کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
172
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


پتنت جدید ویژن پرو اپل نشان می‌دهد این هدست می‌تواند حالت فیزیولوژیکی کاربر را شناسایی کند و با تغییر محتوا احساسات او را تغییر دهد.

هدست ویژن پرو قلمروی کاملاً جدیدی برای اپل محسوب می‌شود و حتی برخی این محصول را آیفون بعدی می‌نامند، بنابراین جای تعجب ندارد که این شرکت ایده‌های غیرمعمولی را برای نحوه‌ی عملکرد این دستگاه در سر می‌پروراند. اکنون اطلاعات جدیدی درمورد این محصول فاش‌شده که جالب به‌نظر می‌رسد.
گفته می‌شود هدست ویژن پرو اپل احتمالاً می‌تواند خلق‌وخو و وضعیت فیزیولوژیکی شما را بسنجد و سپس باتوجه به محتوایی که درحال تماشای آن هستید واکنش عاطفی خاصی ایجاد کند. به‌بیان دیگر اگر ویژن پرو تشخیص دهد محتوای درحال نمایش باعث ایجاد استرس شده است، شاید به‌طور خودکار چیزی پخش کند که دلپذیرتر باشد.
اطلاعات به‌دست آمده از پتنت جدید اپل توضیح می‌دهد ویژن پرو چگونه می‌تواند با استفاده از حسگرهای فیزیولوژیکی، داده‌های مختلف کاربر را جمع‌‌آوری و سپس از آن‌ها برای اهداف مختلف مثل تغییر خلق‌وخوی او استفاده کند. شاید این قابلیت‌ها بتواند تا حدودی قیمت هدست واقعیت مجازی اپل را توجیه کند.
امکان دارد ویژن پرو به حسگر فعالیت مغز، حسگر فعالیت ماهیچه‌ها یا ضربان قلب مجهز باشد و بدین‌ترتیب بتواند داده‌های فیزیولوژیکی گسترده‌ای را جمع‌آوری کند. علاوه‌براین شاید الکترودی برای الکتروانسفالوگرافی (نوار مغزی) در این محصول تعبیه شده باشد که از آن برای ردیابی آنچه در ذهن کاربر درحال انجام است استفاده شود. این حسگرها همچنین می‌توانند دما، نیرو، رطوبت، جابه‌جایی و بسیاری موارد دیگر را تشخیص دهند.
اما اپل چه کاربردی برای این ویژگی ویژن پرو در نظر دارد؟ این شرکت می‌گوید اطلاعات جمع‌آوری‌شده با این هدست برای شناسایی حالت فیزیولوژیکی، ارزیابی تناسب بدن کاربر و... استفاده می‌شوند تا بتوان قابلیت‌هایی مثل نظارت بر سلامت فردی و کاربردهای دیگر را ارائه داد.

ویژن پرو، کاربر را در محتوا غوطه‌ور می‌کند

مرد جوان ریشی خندان با هدست اپل ویژن پرو

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد محتوای خاص هر کاربر را با هدست ویژن پرو به او نمایش دهد. به‌هر حال بخش «محتوای گرافیکی متفاوت»، یکی از جالب‌ترین امکانات این محصول خواهد بود. درواقع ویژن پرو می‌تواند متوجه شود محتوای درحال نمایش چه واکنشی را در کاربر ایجاد می‌کنند و در صورت نیاز آن را تغییر خواهد داد.

باتوجه به ویژگی‌های ذکر شده برای ویژن پرو، این محصول می‌تواند تجربه‌ای بسیار فراگیر ایجاد کند. هدست واقعیت ترکیبی اپل با استفاده از حسگرهای مختلف سنجش حالت روحی و فیزیکی کاربر و همچنین انتخاب نوع محتوا، بهترین احساس را در او ایجاد خواهد کرد. بدین‌ترتیب هنگام تماشای فیلم ترسناک یا انجام بازی‌های پرتحرک با ویژن پرو، به‌طور کامل در محتوای مذکور غوطه‌ور خواهید شد.
اینکه ویژن پرو بتواند برای تغییر احساسات شما تصمیم‌گیری کند و محتوای درحال پخش را تغییر دهد احتمالاً همیشه نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد داشت و بنابراین اپل برای ترغیب کاربران به خرید این محصول باید ویژگی‌های مختلف را به‌دقت بررسی کند و قبل‌از ارائه‌ی عمومی، آزمایش‌های دقیقی روی آن‌ها انجام دهد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین