. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلمviking wolf

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
thumb.jpg


نقد و بررسی فیلم viking wolf​

سال گذشته میلادی (سال 2022) برای طرفداران فیلم و سریال‌های ترسناک، یک سال جذاب بود چرا که آثار مختلفی از فرنچایز‌های مختلف در این ژانر منتشر شدند و برخی از آنها هم بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. پیش‌بینی می‌شود سال جاری میلادی هم سال جذابی برای طرفداران ژانر ترس و وحشت باشد. یکی از آثاری که در ابتدای سال 2023 منتشر شد و توانست امتیازات خوبی هم از بینندگان و منتقدان دریافت کند Viking Wolf بود. به گفته سازندگان گرگ وایکینگ، نقطه قوت این فیلم، داستان متفاوت آن است .​

فیلم سینمایی Viking Wolf (با نام نروژی آن Vikingulven) یکی از جدیدترین محصولات تولید شده در ژانر اکشن، هیجان انگیز و ترسناک در سینمای نروژ است که برای اولین بار در تاریخ 23 اکتبر 2022 در جشنواره بین المللی فیلم کشور نروژ، Ramaskrik Film Festival به نمایش درآمده است. این فیلم پس از این جشنواره در چندین مراسم جهانی دیگر هم منتشر شد و مورد توجه بسیاری از بینندگان و داوران قرار گرفت. در نهایت فیلم گرگ وایکینگ، در تاریخ 3 فوریه 2023 توسط نتفلیکس در چندین کشور از جمله آلمان، آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، فرانسه و … به نمایش درآمد.
به محض اینکه، فیلم در نتفلیکس منتشر شد، بازخوردهای قابل قبولی دریافت کرد و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد. فیلم سینمایی گرگ وایکینگ به واسطه فیلم‌نامه جذاب، فیلمبرداری حرفه‌ای، کارگردانی قدرتمند، فضاسازی‌ها، طراحی صحنه و شخصیت پردازی‌های داستان، جلوه‌های ویژه قدرتمند، روش تدوین و همینطور بازی جذاب بازیگران، بارها مورد ستایش قرار گرفته است.

داستان فیلم Viking Wolf

فیلم سینمایی Viking Wolf داستان تیل 17 ساله را روایت می‌کند که به تازگی با پدر و مادرش به شهری کوچک نقل مکان کرده‌اند. این نقل مکان به خاطر شغل جدید مادرش در پلیس محلی انجام شده و همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا اینکه یک دانش‌آموز در یک مهمانی که تیل هم در آن حضور داشته، به طرز وحشتناکی کشته می‌شود. در جریان این اتفاق، تیل به یک شاهد مهم تبدیل می‌شود. اما تیل مدام با این سوال درگیر است که آیا این قاتل، یک گرگ بوده است؟

عوامل سازنده فیلم Viking Wolf

اغلب عوامل سازنده این فیلم نروژی هستند و کارگردانی آن هم بر عهده Stig Svendsen اهل نروژ بوده است. تهیه‌کنندگی این اثر به صورت مشترک بر عهده چندین هنرمند مختلف بوده که از جمله آنها می‌توان به الن آلوبرگ، پیتر اهلن، ریکه انیس، جان ام یاکوبسن، تیم کینگ، کارته اولسن، لینا پدرسن و فردریک وارستد قرار داشته است. ساخت موسیقی متن این فیلم را بیورنار جانسن در همکاری با کیتیل شاندر لوهر ساخته‌اند و فیلمبرداری آن که بسیار هم مورد تحسین قرار گرفته توسط تروند توندر انجام شده است.

بازیگران فیلم Viking Wolf

بازیگران مختلفی هم در این محصول جدید نتفلیکس ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به لیو میونز، آرتور حکلاتی، ماریوس لین، ایوار اورن سوریسون، الی ریانون مولر آزبورن، اویویند برانتزگ، ویدار مگنوسن، سوره بریویک، سیله اوکسلند کرون، جان استنزبی، پال اندرس نوردوی و میا فوشاگ لاباخر اشاره کرد.

نظر منتقدان درباره فیلم Viking Wolf

این فیلم زمانی که از Netflix منتشر شد، امتیازات و نظرات متفاوتی دریافت کرد. به طور مثال کیت سانچز، منتقد معروف به این فیلم امتیاز 75 از 100 را داده و گفته است:
اگرچه فیلم Viking Wolf ممکن است بهترین گزینه برای از بین بردن خشونت نباشد اما روشی که این فیلم، درگیری‌های درونی و عاطفی را مدیریت می‌کند، دقیقا همان چیزی است که مخاطب را وادار به تماشای این اثر می‌کند.
منتقد وب سایت Ready Steadycut هم پس از بررسی فیلم، به آن امتیاز 3٫5 از 5 را داده و نوشته است:
این فیلم در مجموع به نظر من یک اثر موفق است و یک گرگینه سرگرم‌کننده در بطن خود دارد که با CGI خوب و ترس بدنی همراه است.
جورگ لوزر از Espinof هم به این فیلم امتیاز 3.5 از 5 را داده و نوشته است:
این فیلم، خود را یک اثر خونین معرفی می‌کند که رویکردی جدی‌تر و شوم‌تر از فیلم‌هایی که نوجوانان می‌بینند در خود جای داده است.
راجر مور هم از Movie Nation درباره این فیلم گفته است:
این فیلم تلاش جالبی برای یافتن یک زاویه تازه در ژانر گرگینه‌ها است، اما آرواره‌‌ای بدون دندان دارد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین