. . .

بحث و گفتگو هدست جدید مایکروسافت کابوس اپل ویژن پرو خواهد بود؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
175
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

زن جوان با هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو

پتنت جدید مایکروسافت به هدستی واقعیت ترکیبی اشاره دارد که می‌تواند به اصلی‌ترین رقیب اپل ویژن پرو تبدیل شود.

مایکروسافت تولید هدست واقعیت ترکیبی را از سال‌ها پیش شروع کرده، اما این اپل است که توانسته با رونمایی ویژن پرو بر سر زبان‌ها بیفتد. بر اساس ادعای MSPowerUser، مایکروسافت روی نسل جدیدی از هدست‌ها با پشتیبانی از قابلیت Pass-Through کار می‌کند. Pass-Through دسترسی به قابلیت‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌‌کند.
ظاهراً مایکروسافت پتنت جدیدی ثبت کرده است که به هدستی با سازوکار مشابه اپل ویژن پرو اشاره دارد. این هدست با سری هولولنز متفاوت است و همچون ویژن پرو، ویدیوی دنیای واقعی را که توسط دوربین‌های خارجی به‌صورت زنده پخش می‌شوند، به چشم کاربر می‌رساند و روی تصویر دنیای واقعی لایه‌ای از آیتم‌های واقعیت افزوده اضافه می‌کند.
نقاشی یک مرد با هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت

پتنت جدید مایکروسافت حدوداً دو سال پیش ثبت شده است، اما تا همین امروز برای عموم مردم قابل‌دسترس نبود. پتنت‌ها معمولا جزئیات فنی بسیار زیادی دارند و نمی‌توان اطلاعات قابل‌فهمی از آن‌ها استخراج کرد، با این‌حال در بخش‌هایی از توضیحات پتنت به یک‌سری مفاهیم مهم اشاره شده است. ظاهراً هدست مایکروسافت قرار است کامپیوتر داخلی و نمایشگر و دوربین و مدار کنترل سیستم واقعیت افزوده داشته باشد.
مایکروسافت می‌گوید سیستم Pass-Through مورد استفاده در هدست جدید، مزیت‌هایی مهم نسبت‌به فناوری واقعیت افزوده‌ی سنتی دارد؛ ازجمله نمایش روان‌تر، واضح‌تر و سریع‌تر محتواهای بصری. به‌کارگیری سیستم Pass-Through ساده نیست؛ چون هرگونه تأخیر در بین دوربین خارجی و نمایشگر داخلی، استفاده از هدست را غیرممکن می‌کند.
نقاشی یک مرد با  هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت

مایکروسافت با بهره‌گیری از یک مدار ویژه قصد دارد مشکل تأخیر در بین دوربین و نمایشگر داخلی هدست را از بین ببرد. مدار مورد بحث تصاویر دریافت‌شده از دوربین را بهبود می‌دهد و تصاویر بهبودیافته را با تصاویری که کامپیوتر داخلی ساخته است ترکیب می‌کند. تصویری که از ترکیب این دو ساخته می‌شود، روی نمایشگر داخلی دربرابر چشم کاربر قرار می‌گیرد. مدار استفاده‌شده در هدست مایکروسافت اطمینان حاصل می‌کند که تصاویر دوربین و تصاویر ساخته‌شده با کامپیوتر همواره همگام‌سازی شوند.
سازوکار  هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت

ثبت پتنت‌ها معمولاً بین سه تا چهار سال زمان می‌برد. اپل در جریان رونمایی ویژن پرو گفت که بیش‌از ۵٬۰۰۰ پتنت با محوریت این دستگاه ثبت کرده است. آمار نشان می‌دهد که مایکروسافت بیش‌از ۱۰٬۰۰۰ پتنت در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد.
هدست‌های واقعیت ترکیبی محصولات هیجان‌انگیزی هستند، اما عموماً بسیار گران‌قیمت‌اند. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ۳٬۴۹۹ دلار است و قطعا هدست‌های رقیب ویژن پرو نیز قیمت بالایی خواهند داشت.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین