. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلمOperation Fortune: Ruse de guerre

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
thumb.jpg

نقد و بررسی فیلم 2022 Operation Fortune: Ruse de guerre​

اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های اکشن هستید قطعا فیلم‌های Operation Fortune را می‌شناسید. جدیدترین اثر از این فرنچایز که توسط گای ریچی، فیلمساز مطرح هالیوود ساخته شده، Operation Fortune: Ruse de guerre نام دارد. عملیات فورچن یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن سینمای جهان است که اغلب عوامل سازنده آن از افراد خبره در ساخت فیلم‌های اکشن هستند. در این نقد و بررسی قصد داریم فیلم " عملیات فورچن: نیرنگ جنگ " را بررسی کنیم، عوامل سازنده و بازیگران را به شما معرفی کنیم و در نهایت هم نظر منتقدان را درباره این اثر مرور کنیم. با گپ فیلم همراه باشید.

چنانچه پیش‌تر هم ذکر کردیم کارگردان این فیلم سینمایی گای ریچی (Guy Ritchie) است که فیلم‌نامه اثر را هم خودش با همکاری ایوان اتکینسون و مارن دیویس به رشته تحریر درآورده است. این فیلم 114 دقیقه‌ای که در ژانر هیجانی، اکشن و کمدی قرار می‌گیرد در تاریخ 14 دی 1401 (4 ژانویه 2023) در سراسر جهان و در 21 اسفند 1401 (12 مارس 2023) در آمریکا اکران شده است.

داستان فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre

یک جاسوس بزرگ به نام اورسون فورچون توسط سازمان اتحاد اطلاعات جهانی به نام Five Eyes استخدام می‌شود تا یک سلاح مرگبار و جدید را که می‌تواند نظم جهانی را به هم بزند پیدا کرده و جلوی فروش آن را بگیرند. او بر خلاف میلش برای انجام این کار نیاز دارد تا با یک متخصص فناوری پیشرفته به نام دنی فرانچسکو همکاری کند. دنی باید به آنها کمک کند تا در یک ماموریت مخفی، جلوی گرگ سیمونز که یک میلیاردر و دلال اسلحه است و می‌خواهد سلاح مرگبار را به فروش برساند، بگیرند.

عوامل سازنده فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre

در ادامه قصد داریم با عوامل سازنده این فیلم بیشتر آشنا شویم. از کارگردان فیلم شروع می‌کنیم:

گای ریچی، کارگردان فیلم
گای ریچی تهیه‌کننده و کارگردان انگلیسی و 55 ساله سینمای جهان است که فعالیت خود را از سال 1995 آغاز کرده است. ریچی 15 ساله بود که مدرسه را ترک کرد و وارد دنیای سینما شد. او در سال 1995 یک فیلم کوتاه با نام The Hard Case را کارگردانی کرد و در ادامه هم توانست به واسطه ساخت فیلم Snatch، توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.
گای ریچی عمده شهرت خود را به خاطر کارگردانی فیلم‌های شرلوک هولمز از جمله Sherlock Holmes: A Game of Shadows به‌دست آورده است. او همچنین در ژانر فانتزی هم دستی بر آتش دارد و فیلم Aladdin را برای دیزنی ساخته که بسیار هم مورد توجه واقع شده است. بد نیست بدانیم او پیش از این چند بار با جیسون استاتهام همکاری داشته است.

دیگر عوامل سازنده فیلم 2022 Operation Fortune: Ruse de guerre

تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده جیسون استاتهام، ایوان اتکینسون و بیل بلوک بوده و فیلم‌برداری فیلم هم توسط آلن استوارت انجام شده است.

بازیگران فیلم 2022 Operation Fortune: Ruse de guerre

بازیگران بزرگی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

جیسون استاتهام در نقش اورسون فورچون
جیسون استاتهام، بازیگر انگلیسی 56 ساله و سرشناس سینمای هالیوود است. او از همان سنین نوجوانی به هنرهای رزمی علاقه داشته و کاراته و کیک بوکسینگ کار می‌کرده است. جیسون در عین حال فوتبالیست و غواص هم بوده است. او پس از مدتی، فعالیت خود را به عنوان مدل آغاز کرد و گای ریچی به او فرصت داد تا در فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels بازی کند.

از جمله آثاری که به مشهور شدن او کمک به‌سزایی کرده می‌توان به مجموعه فیلم‌های سریع و خشن اشاره کرد که او در این فرنچایز، نقش شاو را بر عهده داشته است. او در فیلم‌های متعددی بازی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به Wrath Of Man، The Meg و فیلم Spy اشاره کرد. یکی از انتقادهایی که بسیاری به او می‌کنند، سطحی بودن نقش‌هایی است که او بر عهده می‌گیرد. اما واقعیت اینجاست که او اکنون یکی از برجسته‌ترین و پولسازترین بازیگران سینمای هالیوود است و توانسته تغییرات مهمی را در فیلم‌های ژانر اکشن به‌ وجود بیاورد.

بازیگران دیگری که در این فیلم حضور داشته‌اند عبارتند از:

  • آبری پلازا در نقش سارا فیدل
  • جاش هارتنت در نقش دنی فرانچسکو
  • هیو گرنت در نقش گرگ سیمونز
  • کری الویز در نقش ناتان جاسمین
  • باگزی مالون در نقش جی جی دیویس
  • لوردز فابرس در نقش امیلیا
  • مکس بیزلی در نقش بن هریس
  • و ادی مارسان

نظر منتقدان درباره فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre

این فیلم پس از انتشار نظرات مختلفی دریافت کرد. امتیاز فیلم عملیات فورچن در وب سایت IMDb اکنون 6.3 از 10 است. منتقدان وب سایت راتن تومیتوز به این اثر امتیاز 52٪ را داده و 76٪ کاربران گوگل هم این فیلم را پسندیده‌اند. در ادامه نظر برخی از منتقدان را درباره فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre مرور خواهیم کرد. همچنان با گپ فیلم همراه باشید.

جان لی از وب سایت Geek Culture به این فیلم امتیاز 7.4 از 10 را داده است:
اورسون فورچن احتمالا واقع‌گرایانه‌ترین شخصیتی نیست که ما در سینما دیده‌ایم، (البته ما فیلم‌های جاسوسی را نمی‌بینیم تا باور کنیم که توانایی‌های آنها در دنیای واقعی هم وجود دارد.) اما به نظر من او نقش‌آفرینی جذابی دارد.

پت براون از Slant Magazine به فیلم امتیاز 1 از 4 را داده است. او علت پایین دادن امتیاز خود را موارد زیر عنوان کرده است:
عملیات فورچن امیدوار کننده ظاهر شده اما این فیلم در ارائه مضمون اصلی و شخصیت‌های مختلف عملکرد خوبی نداشته است. احتمال دارد این اتفاق خود یک حیله باشد اما قانع کننده نیست.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین