. . .

خبر اپل پس از ویژن پرو سراغ عینک هوشمند می‌رود

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
175
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


عینک واقعیت افزوده | AR Glasses

گواهی حق‌اختراع جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد محصول واقعیت افزوده‌ی دیگری درقالب یک عینک روانه‌ی بازار کند.

قبل‌از معرفی ویژن پرو، این سؤال مطرح بود که آیا اپل قصد دارد تعدادی عینک‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به‌عنوان لوازم‌جانبی آیفون معرفی کند یا هدست مستقلی را روانه‌ی بازار خواهد کرد؟ البته باتوجه به تعداد زیادی شایعه و گزارش درمورد محصولات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت، مطرح شدن چنین سو‌ٔالی کاملاً منطقی بود.
واضح به‌نظر می‌رسد که ویژن پرو همان هدست تمام‌عیاری است که انتظارش را داشتیم و اپل درواقع این محصول را نوع جدیدی از کامپیوترها به‌نام رایانه‌ی فضایی توصیف می‌کند. به‌هرحال پرونده‌ی حق‌اختراع دیگری از غول فناوری اهل کوپرتینو در اداره‌ی ثبت اختراعات ایالات‌متحده نشان می‌دهد این شرکت درحال توسعه‌ی مجموعه‌ی استانداردتری از عینک‌های هوشمند است که از دسته‌های حساس به لمس و نمایشگرهای هدآپ بهره می‌برند. طبق پتنت اپل، عینک هوشمند این شرکت امکاناتی مثل پخش موسیقی، نمایش تصاویر و اطلاعات روی تصویر دنیای واقعی را ارائه خواهد داد.
اینکه اپل دو محصول واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کند، چندان تعجب‌‌آور نیست. متا نیز هدست واقعیت مجازی کوئست و عینک RayBan Stories AR را روانه‌ی بازار کرده و می‌توان این شرکت را بزرگ‌ترین رقیب اپل در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دانست. اپل به‌وضوح تصور می‌کند که می‌تواند کاری جاه‌طلبانه‌تر از آنچه متا با هدست‌های کوئست انجام داده را با ویژن پرو ارائه دهد. به‌همین دلیل منطقی است که انتظار داشته باشیم عینک واقعیت مجازی اپل از آیفون به‌عنوان منبع محاسباتی استفاده کند و همچنین با استفاده از داده‌های اپل واچ، به‌عنوان لوازم‌جانبی همراه با نمایشگر عمل کند.
پتنت عینک واقعیت افزوده اپل
پتنت عینک واقعیت افزوده‌ی اپل
البته مرتباً پتنت‌های جدیدی ثبت می‌کند و همه‌ی آن‌ها به ساخت محصول نهایی ختم نمی‌شوند. باوجود اینکه فقط سه ماه از معرفی ویژن پرو می‌گذرد، یکی از جالب‌ترین پتنت‌های این شرکت به ثبت رسیده است و این یعنی سازنده‌ی آیفون، کار روی مجموعه‌ای از عینک‌های هوشمند را با جدیت ادامه می‌دهد.
اپل قطعاً می‌تواند مجموعه‌ای از عینک‌های واقعیت افزوده را درکنار هدست ویژن پرو عرضه کند. این شرکت احتمالاً تمایل دارد سخت‌افزار ویژن پرو را با فرم‌فکتور سبک‌تر و ساده‌تر درقالب محصولی که به عینک‌های معمولی شباهت دارد ارائه کند. البته برای کوچک‌کردن فناوری‌های متعدد به‌کار رفته در ویژن پرو در قالب چنین محصولی، هنوز سال‌های زیادی زمان لازم است.
به‌هر حال شاید اپل عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود را به‌عنوان لوازم‌جانبی آیفون عرضه کند و ازطرفی ویژن پرو را برای ارائه‌ی تجربه‌ای همه‌جانبه در فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به‌فروش برساند. این شرکت درنهایت طی دهه‌های آینده با پیشرفت‌های فناوری، دو محصول ذکرشده را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین